Gå til innhold

Venninne som forventer at jeg skal stå klar til hver tid for å hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som leier et ganske stort hus til 12.000 kr i måneden. Hun har to katter. For ikke så lenge siden så fikk hun seg en kjæreste som bor ca 15 minutters kjøretur unna. Så da er hun nesten aldri hjemme. Hun hadde sendt meg en snap i dag tidlig om ikke jeg kunne slippe ut kattene om jeg skulle noe sted. Jeg gadd ikke å åpne snappen før lenger ut på dag fordi jeg våkna med menssmerter og hadde generelt ikke tenkt meg noe sted. Jeg åpna den og svarte at jeg ikke hadde sett snappen før utpå ettermiddagen. Da spør hun om ikke jeg kan dra opp til henne i kveld for å slippe inn kattene. 

Jeg kjenner bare at jeg blir litt sur. For det høres jo ut som om hun ikke tror jeg har et liv i det hele tatt, og at jeg til enhver tid skal være tilgjengelig til og slippe inn og ut katter. Og det må jo gå an at hun og kjæresten er hos henne en gang i blant om det er så krise med kattene? Jeg svarte bare at jeg og min samboer hadde planer om å lage middag i kveld og generelt bli hjemme. 

Blir bare litt småirritert over at noen tror man skal være tilgjengelig for å hjelpe til enhver tid.. Jeg har jo i tillegg sagt ifra ganske klart og tydelig. Hun må jo bare bli hjemme om det er så viktig med kattene.

Anonymkode: 63176...9e8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble dette mer et sutreinnlegg enn et spørsmål. Blir bare så forferdelig frustrert over folk noen ganger 😅

Skrevet

Et stort hus til 12 000 ? Dette må jo være ut i gokk. Hun kan vel sette opp et vindu om hun ikke greier å ta vare på kattene.

• Liker 5
Skrevet

Det jeg reagerer mest på her er at hun lar kattene gå ute hele dagen nå på vinteren! Det er mishandling. Meld henne til Mattilsynet. 

Anonymkode: afb0b...013

• Liker 6
Skrevet

Her må du bli litt tydeligere. Hun har katter og må ta ansvar for dem selv i bunn og grunn. Og det er normalt å spørre om det passer, før man drar fra dem. 

Anonymkode: 40ede...973

• Liker 4
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Et stort hus til 12 000 ? Dette må jo være ut i gokk. Hun kan vel sette opp et vindu om hun ikke greier å ta vare på kattene.

Ikke i gokk i det hele tatt. Midt i sentrum i en passe stor bygd.

Hun greier fint å ta vare på de, men belager seg på at f.eks jeg skal kjøre til henne både før og etter jobb for å slippe de inn/ut. Og dette har jeg gjort flere ganger. Men det må jo være visse grenser.

Skrevet

Bare overse henne når hun begynner neste gang

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg reagerer mest på her er at hun lar kattene gå ute hele dagen nå på vinteren! Det er mishandling. Meld henne til Mattilsynet. 

Hun gjør ikke det. Men mener at jeg skal hjelpe til med å slippe inn/ut når hun ikke er der. Er ikke mye vinter her vi bor heller, så er ikke det at de fryser i hjel. Hun bryr seg om kattene, men jeg er bare lei av å bli mast på som om at jeg er tilgjengelig døgnet rundt. Hun kan jo heller bli hjemme.

Skrevet

Send en link til en katteluke. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig, faens folk altså som bare driter i dyrene sine.

Anonymkode: 01c8d...72e

• Liker 2
Skrevet

Med 15 minutter å kjøre kan hun fint gjøre det. Selv. Jeg og venninne hjelper hverandre med diverse når en av oss er borte, fordi vi bor så nært hverandre og står hverandre nært. Det er 15 minutter kjøring mellom våre boliger. I vårt tilfelle går det også begge veier. 

15 minutter hjem, og halvtime frem og tilbake, klarer hun fint selv. 

• Liker 5
Skrevet
Trolltunge skrev (43 minutter siden):

Med 15 minutter å kjøre kan hun fint gjøre det. Selv. Jeg og venninne hjelper hverandre med diverse når en av oss er borte, fordi vi bor så nært hverandre og står hverandre nært. Det er 15 minutter kjøring mellom våre boliger. I vårt tilfelle går det også begge veier. 

15 minutter hjem, og halvtime frem og tilbake, klarer hun fint selv. 

Jeg har hjulpet til mye. Men det blir jo ganske mye "arbeid" når jeg helst vil ligge på sofaen og se en film.. Da syns jeg enten at hun kan bli hjemme eller kjøre dit selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har hjulpet til mye. Men det blir jo ganske mye "arbeid" når jeg helst vil ligge på sofaen og se en film.. Da syns jeg enten at hun kan bli hjemme eller kjøre dit selv. 

Jeg er enig. 15 minutter er ikke langt nok til at hun trenger å plage andre med det. 

• Liker 5
Skrevet

Hun kan jo skaffe seg katteluke. Men det er kanskje ikke så allright på vinterstid, vet om noen som har, men som sier at luka har lett for å fryse på vinteren...Det er hennes katter og hun burde ikke bli snurt om du sier nei. Det virker jo som du hjelper henne av og til😊

• Liker 1
Skrevet

Får du noe igjen for dette? 

Anonymkode: a57f8...a39

Skrevet

Hva hadde ganske stort hus og leiepris med selve innlegget angående hjelpe til med kattene å gjøre? Du får si ifra på en grei måte at hun selv må sørge for  kattene sine, det er jo litt mere enn slippe de inn og ut når en har katter, hva med kos og selskap av eiern sin=

Anonymkode: d3db7...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...