Example Skrevet 23. januar 2022 #21 Del Skrevet 23. januar 2022 Man kan fint synes viruset er kjipt, men samtidig blir det ikke borte. Tiltak er kun utsettelse. Det må folk ta innover seg. Og ja, det er risikabelt for en del av de svakeste eldste. Det er det mye som er. Vi skal alle dø av noe. Akkurat nå er det en del som lever på overtid, fordi vi effektivt har bremset opp en del andre sykdommer som vanligvis tar livet av en del av de svakeste. Livet er ikke risikofritt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 23. januar 2022 #22 Del Skrevet 23. januar 2022 Example skrev (10 minutter siden): Man kan fint synes viruset er kjipt, men samtidig blir det ikke borte. Tiltak er kun utsettelse. Det må folk ta innover seg. Og ja, det er risikabelt for en del av de svakeste eldste. Det er det mye som er. Vi skal alle dø av noe. Akkurat nå er det en del som lever på overtid, fordi vi effektivt har bremset opp en del andre sykdommer som vanligvis tar livet av en del av de svakeste. Livet er ikke risikofritt. Vi skal alle dø er ikke noe jeg har som motto. Jeg vil holde meg i live både for meg selv og mine nære. Og MIN slektning lever ikke på overtid, har såvidt passert 70 og kan ha minst 10 gode år til. Og jeg greier ikke leve så kynisk og synes at det er greit at folk utsettes for risiko pga meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. januar 2022 #23 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg skjønner det er vanskelig, med men en sånn begrunnelse kan man jo aldri åpne opp samfunnet igjen, for det er jo alltid noen smittsomme sykdommer de aller eldste og svakeste kan dø av. Influensa, norovirus +++. På sykehjem har alle nå fått tre doser, og er beskyttet så godt det går. Gjennomsnittlig levetid etter at man har kommet på sykehjem er også bare ett år. Det er brutalt, men sånn er det. Uavhengig av korona. Hvor mange barn skal få ødelagt skolegangen sin, hvor mange bedrifter skal gå konkurs, hvor mange skal bli nødt til å selge hjemmene sine for at DU skal slippe å ta en hurtigtest? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. januar 2022 #24 Del Skrevet 23. januar 2022 Gagaen skrev (1 time siden): Vi skal alle dø er ikke noe jeg har som motto. Jeg vil holde meg i live både for meg selv og mine nære. Og MIN slektning lever ikke på overtid, har såvidt passert 70 og kan ha minst 10 gode år til. Og jeg greier ikke leve så kynisk og synes at det er greit at folk utsettes for risiko pga meg. Men så ta en test, da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 23. januar 2022 #25 Del Skrevet 23. januar 2022 Gagaen skrev (1 time siden): Vi skal alle dø er ikke noe jeg har som motto. Jeg vil holde meg i live både for meg selv og mine nære. Og MIN slektning lever ikke på overtid, har såvidt passert 70 og kan ha minst 10 gode år til. Og jeg greier ikke leve så kynisk og synes at det er greit at folk utsettes for risiko pga meg. Hvis han såvidt passert 70, er ved god helse og kan leve i mange år til, samt tatt tre doser vaksine, skal det mye til før han dør av korona. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg