AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Spørsmålet høres teit ut, men dere skjønner sikkert hvor jeg vil. Regner jo med at når man bikker en viss promille(type 1,5++) så er det begrenset hva man evner å "finne på" eller klare å gjøre? Så at de fleste tilfeller kanskje dreier seg om en relativt lav promille som ofte unnskyldes av "skal bare" og der man enda har relativt grei kontroll på kjøretøyet og ikke er en alvorlig risiko i trafikken? Og kanskje til og med har glemt at man har drukket? Eller tar jeg helt feil? Er det faktisk en del fulle sjåfører bak rattet i helgene? 😦 Og finnes det statistikk på det? Anonymkode: 5970f...66b
shab Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Tror egentlig det vanligste er på under/rundt 0,5- 0,7 ish... Fordi hvis man har drukket seg dritings, og spydd kl 01-03 før man sovner (Evt. Når byen stenger) - så holder man seg til 12 timers regelen - og tenker ikke på "rest-promille". Selv om jeg leste en artikkel om at 145 000 nordmenn kjører med promille hver dag?? Det går da ikke an??? Se den danske filmen "Et glass til". Veldig bra film. Ble nominert i Cannes. Beskriver at alle mennesker er på sitt mest empatiske og kreative når de har en promille på rundt 0,5...
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Tror nok dagen derpå er mest vanlig. Anonymkode: 11b06...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Kan tenke meg at de som er på brisen-stadiet er de som kjører minst. Da vet de at de har drukket, men har fortsatt kontroll. Så blir det de med en liten restpromille som ikke er klar over at de fortsatt har promille, eller de som er dritings og har null kontroll, som fyllekjører mest Anonymkode: bf695...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå