Gå til innhold

er så sliten og overveldet - lei meg fordi ingen stiller opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barn 50%. Barnet er 9 og selvstendig nok til å være litt alene. Jeg skal pusse opp ( sparkle, male ) ny bolig nå i månedsskiftet, og flytte. Har fulltidsjobb. Eksen fikk korona på dagen da han skulle ha barnet, så jeg kan se langt etter å komme i gang med å fikse opp leiligheten slik som jeg hadde tenkt. 

Jeg kjører et lass hver dag, mens barnet ringer meg hjemmeifra og er stressa. Barnet er fortvila fordi pappaen har korona, og fordi jeg ikke er hjemme. Barnet vil helst at vi bare skal sitte sammen i sofaen og ha det hyggelig, ikke at jeg skal farte rundt i bilen med flyttelass. Må forklare at jeg må jobbe for at vi skal få alt vi trenger før vi kan flytte inn. Barnet kan ringe meg feks 4 ganger på 40 minutt.

Jeg synes også folk ellers tar avstand nå som jeg kunne trengt en liten ekstra hånd, og eks svigers har jeg ikke hørt et knyst ifra. mine foreldre er langt unna. Familier jeg kjenner som kunne hjulpet meg litt med barnepass er det også knyst fra. Faktisk vil de ha mindre besøk enn før. 

Jeg vil jo helst fikse dette helt alene. Jeg har skaffet meg alt jeg trenger til å fikse opp boligen, men pga koronaen har jeg ikke kommet i gang, og tviler på at jeg vil greie å bli ferdig til vi skal flytte inn. Synes dette er så trasig..Eksen bryr seg ikke en dritt synes jeg, og det føles nesten som han liker å sette kjepper i hjulene når han ser at ting går bra for meg. Spurte i sted om han skal ut av karantene nå som en uke har gått og ikke noe svar. :( Synes det er litt vondt at folk liksom ikke er interessert i å stille opp for meg når jeg forsøker å gjøre alt dette helt alene. Ikke for å skryte eller noe, men jeg har jo tatt med andre sine unger på ting før. Vet ikke om jeg bare er veldig sliten nå, men det virker nesten som at folk ikke liker at jeg har kjøpt egen bolig etter å ha leid så lenge. Ingen som spør om jeg trenger litt hjelp ihvertfall. 

Anonymkode: c9ae5...68d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betal et flyttefirma. Og finn en håndverker som kan ta seg av oppussingen. 

Anonymkode: 225f0...213

• Liker 20
Skrevet

En på 9 kan da være med å fikse i leiligheten eller være litt alene. Ser virkelig ingen grunn til å utsette å fikse. Hvis barnet vil at dere bare skal sitte oppå hverandre er dette en ypperlig mulighet til å avvenne det.

Ting skjer, sykdom kan få noe for

Anonymkode: e8f7e...8db

• Liker 39
Skrevet

Anbefaler å hyre hjelp. Er faen meg nedverdigende å stå i alt alene uten folk som gidder å stille opp. 

Anonymkode: a4ecc...0ad

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kan ikke 9-åringen være med? Er stas at det skjer litt og en 9-åring kan fint hjelpe litt til.

Har du spurt om hjelp? Ikke alltid folk skjønner at man trenger hjelp, så kanskje du må spørre noen? Besteforeldrene kan kanskje hjelpe med en mini-helgeferie om du spør så du får tatt et tak?

Det er kjipt for barnet å bare være i veien, skjønner det må være utrolig kjedelig å bli parkert i sofaen hjemme. Da går tiden sakte, og de 40 min du klager på føles nok hellere ut som 4 timer.

Anonymkode: cc6ff...33f

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En på 9 kan da være med å fikse i leiligheten eller være litt alene. Ser virkelig ingen grunn til å utsette å fikse. Hvis barnet vil at dere bare skal sitte oppå hverandre er dette en ypperlig mulighet til å avvenne det.

Ting skjer, sykdom kan få noe for

Ja, men barnet har diagnose og det er veldig slitsomt å ha han med. Da får jeg gjort ingenting da han krever min oppmerksomhet i ett sett. Han er absolutt ikke en sånn normal og flittig unge som er nyskjerrig og positiv og vil hjelpe til. Han er ikke glad i forandring og er generell engstelig og har store behov. 

Det ble en skikkelig klagepost det her, men kjenner meg så sliten nå at jeg bare vil grine. Det har vært to uker med stressing frem og tilbake med ting i bilen og sutrete unge som ringer etter meg og det er teit, men føler nesten at eksen sitter å gliser og tenker at ja nå skal hun få kjenne på hvor stress dette er. :P

Tror jeg skal se om jeg får kjørt noen ekstra lass i morgen og så begynne å vaske ned badet og kaste mer ting. Kjedelig for barnet men det er så mye å gjøre..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler å hyre hjelp. Er faen meg nedverdigende å stå i alt alene uten folk som gidder å stille opp. 

Anonymkode: a4ecc...0ad

Det er fristende. Men dyrt..

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kan ikke 9-åringen være med? Er stas at det skjer litt og en 9-åring kan fint hjelpe litt til.

Har du spurt om hjelp? Ikke alltid folk skjønner at man trenger hjelp, så kanskje du må spørre noen? Besteforeldrene kan kanskje hjelpe med en mini-helgeferie om du spør så du får tatt et tak?

Det er kjipt for barnet å bare være i veien, skjønner det må være utrolig kjedelig å bli parkert i sofaen hjemme. Da går tiden sakte, og de 40 min du klager på føles nok hellere ut som 4 timer.

Anonymkode: cc6ff...33f

Ja det er så klart kjedelig for han. Men hva kan jeg gjøre? Sånn er det nå. Besteforeldrene er ikke interessert i å hjelpe meg, de har selv sagt at nå er jeg alene. ( er skilt )

• Liker 2
Skrevet

Ja, men barnet har diagnose og det er veldig slitsomt å ha han med. Da får jeg gjort ingenting da han krever min oppmerksomhet i ett sett. Han er absolutt ikke en sånn normal og flittig unge som er nyskjerrig og positiv og vil hjelpe til. Han er ikke glad i forandring og er generell engstelig og har store behov.

Nok et innlegg hvor viktig info blir droppet i HI 😓

Da hører du med foreldrene til eksen din og de kan stille opp noen timer for han.

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men barnet har diagnose og det er veldig slitsomt å ha han med.

En niåring kan være med på det som skjer, og finne mye glede i det.

Et barn med diagnose, som ingen av oss kjenner, trenger andre rammer. Som vi selvfølgelig ikke kan uttale seg om.

Hva i alle dager er vitsen med innlegget når du ikke beskriver den faktiske utfordringen? 

Anonymkode: 63c69...49c

• Liker 17
Skrevet

Jeg har to barn 100%, og klarer å få gjort vanvittig mye på egenhånd. Har en mann som er mye bortreist i jobben, og når han er hjemme, er han mye på kontoret. Da første barn var 12-18 måneder sto jeg med ansvaret for å få bygget huset vårt, og la parkett, malte hele huset innvendig og utvendig, la fliser, bygget mur og snekret sammen Ikea-møbler - helt alene. Hadde samtidig baby i magen. Strevsomt, ja, men ikke umulig. Ettåringen var enten i barnehagen eller rundt mine bein, hadde ikke annen avlastning enn de få timene min mann hadde ledig en sjelden gang nå og da. Jeg fikk det bare til, det var ikke et alternativ å ikke få det til.

Nå er mine barn 11 og 12 år, men i alle år har de forstått at når mamma pusser opp/driver med et prosjekt så kan de enten hjelpe til eller ikke mase på meg. De velger som oftest å ikke mase på meg. De fleste barn i skolealder forstår at når mor eller far er opptatt, så kan ikke de få ALL oppmerksomheten. Ikke farlig for barn å bli litt klar over at de ikke MÅ være i sentrum 24/7. Kanskje det kan være en idé å ta en ordentlig prat om dette? 

Anonymkode: b49ad...544

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En niåring kan være med på det som skjer, og finne mye glede i det.

Et barn med diagnose, som ingen av oss kjenner, trenger andre rammer. Som vi selvfølgelig ikke kan uttale seg om.

Hva i alle dager er vitsen med innlegget når du ikke beskriver den faktiske utfordringen? 

Anonymkode: 63c69...49c

Sorry da! er helt på tuppa her. er så sliten at jeg ikke greier å formulere et innlegg som er 100% perfekt nå

Skrevet

Eksen må jo kunne ta barnet nå når de obligatoriske 6 karantenedagene er over?

Føler med deg. Er selv stuck med barna alene nå pga covid.

Anonymkode: 02c7b...1d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nok et innlegg hvor viktig info blir droppet i HI 😓

Enig.

Hadde jeg visst at ungen hadde en diagnose, hadde jeg ikke svart på grunnlag av at jeg trodde det var et barn UTEN diagnose her. Litt lei av at det alltid dukker opp en diagnose senere i tråden. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har to barn 100%, og klarer å få gjort vanvittig mye på egenhånd. Har en mann som er mye bortreist i jobben, og når han er hjemme, er han mye på kontoret. Da første barn var 12-18 måneder sto jeg med ansvaret for å få bygget huset vårt, og la parkett, malte hele huset innvendig og utvendig, la fliser, bygget mur og snekret sammen Ikea-møbler - helt alene. Hadde samtidig baby i magen. Strevsomt, ja, men ikke umulig. Ettåringen var enten i barnehagen eller rundt mine bein, hadde ikke annen avlastning enn de få timene min mann hadde ledig en sjelden gang nå og da. Jeg fikk det bare til, det var ikke et alternativ å ikke få det til.

Nå er mine barn 11 og 12 år, men i alle år har de forstått at når mamma pusser opp/driver med et prosjekt så kan de enten hjelpe til eller ikke mase på meg. De velger som oftest å ikke mase på meg. De fleste barn i skolealder forstår at når mor eller far er opptatt, så kan ikke de få ALL oppmerksomheten. Ikke farlig for barn å bli litt klar over at de ikke MÅ være i sentrum 24/7. Kanskje det kan være en idé å ta en ordentlig prat om dette? 

Ikke alle som greier dette, tror heller det er unntaket. Hadde ikke vært sjans i dette huset.

• Liker 5
Skrevet

Dette er imponerende. For en jernkvinne. :)

Ja, jeg tror barnet er vant med at vi alltid er sammen om kvelden og at jeg ikke er så opptatt. Når jeg nå er mye opptatt og har prosjekter med nye bolig så forstår han ikke helt og føler seg nok litt trist, og savner meg. Jeg er også mye sliten og blir ikke like blid som jeg ellers er. Det er en ganske slitsom periode, og med så lite hjelp og med sykdom hos eksen så blir det ekstra trasig.

Skrevet

Enig.

Hadde jeg visst at ungen hadde en diagnose, hadde jeg ikke svart på grunnlag av at jeg trodde det var et barn UTEN diagnose her. Litt lei av at det alltid dukker opp en diagnose senere i tråden. 

For å være ærlig så er det ikke så koselig å starte innlegget med den infoen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eksen må jo kunne ta barnet nå når de obligatoriske 6 karantenedagene er over?

Føler med deg. Er selv stuck med barna alene nå pga covid.

Ja, jeg mener det. Har spurt han om han skal ut av karantene men han unngår å svare. Han vil vel ikke det og så er det gøy at jeg svetter litt.

Skrevet

Du må jo sSPØRRE om konkrekt hjelp!! Folk kan ikke vite at du trenger det nå!

Anonymkode: 1f1d5...53b

• Liker 11
Skrevet

Er 100% alene med barn. Klarer fint å både jobbe, flytte, pusse opp, male og gjøre hverdagsgjøremål

Anonymkode: 9f383...db5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...