Gå til innhold

Skal vi pårørende aldri få slappe av?

Gjest Gagaen

Anbefalte innlegg

Ta dette seriøst ! For hvordan skal vi som er pårørende til eldre på sykehjem kunne slappe av når smitten øker så ? Hvorfor skal VI ofre oss ? Skal vi måtte ta test hver gang vi skal besøk ? 
JEG er ikke villig til å si at det er greit at alle andre skal få sin frihet og jeg må gå  i angst for å ta med smitte inn på sykehjemmet. Ikke bare gjør jeg det vanskelig for min slektning der, men for de ansatte og for andre beboere. 

Hvordan skal dette løses da? Jeg føler at vi i min gruppe blir glemt! Livet som pårørende er jaggu meg tøft nok om vi ikke skal ha dette og. 

Sliten og lei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ofrer du? Hvorfor er det så fælt å ta en test hver gang du skal dit? 

For å ta et annet eksempel. Vi som har barn tester omtrent hver eneste dag nå. Heller det enn at ingenting er åpent, syns jeg.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt Delta på sykehjemmet. En svært svak pasient døde. De andre hadde forkjølelse. Det vil helst gå godt med Omikron. Klem. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du ofrer? Er det et offer at du tar en hjemmetest når du skal besøke vedkommende? Er ikke det en selvfølge at man gjør, om man kjenner noen som kan bli alvorlig syk av korona, og ønsker å besøke dem? Jeg ville ikke sett på det som noe offer, iallfall..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt. Forventer du at samfunnet skal stenge ned, heller ofre økonomien, fritidsaktiviteter/ skolegang til barn og unge? For at du ska slippe og stresse med en test før du besøker eldre slektninger på sykehjemmet? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært perioder hvor ikke pårørende har fått vært på besøk på sykehjemmet i det hele tatt. Det var utrolig tøft for både de gamle og pårørende, så det å ta en test må jo være et lite offer i forhold.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig det er riktig at hele menneskeheten skal holdes som gisler fordi noen (svake) mennesker ikke tåler dette?

Jeg beklager, det hørtes kynisk ut - jeg er klar over det. Jeg ER til og med pårørende til en på sykehjem. Men jeg mener helt bestemt at det er SÅ MANGE andre sykdommer som er minst like farlige som korona for disse pasientene å få - de fleste gamle og syke før av andre ting de pådrar seg og ikke tåler med det grunnhelsen de har. Hvordan kan vi rettferdiggjøre at absolutt hele Norges befolkning skal leve et innskrenket liv for å beskytte de aller svakeste - det er jo de som er nødt til å ta ansvaret med å sørge for at de er mest mulig beskyttet. 

Og argumentet ditt om at det er de pårørende som gruppe, som ikke får slappe av og at dere må teste dere - beklager, dét holder ikke!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nå høres det ut som du tenker at samfunnet skal være underlagt omfattende restriksjoner for at du skal slippe å ta en hurtigtest hver gang du skal inn på et sykehjem. Er det riktig forstått?

Dersom ja er det jo helt absurd. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i ungdommen og de unge som ikke har fått leve normalt, ikke fått etablert studentmiljøer, vært alene på hybler i fremmede byer. Alle bedrifter som har gått konkurs. Blås!

Tenk på de stakkars middelaldrende som må ta en bomullspinne i nesa…. Stakkars. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er ønsket her. Skal vi slutte å smitte hverandre slik at pårørende ikke må teste seg? Jeg kan ikke noe for at alle får corona uavhengig av hvor mange vaksiner de har tatt. Siden vi ikke kan innføre portforbud på grunn av en sykdom som ikke er mer dødelig enn influensa, hva gjør vi? Begynner å leve som normalt igjen, istedet for å ødelegge livene våre. Anerkjenner at det er mye man kan dø av og at alle skal dø en dag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (10 timer siden):

Blås i ungdommen og de unge som ikke har fått leve normalt, ikke fått etablert studentmiljøer, vært alene på hybler i fremmede byer. Alle bedrifter som har gått konkurs. Blås!

Tenk på de stakkars middelaldrende som må ta en bomullspinne i nesa…. Stakkars. 

Tror du det bare er ungdommen og de unge som ikke har fått leve normalt? Ingen, absolutt ingen har fått leve normalt under pandemien.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (5 timer siden):

Tror du det bare er ungdommen og de unge som ikke har fått leve normalt? Ingen, absolutt ingen har fått leve normalt under pandemien.

Var det det du fikk ut av innlegget mitt?

Uffda.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robot skrev (16 timer siden):

Eh, nå høres det ut som du tenker at samfunnet skal være underlagt omfattende restriksjoner for at du skal slippe å ta en hurtigtest hver gang du skal inn på et sykehjem. Er det riktig forstått?

Dersom ja er det jo helt absurd. 

Ikke bare jeg, JEG men alle som er pårørende. Vi har en tung byrde. Mitt største mareritt er å dra smitte inn på sykehjemmet. På skole, barnehage og hva som helst annet kunne jeg fint levd med, for der overlever folk. Men å belaste ansatte på et sykehjem og andre pårørende som kanskje mister sine er ikke til å leve med for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (15 minutter siden):

Ikke bare jeg, JEG men alle som er pårørende. Vi har en tung byrde. Mitt største mareritt er å dra smitte inn på sykehjemmet. På skole, barnehage og hva som helst annet kunne jeg fint levd med, for der overlever folk. Men å belaste ansatte på et sykehjem og andre pårørende som kanskje mister sine er ikke til å leve med for meg. 

Klart det er kjipt å være pårørende, enten det er til noen på sykehjem eller sykehus. Men vi kan selvfølgelig ikke legge ned resten av samfunnet for at dere skal slippe å ta hurtigtester. Vi kan ikke ha en voldsom tiltaksbyrde på resten av samfunnet for å hindre at de sykeste dør heller, hurtigtester eller ei, sånn på lang sikt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
robot skrev (Akkurat nå):

Klart det er kjipt å være pårørende, enten det er til noen på sykehjem eller sykehus. Men vi kan selvfølgelig ikke legge ned resten av samfunnet for at dere skal slippe å ta hurtigtester. Vi kan ikke ha en voldsom tiltaksbyrde på resten av samfunnet for å hindre at de sykeste dør heller, hurtigtester eller ei, sånn på lang sikt. 

Nei, for så kaldt og kynisk er det. Må ikke tenke på mennesker, bare penger. Sykt! Jeg har ikke penger til å ta hurtigtest hver uke jeg, det fører til at jeg ikke får besøkt så ofte. Et tristere liv for meg og et tristere liv for min slektning. SLik kan nok mange ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (20 timer siden):

Ta dette seriøst ! For hvordan skal vi som er pårørende til eldre på sykehjem kunne slappe av når smitten øker så ? Hvorfor skal VI ofre oss ? Skal vi måtte ta test hver gang vi skal besøk ? 
JEG er ikke villig til å si at det er greit at alle andre skal få sin frihet og jeg må gå  i angst for å ta med smitte inn på sykehjemmet. Ikke bare gjør jeg det vanskelig for min slektning der, men for de ansatte og for andre beboere. 

Hvordan skal dette løses da? Jeg føler at vi i min gruppe blir glemt! Livet som pårørende er jaggu meg tøft nok om vi ikke skal ha dette og. 

Sliten og lei... 

Sånn er det, du får ta en test hver gang du går på besøk for å gjøre din lille del i å ikke skape et stort kaos på sykehjemmet. Å få smitte der skaper såååå mye kaos, det sprer seg fort som vinden og de eldre må inn på rommene sine, personalet må bruke masse tid på smittevern osv og må ta på hansker, gule frakker, munnbind, vern for øyene og trekk på skoa for hvert rom og ikke bruke samme på neste rom osv. Pluss det koste mangfoldige tusen kroner å få det inn med alt utstyret, ekstra personalet. Så er det pasientene da som må sitte alene på et rom pga smitte fra en pårørende. Personalet som kommer inn må være dekket fra topp til tå (og DET er ubehagelig det).

Jeg vil nå tro at den prisen er langt høyere enn den lille testen?

Gagaen skrev (10 minutter siden):

Nei, for så kaldt og kynisk er det. Må ikke tenke på mennesker, bare penger. Sykt! Jeg har ikke penger til å ta hurtigtest hver uke jeg, det fører til at jeg ikke får besøkt så ofte. Et tristere liv for meg og et tristere liv for min slektning. SLik kan nok mange ha det. 

De deler ut gratis i hver eneste kommune. Bare søk på kommunens side under korona. Så ser du hvor de deler ut i din kommune. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (1 time siden):

Tenker du at tiltakene vi har og har hatt i samfunnet ifht koronasmitte ikke rammer mennesker?

Poenget her er at samfunnet består av vesentlig flere mennesker enn deg, og det at du må ta en hurtigtest før du besøker en slektning er en helt ekstremt liten bagatell i summen av tiltak. Tar du kontakt med kommunen og spør, får du sikkert utdelt noen gratistester. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robot skrev (52 minutter siden):

Tenker du at tiltakene vi har og har hatt i samfunnet ifht koronasmitte ikke rammer mennesker?

Var slett ikke det jeg skrev, jeg skrev at nå ble det kun tenkt penger. Ikke alle de som sliter . Og jeg er helt for tiltak, det er å slippe opp og miste oversikten jeg er redd for. 

robot skrev (52 minutter siden):

Poenget her er at samfunnet består av vesentlig flere mennesker enn deg, og det at du må ta en hurtigtest før du besøker en slektning er en helt ekstremt liten bagatell i summen av tiltak. Tar du kontakt med kommunen og spør, får du sikkert utdelt noen gratistester. 

Og jeg har og uttalt meg på vegne av en gruppe, ikke bare meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...