AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Del Skrevet 22. januar 2022 Hvilke ingredienser trenger man? Hvor lenge skal det stekes? Kokes? Eller stå i ovnen? Anonymkode: 73008...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 22. januar 2022 #2 Del Skrevet 22. januar 2022 Kok vann og havregryn. Kan eventuelt ha melk og litt salt også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Del Skrevet 22. januar 2022 Man bruker havregryn vann, og litt salt. Kanskje melk i stedet for eller i tillegg til vann. Jeg bruker oppskriften som står på havregrynspakken, jeg. 🙂 Anonymkode: a032a...773 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man bruker havregryn vann, og litt salt. Kanskje melk i stedet for eller i tillegg til vann. Jeg bruker oppskriften som står på havregrynspakken, jeg. 🙂 Anonymkode: a032a...773 Hvordan vêt jeg når den er ferdig? Anonymkode: 73008...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Del Skrevet 22. januar 2022 Det står en oppskrift på pakken, gjør det ikke? 😊 Anonymkode: fb74b...0b2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 22. januar 2022 #6 Del Skrevet 22. januar 2022 Ungene her liker grøten når den er lagd på melk. Jeg bare blander alt og koker det i 5 min mens jeg rører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Del Skrevet 22. januar 2022 Bruk heller melk enn vann. Smaker vesentlig mye bedre. Anonymkode: c5d4d...812 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. januar 2022 #8 Del Skrevet 22. januar 2022 Melk eller vann, havregryn og litt salt. P.S det står på havregrynpakken 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vêt jeg når den er ferdig? Anonymkode: 73008...c7e Koketiden står i oppskriften, jeg syns jeg får greit resultat når jeg følger den. Anonymkode: a032a...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Del Skrevet 22. januar 2022 Min kjappe metode er som følger: like mengder melk og lettkokte havregryn blandes i en skål. liten klype salt Settes i mikro på full styrke i 3 minutter. Rør om etter du tar den ut. Dryss over litt raspet eple, nøtter el brunt sukker, kanel, What ever 🤪 Anonymkode: 1d27c...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 23. januar 2022 #11 Del Skrevet 23. januar 2022 Oppskrift kommer an på hva du har lyst til å ha i. Man kan leke masse med havregrøt! Grunnoppskrift i ovn: like deler væske og gryn, litt salt, 20 minutter på 175 grader. På komfyr: 1 del gryn og 1,5 del væske, litt salt, kok på middels varme til det har passe konsistens. I mikro: en del gryn, to deler væske, litt salt. Ett minutt på full varme, røre rundt, så 30-60 sekunder til. Tid er basert på lettkokte gryn, du må omtrent doble tid med vanlig gryn. Hvordan du vil fordele andeler vann/melk/juice/fløte avgjør du selv, jeg foretrekker enten halvt om halvt med vann og melk, eller mest vann og en skvett fløte. Jeg har kanel i når jeg lager grøten, noen bruker frukt/bær, eller andre krydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. januar 2022 #12 Del Skrevet 23. januar 2022 Havregrøt er trolig noe av det enkleste som kan lages. Oppskriften står på havregrynpakka. At det i det hele tatt finnes et marked for ferdiglaget er et mysterium. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.53): Bruk heller melk enn vann. Smaker vesentlig mye bedre. Anonymkode: c5d4d...812 Hvorfor? Havre er jo ekstremt «melkete» i seg selv (derav havremelk). Jeg tviler sterkt på at du i en blindtest ville kjent forskjell. Det verste man kan gjøre er å koke havren. Ender opp med et slimete kliss. Det enkleste er å helle varmt vann over havregryn, salte, la stå, røre, tilsette litt mer vann, røre, vente. Vanne ut til den er løs, ikke klister-aktig. Toppe med frø, nøtter, bær, sirup og så spise. At det blir etterspurt oppskrift er ikke uforståelig - havregrøt er en av de tingene mange lager såpass feil at det er uspiselig. Å be om grøt eller takke ja til det uten å ha kontroll på tilberedningen er derfor noe jeg har sluttet med. Anonymkode: ea531...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. januar 2022 #14 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Havre er jo ekstremt «melkete» i seg selv (derav havremelk). Jeg tviler sterkt på at du i en blindtest ville kjent forskjell. Det verste man kan gjøre er å koke havren. Ender opp med et slimete kliss. Det enkleste er å helle varmt vann over havregryn, salte, la stå, røre, tilsette litt mer vann, røre, vente. Vanne ut til den er løs, ikke klister-aktig. Toppe med frø, nøtter, bær, sirup og så spise. At det blir etterspurt oppskrift er ikke uforståelig - havregrøt er en av de tingene mange lager såpass feil at det er uspiselig. Å be om grøt eller takke ja til det uten å ha kontroll på tilberedningen er derfor noe jeg har sluttet med. Anonymkode: ea531...8bf Det tror jeg man skal være ganske "smaksblind" for ikke å kjenne Havregrøt kokt på vann smaker forferdelig. Jeg lager alltid havregrøt på slump. Tar et par never gryn, heller oppi melk og koker opp. Heller oppi mer melk hvis det blir for tjukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Del Skrevet 24. januar 2022 Lager kjapp frokost-grøt rett i en kopp, bare slå over kokende vann fra vannkokeren. 1 dl lettkokte havregryn i en kopp 2 dl kokende vann fra vannkoker 1 liten klype salt rør godt rundt, og la stå mens jeg går på badet. Legge gjerne et tefat over til lokk. Perfekt grøt hver gang Anonymkode: 0fbf4...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Del Skrevet 24. januar 2022 Grøten min blir alltid så klissete.. noen som vet hvorfor? Anonymkode: cf4ee...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Del Skrevet 24. januar 2022 Til info : fikk jeg ikke til den havregrøten! Men takk for oppskriftene. Jeg prøver igjen! Anonymkode: 73008...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor? Havre er jo ekstremt «melkete» i seg selv (derav havremelk). Jeg tviler sterkt på at du i en blindtest ville kjent forskjell. Det verste man kan gjøre er å koke havren. Ender opp med et slimete kliss. Det enkleste er å helle varmt vann over havregryn, salte, la stå, røre, tilsette litt mer vann, røre, vente. Vanne ut til den er løs, ikke klister-aktig. Toppe med frø, nøtter, bær, sirup og så spise. At det blir etterspurt oppskrift er ikke uforståelig - havregrøt er en av de tingene mange lager såpass feil at det er uspiselig. Å be om grøt eller takke ja til det uten å ha kontroll på tilberedningen er derfor noe jeg har sluttet med. Anonymkode: ea531...8bf Det ville jeg absolutt. Jeg lager faktisk stort sett havregrøt med havremelk, og det smaker usedvanlig mye bedre enn med vann. Havregrøt laget på vann smaker rett og slett ganske vondt fordi det, vel, knapt smaker noe i det hele tatt. Anonymkode: c5d4d...812 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #19 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det ville jeg absolutt. Jeg lager faktisk stort sett havregrøt med havremelk, og det smaker usedvanlig mye bedre enn med vann. Havregrøt laget på vann smaker rett og slett ganske vondt fordi det, vel, knapt smaker noe i det hele tatt. Anonymkode: c5d4d...812 Er ikke havremelk det samme som morsmelk? Anonymkode: 73008...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er ikke havremelk det samme som morsmelk? Anonymkode: 73008...c7e Nei. Anonymkode: c5d4d...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå