Majkin Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har en søster jeg vet bruker flere forskjellige rusmidler når hun fester, hun har et lite barn hjemme å ta seg av, jeg tror ikke samboeren hennes vet om det. Jeg har og en tidligere venninne jeg vet slet med rus i ungdommen sin men som jeg nå får høre ruser seg hver helg hun har barnefri, hun er alene med 2 småbarn. Jeg hører så ofte om slikt og hører endel rykter om endel andre jeg kjenner eller vet godt hvem er. Er dette så vanlig? Og er det akseptert fordi dem kun ruser seg uten barna til stede?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Ja det er vanlig. Det er utrolig hvem som fest ruser seg. Jeg gjør det ikke selv, men opplever at mange gjør dette på sammenkomster. Dette er advokater, leger, sykepleiere osv. Altså sprett spekter av mennesker. Mange har barn, men de ruser seg ikke når de har barna. Anonymkode: b6649...2c5 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Ikke vanlig i min krets iallefall. Anonymkode: fe86b...ed8 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Når jeg var ungdom på 80 tallet røyket 3 av mine kompiser hasj. Nå er 2 av de døde. Anonymkode: ad35a...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Veldig vanlig. Omtrent alle snorter i Oslo. Anonymkode: 72c40...41b 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg var ungdom på 80 tallet røyket 3 av mine kompiser hasj. Nå er 2 av de døde. Anonymkode: ad35a...1c8 Da jeg var ungdom på 80 tallet, røyket mange av mine kompiser. Alle lever, bortsett fra 2. Den ene døde av drukning og den andre ramlet ned fra et fjell.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Jeg mener det ikke er noe verre å ruse seg på noe illegalt enn alkohol selv om man har barn, men hadde ærlig meldt hun tidligere venninnen. Tidligere rusproblemer, ruser seg hver helg hun kan? Høres ikke ut som noe som ender godt. Anonymkode: eccda...015
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Enormt vanlig har jeg ikke inntrykk av at det er (og at "omtrent alle snorter i Oslo" er bare tull). Dersom det begrenser seg til ren festbruk og man har barnefri ved inntak og til effekten er noenlunde ute, ser jeg ikke nødvendigvis på illegal rus som mer problematisk enn alkohol. Begge deler er problematisk om man ruser seg sammen med barn, åpenbart, og også om det blir for utbredt. Anonymkode: 7e8ad...225 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Hvilke rusmidler? Er det tyngre narkotiske stoffer, så er det J og ofte en pekepinn på at dama har litt problematiske rusproblemer. De fleste Tyr ikke til tyngre stoffer. Litt alkohol må jo være greit? Så lenge barna er ivaretatt av andre, ser jeg ikke problemet om mor vil ha seg en fest. Jeg kjenner forøvrig ikke til noen som ruser seg på andre stoffer en alkohol. Og det er alltid i normale mengder. Anonymkode: 177df...020
Majkin Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke rusmidler? Er det tyngre narkotiske stoffer, så er det J og ofte en pekepinn på at dama har litt problematiske rusproblemer. De fleste Tyr ikke til tyngre stoffer. Litt alkohol må jo være greit? Så lenge barna er ivaretatt av andre, ser jeg ikke problemet om mor vil ha seg en fest. Jeg kjenner forøvrig ikke til noen som ruser seg på andre stoffer en alkohol. Og det er alltid i normale mengder. Anonymkode: 177df...020 Ja, narkotiske stoffer, hender jeg drikker alkohol selv når barna er ute av huset, men aldri noe annet
Majkin Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke vanlig i min krets iallefall. Anonymkode: fe86b...ed8 Nei, jeg trodde ikke det var noe vanlig heller, har sikkert bare vært blåøyd i lang tid 😳 synes heller ikke noe om det
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 De må jo ha litt vett i hodet siden de kun ruser seg når de inne er med barna. Selv gleder jeg meg til ungen blir 18 og jeg kan ta meg en joint eller fem igjen uten å frykte både foreldrepolitiet og bv. Nå drikker jeg sjelden, og da kun en øl eller to. Anonymkode: 01fa9...b9e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 Å ruse seg på narkotika er på tryne når en har barn. Anonymkode: a0fc8...79f 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja det er vanlig. Det er utrolig hvem som fest ruser seg. Jeg gjør det ikke selv, men opplever at mange gjør dette på sammenkomster. Dette er advokater, leger, sykepleiere osv. Altså sprett spekter av mennesker. Mange har barn, men de ruser seg ikke når de har barna. Anonymkode: b6649...2c5 Det mange av dem,foregår i det skjulte men før eller siden kommer det ut. Kan ta tid men det skjer. Anonymkode: 850c9...8b4
AprilLudgate Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 Majkin skrev (16 timer siden): Jeg har en søster jeg vet bruker flere forskjellige rusmidler når hun fester, hun har et lite barn hjemme å ta seg av, jeg tror ikke samboeren hennes vet om det. Jeg har og en tidligere venninne jeg vet slet med rus i ungdommen sin men som jeg nå får høre ruser seg hver helg hun har barnefri, hun er alene med 2 småbarn. Jeg hører så ofte om slikt og hører endel rykter om endel andre jeg kjenner eller vet godt hvem er. Er dette så vanlig? Og er det akseptert fordi dem kun ruser seg uten barna til stede? Nei, det er ikke vanlig. Og jeg anser det som barnevernsmat i form av veiledning og kurs. Bor du et sted som er veldig tungt belastet? Eller er i kretsen selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå