AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Hei. Trenger litt hjelp med hvordan jeg skal håndtere en situasjon med kjæresten min. Kort fortalt: skilt for to år siden, han ble skilt for fire år siden. Fant hverandre for ett år siden, jobber i samme sektor så vi har hatt en relasjon hele tiden. Alt har klikket meget godt, alt fra sex, kjemi, alt(!!!) Er nå i en situasjon hvor jeg ikke hadde mulighet å kjøpe meg noe nytt etter skilsmissen, pga høye boligprisen. Min kjære bestemor døde før jul og har etterlatt mye av arven til meg. Jeg har nå endelig mulighet å kjøpe meg noe nært skolen til eldste jenta mi, noe som er en milepæl. Dette må i mine øyner skje før sommeren, i tilfelle jeg ikke får kjøpt hus/leilighet i ønsket område mtp skolebytte. Min kjæreste og jeg har snakket lenge om å flytte sammen, men dreger ut tiden ekstremt. Skylder på leieboere som ikke har det så greit under koronatida (blir mest sannsynlig sagt opp ved salg) og det er generelt mange ting jeg ikke ser som han anser som viktig. Hva gjør jeg? Sendte han ei tekstmelding tidligere i dag hvor jeg skrev at jeg håpte han kunne ringe meg når han hadde mulighet, vi snakker vanligvis hver dag x antall ganger. Dette er 9 timer siden, han har sett tekstmeldinga fra meg. Ikke hørt fra han Sta som jeg er, så har jeg ikke ringt han. Hva gjør jeg? Anonymkode: f1cbf...4bb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Skal sies at det også har vært et tema om jeg skal flytte inn med han, men det må også igjen skje før sommeren pga skolebytte. Sier han veldig veldig vil det, generelt bare det å bo sammen. Men skjer ingenting?! Vanskelig å snakke sammen om det, da han bruker slike strategier som dette.. TS Anonymkode: f1cbf...4bb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Be om en dato da. "Kan jeg flytte inn 1. Mai?". Du må være spesifikk. Får du et nei eller han snakker det bort ber du om den ærlige forklaringen, fordi det begynner å haste. Anonymkode: ffd7a...a53 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Tenker jeg også.. Er så fortvilt, opplever at dette er drømmemannen, men han viser meg nå motsatt. Sagt til han at jeg kommer til å være ute av leiligheten 01.08.22 enten i nykjøpt leilighet hvor han er velkommen eller hos han, får ikke svar. Tenker kanskje det sier sitt hvor han vil? Ønsker ikke kaste bort mer tid på mannfolk som ikke klarer å uttrykke hva de føler.. TS Anonymkode: f1cbf...4bb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Du får nok ingen svar på sms om dette. Du får avvente å sende ham mer meldinger og forespørsler om dette nå og tenke deg godt om - om du virkelig vil satse på ham. Hvis han nøler nå så er det nok en grunn. Han føler seg sikkert tvunget nå til å la dere flytte inn, eller at du kjøper noe eget - og at han må svare på sms - det kan du ikke forvente. Vent til han har stressa ferdig, og fokusér på andre ting en periode. Så kan du spørre ham når dere er sammen om dere kan snakke om det med å bo sammen, og så hører du hva han tenker. La ham prate, ikke krev en konklusjon, men hør hva han tenker. Vær forberedt på å ha en plan B - kanskje du bare skal forberede deg på at du skal kjøpe noe til deg, så får han gjøre som han vil. Kanskje bør det egentlig være plan A. Det vil nok føles best på sikt tipper jeg. Anonymkode: 128ce...561 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får nok ingen svar på sms om dette. Du får avvente å sende ham mer meldinger og forespørsler om dette nå og tenke deg godt om - om du virkelig vil satse på ham. Hvis han nøler nå så er det nok en grunn. Han føler seg sikkert tvunget nå til å la dere flytte inn, eller at du kjøper noe eget - og at han må svare på sms - det kan du ikke forvente. Vent til han har stressa ferdig, og fokusér på andre ting en periode. Så kan du spørre ham når dere er sammen om dere kan snakke om det med å bo sammen, og så hører du hva han tenker. La ham prate, ikke krev en konklusjon, men hør hva han tenker. Vær forberedt på å ha en plan B - kanskje du bare skal forberede deg på at du skal kjøpe noe til deg, så får han gjøre som han vil. Kanskje bør det egentlig være plan A. Det vil nok føles best på sikt tipper jeg. Anonymkode: 128ce...561 Beklager, jeg ser nå at det ikke var sms med spørsmålet du sendte, men han skjønner vel hva du skal snakke om. Tror nok han er blitt stressa. Enten bør du sende ham en beroligende melding med type - hei igjen - regner med du har vært opptatt - vi kan snakkes en annen dag - ha en god kveld. Eller lignende. Eller så er det bare å vente og så kjenne på om dette virkelig er verdt det. Anonymkode: 128ce...561
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Han er vel ikke klar for å flytte sammen da. Anonymkode: 0cf1b...ab2 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Ville ikke pushet han på dette. Du skremmer han vekk. Kan dere ikke være særboere når alt er så bra? Anonymkode: 9f01a...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Virker jo ikke som han er klar, så ville gått for å kjøpe egen leilighet. Da kan du vurdere om du vil fortsette å være sammen med ham, og hvis ja, da får han flytte inn til deg når han også er klar. Skjønner at du er frustrert, han burde jo være ærlig, særlig når det haster litt å bestemme seg. Anonymkode: 07caa...966 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tenker jeg også.. Er så fortvilt, opplever at dette er drømmemannen, men han viser meg nå motsatt. Sagt til han at jeg kommer til å være ute av leiligheten 01.08.22 enten i nykjøpt leilighet hvor han er velkommen eller hos han, får ikke svar. Tenker kanskje det sier sitt hvor han vil? Ønsker ikke kaste bort mer tid på mannfolk som ikke klarer å uttrykke hva de føler.. TS Anonymkode: f1cbf...4bb Anbefaler at dere bare er særboere...for her knirker det litt med han. Synes ikke du skal flytte sammen med han enda. Konsentrer deg heller om deg selv og barnet ditt. Det andre haster ikke. Anonymkode: ec749...6c7 4
