AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Hei. Jeg lurer på om jeg bør få barn. Jeg er samboer med en fantastisk mann som har et sterkt ønske om å få barn. Vi har vært sammen i flere år, han er i slutten av 20-årene og har vært klar for barn siden før vi ble sammen. Vi har bolig, begge har fast jobb og alt ligger til rette for at vi kan få barn. Men jeg har ikke dette sterke ønsket om å få barn. Jeg vet ikke om det er noe jeg ønsker i det hele tatt, egentlig. Jeg er ikke glad i barn og ingenting ved barn interesserer meg. Ikke en gang mine egne tantebarn, selv om det er fælt å si. Sånn har jeg bestandig vært. Da jeg var yngre var jeg helt sikker på at jeg ikke ville ha barn, men da jeg møtte mannen som nå er min samboer, tenkte jeg at et ønske om barn kanskje ville komme med tiden. Og kanskje det vil det? Jeg nærmer meg midten av 20-årene nå. Jeg føler jeg har prøvd å «overtale» meg selv til å tro at jeg ønsker barn, men akkurat nå gjør jeg ikke det. Jeg har fortalt mannen min at jeg ikke er klar for barn ennå og han respekterer det, men jeg vet at han aller helst vil ha barn før han fyller 30. Skulle jeg fått barn nå, ville det vært for å gi samboeren min det han så gjerne ønsker seg. Jeg vet han ville blitt en fantastisk far, men vet ikke om jeg ville blitt en god mor. Er det dumt å få barn om man ikke har et sterkt ønske om det? Jeg kunne forsåvidt tenkt meg å ha voksne barn, men det er kanskje mest av egoistiske grunner - slik at jeg ikke ender opp alene osv, selv om det ikke er noen garanti for det heller. Noen som har vært i samme situasjon og har gode råd og innspill? Hva gjorde dere? Her er alternativet enten å få barn eller å forlate mannen min, som jeg virkelig elsker og har et godt liv med. Han er rett og slett skapt for farsrollen og jeg ville ikke latt han leve et liv uten barn. Anonymkode: 43b70...a36
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Tror du vet svaret selv. Nei, du bør ikke få barn. Ja du bør forlate ham. Anonymkode: d3dc7...5c2 17
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Nei, du bør ikke få barn. Du ønsker ikke barn, punktum. Du skal ikke få barn for å tilfredsstille andre. Om samboeren din absolutt skal ha barn, må han finne andre måter. Hvis han da må forlate deg, så får det være hans valg. Han vet vel at du ikke ønsker deg barn. Dermed er valget hans. Anonymkode: 55d00...290 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Nei. Alt det slitsomme med å ha barn vil ikke være verdt det for deg hvis du ikke har et ønske om å ha barn. Se for deg permisjonen din, et år med en baby som kanskje gråter hele døgnet, som aldri sover, kanskje du får smerter etter fødsel, kanskje du får problemer med amming. Kanskje barnet ikke er friskt. Etter babytiden kommer barnehagealder, med sykdom hver uke. Så kommer trassalder osv osv, det er ekstremt slitsomt å ha barn😅 Alt dette må du kanskje takle alene mens mannen er på jobb. Hva hvis dere går fra hverandre? Tro meg, men vet aldri hvordan menn takler farsrollen. Anonymkode: 125e0...bd4 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Ingen bør få barn. Barn er ikke noe man burde ha. Og du som ikke vil en gang og ikke en gang liker barn, burde i alle fall ikke få. Du er egentlig ganske lik meg. Jeg bryr meg heller ikke om barn, ikke en gang tantebarnet mitt. Skal ikke ha egne heller. Anonymkode: 5f699...97e 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, du bør ikke få barn. Du ønsker ikke barn, punktum. Du skal ikke få barn for å tilfredsstille andre. Om samboeren din absolutt skal ha barn, må han finne andre måter. Hvis han da må forlate deg, så får det være hans valg. Han vet vel at du ikke ønsker deg barn. Dermed er valget hans. Anonymkode: 55d00...290 Vet han egentlig det? Høres ut som TS bare har sagt at hun ikke er klar for barn enda.. altså, han vil ha barn etterhvert. Anonymkode: 987d9...511 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet han egentlig det? Høres ut som TS bare har sagt at hun ikke er klar for barn enda.. altså, han vil ha barn etterhvert. Anonymkode: 987d9...511 Hun* skal det selvsagt stå her. Anonymkode: 987d9...511
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Tror det er mange menn som deg, som ikke er sikre. Likevel er de fedre til mange av barna til mødrene her inne. Anonymkode: 9ea58...a64
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror det er mange menn som deg, som ikke er sikre. Likevel er de fedre til mange av barna til mødrene her inne. Anonymkode: 9ea58...a64 Ts er vel dame. Anonymkode: bf4c2...69a
mereo Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 I det du må stille spørsmålet på KG om du bør få barn nå, så er det vel ganske innlysende at: nei, du bør ikke det. Er du ikke klar, så blir du ikke mer klar av å spørre her. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet han egentlig det? Høres ut som TS bare har sagt at hun ikke er klar for barn enda.. altså, han vil ha barn etterhvert. Anonymkode: 987d9...511 Det stemmer. Han visste ikke. Nå har vi snakket om det og han vet. Takk for alle svar. Skrev spørsmålet litt for å sortere egne tanker, men hadde også håpet å høre fra andre i lignende situasjon. Ts Anonymkode: 43b70...a36 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts er vel dame. Anonymkode: bf4c2...69a Jo, det forstod jeg. Ville bare nevne at mange menn som ikke har så veldig lyst på barn, som likevel går med på å få barn og stifte familie. Derfor burde det ikke være noe annerledes for TS, siden mannen har veldig lyst på barn. Anonymkode: 9ea58...a64
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Slipp mannen fri. Han må få sjansen til å finne ei som vil gi han barn og familie. Anonymkode: 57a5b...e78 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Jeg hadde ikke ett sterkt ønske om barn,men fikk ett fordi jeg var redd for å angre senere. Er jeg lykkelig med barn ja, hadde jeg vært like lykkelig uten barn, absolutt. Har jeg noen ganger stått ved sengen hennes og følt meg som verdens verste mamma fordi hjerte mitt ikke svulmer over av kjærlighet, absolutt! Men synes jeg oftere og oftere får den svulmende kjærligheten,hun er nå blitt 5 år og hverdagen er blitt mye enklere. Tror det er det som gjør at morsrollen er lettere og takle. Sist men ikke minst, så vet jeg 100% at skulle det skje noe med henne så ville jeg ønsket ett nytt barn med engang, og det tar jeg som ett godt tegn. Vet om ei som fikk flere barn fordi mannen ønsket det, dermed tok han storsett all permisjon. Hun hadde kunn pliktpermisjon før hun var tilbake i jobb. Anonymkode: 42733...360 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 Jeg er som deg. Jeg skal ikke ha barn. Vil ikke ha,er ikke interessert og det er mitt liv. Du får deg ny kjæreste som ikke ønsker barn dersom du ønsker det. Du skal ikke få barn for å please typen Anonymkode: 5d15a...369 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sist men ikke minst, så vet jeg 100% at skulle det skje noe med henne så ville jeg ønsket ett nytt barn med engang, og det tar jeg som ett godt tegn. Det høres ikke ut som et godt tegn 😶 Anonymkode: 17405...030 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 Var i samme situasjon som deg, TS. Jeg har aldri vært spesielt glad i barn og hadde heller aldri lyst på egne. Så kom mannen å sa at han ønsket barn. I det han sa det, ville jeg ha barn likevel (antagelig kun fordi han ville det). Tok litt tid før jeg ble gravid, og syntes det var stas. Jeg ønsket barn under prøvetiden, og vi prøvde aktivt. Kom ca halvveis i svangerskapet, og har hatt ulike tanker om hele opplegget. I et øyeblikk er det koselig, men stort sett så føler jeg anger. Ikke så lenge til fødsel, så håper morsinstinktet og morskjærligheten kommer når barnet blir født. Foreløpig ingen solskinnshistorie her, men jeg håper som sagt det snur ved fødsel! Per nå har jeg nok ville rådet deg til å vente til du føler deg klar/ønsker barn, da jeg selv sitter å angrer tidvis under svangerskapet. Anonymkode: 88be5...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Jeg ønsket meg ikke barn i tenårene, så ble jeg uplanlagt gravid og klarte ikke ta abort. Jeg gikk fra å være helt uinteressert i barn, til å få 3 selv og jobbe med barn. Anonymkode: bc238...457
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jo, det forstod jeg. Ville bare nevne at mange menn som ikke har så veldig lyst på barn, som likevel går med på å få barn og stifte familie. Derfor burde det ikke være noe annerledes for TS, siden mannen har veldig lyst på barn. Anonymkode: 9ea58...a64 Det er annerledes for TS all den tid hans ønske krever helsemessig risiko for hennes del. Jeg regner i hvert fall med at ingen av de mennene du nevner sitter med et ødelagt bekken på grunn av et barn de aldri ønsket seg. Ikke gikk de gjennom torturlignende smerter for å skaffe dama barnet heller. Anonymkode: e7a93...606 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå