Gå til innhold

Bestefar sier alltid at han var en av de siste som kom inn på medisinstudiet i sin tid. Er det bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer om å bli veterinær men sliter ganske mye med fysikk så min bestefar som er lege har gitt meg ekstra hjelp med lekser på fritiden. Det går litt bedre med karakterene nå enn for et år siden men jeg har vært ganske deppa pga det. Da sier han ofte til meg at han slet selv og var en av de siste som kom inn på medisinstudiet i sin by den gangen han var student. Det er jo sånn 50 år siden... Stemmer det da, får man vite sånt at man var en av de med dårligst karakterer som kom inn? Det er ikke sånn i dag er det? Jeg vet at det var litt lettere å komme inn på "vanskelige" studier før i tiden men trodde ikke  at man fikk vite hvilket nr man var liksom. Lurer på om han lurer meg

Anonymkode: bb454...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte flere inntak. Han kom vel inn fordi noen andre takket nei.

• Liker 8
Skrevet

Stå på! 
vi trenger gode dyrlegekolleger, og når du er ferdig med den hersens fysikken, er det nye og mer spennende ting å bli klar for. Hold ut. Jeg hatet fysikk, men det gikk til slutt. 🙂

Anonymkode: 745db...3a6

• Liker 2
Skrevet
BobbySocks skrev (17 minutter siden):

Det er ofte flere inntak. Han kom vel inn fordi noen andre takket nei.

Åja sånn å forstå ja. Skjønner :) 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Stå på! 
vi trenger gode dyrlegekolleger, og når du er ferdig med den hersens fysikken, er det nye og mer spennende ting å bli klar for. Hold ut. Jeg hatet fysikk, men det gikk til slutt. 🙂

Anonymkode: 745db...3a6

Tusen takk ❤️🙏

Anonymkode: bb454...570

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å se på inntakssnittet.

Hadde du et snitt på 55, og det viser seg at snittkarakter for å komme inn nettopp var det samme, er du en av de som hadde «dårligst» karakterer til å komme inn.

Anonymkode: 85772...5fc

• Liker 4
Skrevet

Han ville jo visst at hans karakterer var helt på nedre grense, eller hvis han til og med ble tatt inn på suppleringsopptak. Det har ingen ting å si om man er den første eller den siste som kommer inn - når man vel er inne, starter alle på scratch. 
Kan du ta noe annet enn fysikk, hvis du synes det er veldig vanskelig? Du får mye mer igjen for å ta biologi. Så fint at du får hjelp av bestefaren din! Husk at hvordan du gjør det i fysikken på videregående ikke sier noe om du kommer til å bli en flink dyrlege eller ikke. Lykke til videre! 

Hilsen dyrlege 

Anonymkode: dd11a...d02

• Liker 2
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han ville jo visst at hans karakterer var helt på nedre grense, eller hvis han til og med ble tatt inn på suppleringsopptak. Det har ingen ting å si om man er den første eller den siste som kommer inn - når man vel er inne, starter alle på scratch. 
Kan du ta noe annet enn fysikk, hvis du synes det er veldig vanskelig? Du får mye mer igjen for å ta biologi. Så fint at du får hjelp av bestefaren din! Husk at hvordan du gjør det i fysikken på videregående ikke sier noe om du kommer til å bli en flink dyrlege eller ikke. Lykke til videre! 

Hilsen dyrlege 

Anonymkode: dd11a...d02

Du må ha fysikk for å oppfylle MEROD-kravet. 

Skrevet
Kastanjefrø skrev (9 timer siden):

Du må ha fysikk for å oppfylle MEROD-kravet. 

Er ikke merod på veterinær.

Anonymkode: 85772...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...