Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere mel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare har posen som den er åpen

Har posen som den er og bruker klips for å lukke

Har melet over i lukket beholder

Har plastpose rundt melet

Og har du noen gang hatt insekter i melet? 

Anonymkode: b4397...bff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En eller to poser av hver type står i kjøkkenskapet, i papirposen. Det er enkelt å brette ned kanten så den lukkes. Resten av melet står i plastkasser i matboden i kjelleren, slik at de er trygge for fukt, mus og insekter.

Noen ganger går det hull på en melpose, da får den plastpose rundt seg.

Jeg har aldri fått insekter i melet hjemme. På hytta hender det vi får det, så der skal melet egentlig over i tette glasskrukker. Det hjelper også på holdbarheten, siden det blir fuktig der om vinteren. Dessverre sklir det ut etter et par år, og man (jeg) må igjen sile mel og vaske skap. Det er vist ikke noe problem med litt ekstra protein i melet, mener noen, og vi er ikke de eneste som bruker familiehytta. 

Anonymkode: 4b37b...acb

Skrevet

Har det i glasskrukker, har hatt problemer med insekter før jeg begynte med det. Etter det har vi alt på krukker, også havregryn, frø, pasta osv.

Anonymkode: 71832...685

• Liker 2
Skrevet

Tupperware-bokser. Aldri opplevd insekter i melet med det.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

I en slik beholder i kjøkkenskapet

Be] Kitchen Sealed Jar With Lid Moisture-proof Fresh-keeping Box For Whole  Grains kjøp billig — fri frakt, ekte anmeldelser med bilder — Joom

Skrevet

Nå er jeg så gammel at jeg har det i tupperware bokser, før så hadde jeg det bare stående i posen, aldri opplevd insekter i melet.

Skrevet

har mesteparten av melet i en boks med lokk. Det jeg ikke får plass til blir værende i ordinær melpose med brettet ned kant slik at posen lukkes. Aldri sett innsekter i noen tørrvarer.

Skrevet

I pose med klips. Vi har skjeggkre, alt her må være pakket i poser, bokser og krukker. 

Anonymkode: 2ede0...af5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I sånne: https://www.clasohlson.com/no/p/44-1740-4 En til fint, en til grovt og en til havregryn.

Anonymkode: 310f3...b12

Disse er gull! Jeg begynte med slike til all tørrmat etter at jeg fikk melmøllinvasjon. Aldri mer! 😳

Anonymkode: 6e482...be5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor putter du kakaopulver i annen krukke? 

Skrevet

Har mel som brukes sjelden i original pose med plastpose rundt. Hvetemel i plastboks. Har hatt melmøll, og det var et helvete å bli kvitt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor putter du kakaopulver i annen krukke? 

Sikkert for at det skal se ryddig ut...jeg gjør iallfall det. 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bare har posen som den er åpen

Har posen som den er og bruker klips for å lukke

Har melet over i lukket beholder

Har plastpose rundt melet

Og har du noen gang hatt insekter i melet? 

I en lukket krukke med lokk. Som absolutt alt annet som kan tiltrekke seg eller inneholde innsekt.

Og, ja, jeg har to ganger hatt insekter i kjøkkenet - ikke bare i melet, men i skuffer, i skap, i lommer, i sprekker. Folk som aldri har hatt insekter vet ikke hvor utrolig tidkrevende og ekkel prosessen med å bli kvitt dem er. Og har trolig aldri opplevd å helle ut frokostblanding med larver i.. 

Anonymkode: 2b6f5...f8e

Skrevet

Når jeg åpner melpose så går den i en tett boks. Kjøper alltid sånne firepakninger og bruker lite mel, så uåpnede melposer ligger bare i skapet.

Aldri hatt noen insekter i skap mens jeg har bodd i Norge, men har hatt invasjon av maur da jeg bodde i utlandet.. 

Skrevet

Jeg bare bretter sammen åpningen av posen. og setter den tilbake til skapet igjen. 

aldri opplevd noen insekter, eller annen dritt... 

Anonymkode: 5f7d1...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bare bretter sammen åpningen av posen. og setter den tilbake til skapet igjen. 

aldri opplevd noen insekter, eller annen dritt... 

Anonymkode: 5f7d1...88e

Ikke jeg heller. Har kun det hvetemelet jeg tar av i en boks for å lettere kunne måle med måleskje.

Skrevet

I skapet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...