Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før har jeg satt pris på hver eneste melding jeg har fått på dagen min. Men når jeg nå ser flere jeg ikke har noe med å gjøre lengre (folk jeg har tatt kontakt med mange ganger å spurt om å ringes/møtes, men som ikke har noe fornuftig svar og uteblir år etter år) sender melding på dagen min hvor de skriver langt og later til at vi er nære venner, så kjenner jeg at jeg ikke blir glad. Synes det er kvalmt og på grensen til dårlig gjort. Hadde vært nok med et "gratulerer med dagen", men helst hadde jeg sett at de ikke skriver i det hele tatt. 

Skriver de for fasaden sin del? Vise folk at vi fortsatt er venner, selv om vi ikke har hatt kontakt på 3-5-10 år? De nærmeste vennene mine ringte, sendte tekstmelding, kom med gave på døra, sendte blomster osv. Så vet godt hvem de er. Men føler at gratulasjonen på Facebook er mest for å vise andre, enn å glede meg. 

Anonymkode: aadba...457

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp å ha det offentlig på FB! Jeg har det ikke der, for de vennene jeg har husker meg uten at FB "minner" de på det.

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er så fælt å få hilsner på FB så stenger du bare veggen slik at ingen kan skrive der.

Anonymkode: f44a4...5d4

• Liker 1
Skrevet

Dere svarer ikke på det jeg spør etter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere svarer ikke på det jeg spør etter.

Hvordan kan noen på KG vite hvorfor dine FB-venner skriver det de skriver? 

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg er enig med deg. Noen skriver bare hilsener for å vise hvor mange venner de har. Synes det er latterlig.

Anonymkode: ae179...76b

• Liker 4
Skrevet

Fjern fødselsdagen på fb og steng veggen din. Problem løst. Men enig i at det er falskt. 

Anonymkode: ab422...a9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Før har jeg satt pris på hver eneste melding jeg har fått på dagen min. Men når jeg nå ser flere jeg ikke har noe med å gjøre lengre (folk jeg har tatt kontakt med mange ganger å spurt om å ringes/møtes, men som ikke har noe fornuftig svar og uteblir år etter år) sender melding på dagen min hvor de skriver langt og later til at vi er nære venner, så kjenner jeg at jeg ikke blir glad. Synes det er kvalmt og på grensen til dårlig gjort. Hadde vært nok med et "gratulerer med dagen", men helst hadde jeg sett at de ikke skriver i det hele tatt. 

Skriver de for fasaden sin del? Vise folk at vi fortsatt er venner, selv om vi ikke har hatt kontakt på 3-5-10 år? De nærmeste vennene mine ringte, sendte tekstmelding, kom med gave på døra, sendte blomster osv. Så vet godt hvem de er. Men føler at gratulasjonen på Facebook er mest for å vise andre, enn å glede meg. 

Helt enig der. Det har irritert meg også. Liker mest å få gratulasjoner fra folk som jeg vet mener det og som jeg har en slags relasjon til i virkeligheten. Det er vel den berømte fasaden ja. Ellers utenom disse fasade jegerne så syns jeg det er hyggelig med hilsner på bursdagen på fb. Men du kan selvsagt endre profilen din og ta bort fødselsdatoen eller endre litt på innstillinger eller bare slette de som du føler du ikke har noe relasjon til.

Anonymkode: 9b128...d04

• Liker 2
Skrevet
Belima skrev (16 timer siden):

Dropp å ha det offentlig på FB! Jeg har det ikke der, for de vennene jeg har husker meg uten at FB "minner" de på det.

Det hørtes mer fornuftig ut ja. 

Anonymkode: 9b128...d04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS, jeg er enig med deg. Noen skriver bare hilsener for å vise hvor mange venner de har. Synes det er latterlig.

Hvordan viser man at man har mange venner ved å skrive bursdagshilsen til noen på FB?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan viser man at man har mange venner ved å skrive bursdagshilsen til noen på FB?

For hver hilsen man skriver, jo større nettverk gir man andre inntrykk av. Dette er ren logikk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For hver hilsen man skriver, jo større nettverk gir man andre inntrykk av. Dette er ren logikk. 

Mine venner ser ikke hvem jeg skriver bursdagshilsen til (bortsett fra felles venner), så jeg skjønner ikke hvordan noen får inntrykk av noe nettverk på den måten. Kan du forklare?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her har man nok bare ulik tankegang. Jeg er typen «en gang venn = alltid venn». Selvom jeg ikke har så mye med barndomsvenner å gjøre, er jeg jo veldig glad i de fortatt. Og da er det fint å huske på de på bursdagen, i det minste. 🥰 Jeg har ikke behov for mer kontakt enn vi har, både pgs avstand, blitt mer ulik med alderen og fordi jeg har noen nære venninner jeg heller bruke tid med (er introvert, så har ikke så stort sosialt behov). Men jeg er jo fortsatt glad i barndomsvenner. 

Anonymkode: ac5a9...6df

• Liker 8
Skrevet

Mange gratulerer facebookvenner med dagen helt uten hensyn til om hvor godt man kjenner vedkommende. 

I går ble en tidligere nabo av meg gratulert med dagen av rundt 70 stykker på facebook. Koselig det selvfølgelig......hadde det ikke vært for at fyren døde i november.....🙈

Anonymkode: be4e7...8e4

• Liker 5
Skrevet

Jeg har lagt inn feil fødselsdag med vilje, så kan alle wannabe-ene skikkelig markere dagen min en dag jeg fullstendig driter i 👍🏻

Anonymkode: 1325a...a5a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skriver de for fasaden sin del?

Og ja. Selvsagt. Folk er fake. 

Anonymkode: 1325a...a5a

• Liker 1
Skrevet

De skriver vel for å være høflige.

Om du ikke ønsker slik oppmerksomhet, kan du jo bare stenge veggen på profilsiden din.

Anonymkode: 53843...971

Skrevet

Det verste er dem du aldri ellers har kontakt med, som skriver gratulasjon med mange punktum uten smileys, synes jeg 😄 "Gratulerer med dagen..." Ser ut som en snurt trussel. 
Jeg synes fb-gratulasjoner er en uting, det koster dem et halvt minutt å skrive, mens du må sitte og bruke masse tid og takke hver enkelt som aldri ellers hadde husket dagen din, og ikke gadd å ringe heller. Har bare begynt å melde meg ut av hele facebook på selve dagen, og skrive en felles takk-status neste dag. :)

• Liker 1
Skrevet
mingus skrev (27 minutter siden):

Det verste er dem du aldri ellers har kontakt med, som skriver gratulasjon med mange punktum uten smileys, synes jeg 😄 "Gratulerer med dagen..." Ser ut som en snurt trussel. 
Jeg synes fb-gratulasjoner er en uting, det koster dem et halvt minutt å skrive, mens du må sitte og bruke masse tid og takke hver enkelt som aldri ellers hadde husket dagen din, og ikke gadd å ringe heller. Har bare begynt å melde meg ut av hele facebook på selve dagen, og skrive en felles takk-status neste dag. :)

Det er helt vanlig å skrive en felles takke-status. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig å skrive en felles takke-status. 

Mange synes dette er frekt og at man bør takke en og hver. Jeg orker ikke høre på det der lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...