hudorm1 Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 Kjøp, hadde han vært gira så hadde han sagt det. Invester pengene i bolig uansett. Så kan du leie ut, den dagen du evt flytter til han. 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 Er det mulig? Skal du liksom mase deg til å bli samboer med ham? Kan du ikke være så snill å tenke på barna dine og deg selv. Kjøp leilighet eller hus til dere selv, IKKE sammen med ham. Voks opp. Anonymkode: 8f267...0cd 11
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 Her må du ta to skritt tilbake. Også må du ha en face to face samtale. Der dere snakker om hva han egentlig vil. Jeg skjønner jo at han ikke har lyst til å selge bolig med utleie, når det gir endel ekstra inn pr mnd. Og ut fra det du skriver, høres det jo ut som han helst vil bli boende og du evnt flytte inn til han. Så da må jo evnt spm bli om du kjøper deg inn i hans hus da, eller bor der og ser hva som skjer. Jeg hadde iallefall fått noia av å tenke på å kjøpe noe med noen jeg ikke har bodd sammen med. Og hadde nok aldri gått med på det nei. Anonymkode: 86b87...76e 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 Jeg hadde det sånn med min eks. Det var alltid en unnskydning. Når jeg fant meg et annet sted da begynte vi å miste hverandre. Det var akkurat som han hadde «taket» på meg. Og da jeg aldri fikk noe svar ville jeg bare leve livet mitt. så jeg sier kjøp noe selv. Hvis han vil flytte inn en gang så tar dere det da. Ellers bo hver for dere. Anonymkode: 71a84...ef5
Gjest Blondie65 Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 Jeg tenker at du må ta vare på deg selv og barnet ditt og forvalte arven din best mulig. Så jeg hadde planlagt boligkjøp og gått i gang med boligjakten. Hvis han spør deg om det synes jeg du kan si direkte at du har sagt klart fra hva som er dine mål, og når han velger å ikke svare på det forstår du at det er for tidlig eller feil tidspunkt for han. Det endrer derimot ikke at du vil eie bolig i en fornuftig skolekrets før barnet begynner på skole og at dere kan leve som særboere til forholdet deres er mer modent. Når noen unngår et tema eller lar være å svare så betyr det enten at spørsmålet er for overveldende eller at de ikke er på samme plass som den som stiller spørsmålet er. Det kan være enormt skuffende, men du må egentlig velge å anse det som enormt klargjørende, for det er jo det det faktisk er. Du trodde X, det viser seg at det var for mye eller feil, korriger, grin, bann og ras fra deg - og korriger livet.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Det er jo altfor tidlig å etablere seg sammen nå? To år etter skilsmisse? Tenk på barna dine og kjøpe for det selv og dem I skolekretsen! Anonymkode: 1880e...df0 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 Hvorfor i alle dager skal dere bo sammen etter et år?? Anonymkode: f94c5...5ce 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mulig? Skal du liksom mase deg til å bli samboer med ham? Kan du ikke være så snill å tenke på barna dine og deg selv. Kjøp leilighet eller hus til dere selv, IKKE sammen med ham. Voks opp. Anonymkode: 8f267...0cd Ja, enig i at du må nå ta vare på deg selv og dine barn. Er det noe jeg har lært meg er å ikke mase, dille og legge ting til rette for en mann lenger. Når han sier en ting og gjør noe helt annet, jeg hadde ikke kommentert/ mast noe mer. Hadde kjøpt mitt eget. Hadde rett og slett ikke giddet. Anonymkode: ce466...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Oi, det var tidlig. Har selv barn og er noen lunde i samme situasjon som deg. Kjøper selvsagt uten han. Han eier sitt eget. Vi har vært sammen i 2 år. Tanken på å dra ungene gjennom enda et samlivsbrudd ønsker jeg ikke. Anonymkode: 35005...9c2 3
NiceOrNothing Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tenker jeg også.. Er så fortvilt, opplever at dette er drømmemannen, men han viser meg nå motsatt. Sagt til han at jeg kommer til å være ute av leiligheten 01.08.22 enten i nykjøpt leilighet hvor han er velkommen eller hos han, får ikke svar. Tenker kanskje det sier sitt hvor han vil? Ønsker ikke kaste bort mer tid på mannfolk som ikke klarer å uttrykke hva de føler.. TS Anonymkode: f1cbf...4bb Tenker at han blir unnvikende fordi han ikke er klar for et samboerskap enda . At selv om han sier det, lyser det litt gjennom at han ikke akkurat pusher det gjennom . Tenker og at d kan hende er smart . Altså ikke smart å såre deg. Mn smart å tenke over om det er så lurt å flytte sammen så fort ? Hadde ville ventet minimum to år for en så stor avgjørelse . Det er lett å se ting m rosa briller når man er i forelskelsens rus .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå