Gå til innhold

Hei. Det er ikke noe mat her. Snart tom for kjeks.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg ikke så bra og er sulten. Hva har dere gjort på en lørdagskveld dere ikke har hatt mat?

Anonymkode: efb86...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går på butikken

Anonymkode: d232d...0e4

• Liker 9
Skrevet

Nå må du gi deg, TS. Gå på butikken og kjøp deg mat. 

Og på mandag ringer du legen. Du har levd på knekkebrød, kjeks og lettbrus i flere dager, og vært fullt klar over at det var i ferd med å ta slutt. Likevel har du ikke sørget for å få mat i huset. Om dette er "business as usual" for deg lider du sannsynligvis av underernæring, og da er det ikke rart du ikke føler deg bra. Og om du vanligvis er like dårlig ti å ta tak livet ditt som du har gitt inntrykk av de siste dagene lider du sannsynligvis av en kraftig depresjon eller liknende også, og trenger hjelp. 

Hut deg på butikken og kjøp mat! NUH! 😤

Eller så kjeder du deg bare og synes det er gøy å se hvor langt du kan strekke strikken. Jeg håper egentlig det. 

Anonymkode: e6b25...85f

• Liker 10
Skrevet

Hvis du ikke vet hva du skal gjøre når det begynner å gå tomt for mat så er du ikke skikket til å bo alene. Søk om verge.

Anonymkode: ce56d...817

• Liker 10
Skrevet

Hva har du av ingredienser da? Kan prøve å foreslå en rett. 

Evnt. Kom deg til butikken

Anonymkode: ac7f0...2e1

Skrevet

Du har et større problem enn å kun ha kjeks i hus. Slutt med disse trådene, gå på butikken og bestill deg legetime. Det er med som et velment råd. 

• Liker 8
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke vet hva du skal gjøre når det begynner å gå tomt for mat så er du ikke skikket til å bo alene. Søk om verge.

Anonymkode: ce56d...817

Verge flytter ikke inn til folk, lol

Anonymkode: 24e9e...3e5

Skrevet

Om jeg ikke hadde orket å dra til butikken ville jeg bestilt pizza eller noe indisk take-away😊

Anonymkode: e30be...900

• Liker 1
Skrevet

Tja, du kan jo alltids lage enda en ny tråd?

Anonymkode: af15f...8bd

• Liker 1
Skrevet

Fedora

Anonymkode: 31b44...720

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva har du av ingredienser da? Kan prøve å foreslå en rett. 

Evnt. Kom deg til butikken

Anonymkode: ac7f0...2e1

TS har kjeks. I en ellers identisk tråd for et par dager siden var det knekkebrød og kjeks. Tidligere i dag var det kjeks og lettbrus. Nå er det tydeligvis bare kjeks igjen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger de siste dagene TS har fått beskjed om å komme seg på butikken, men det eneste som skjer er enda mindre mat i huset og en ny tråd. Det blir heller ikke sagt et ord om at TS mangler penger til mat, det bare "er tomt for mat" og ingen løfter en finger for å løse dette veldig løsbare problemet som TS ble klar over for flere dager siden. 

(Det interessante er jo at TS tydeligvis har kjøpt lettbrus i løpet av de siste par dagene, men ikke noe mer mat.) 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Verge flytter ikke inn til folk, lol

Anonymkode: 24e9e...3e5

Nei, men en verge kan om ikke annet sørge for at det er mat i huset når TS tydelig ikke er i stand til det selv. 

• Liker 4
Skrevet

Føler deg nok bedre om du går i butikken og handler inn mat og får spist. 

Anonymkode: 638cd...b90

Skrevet

Polly vil ha kjeks! 

Skrevet

Hei :) Ts her. Disse trådene mine slutter her. Grunnen til at jeg var inne var fordi jeg kranglet med noen. Jeg har ordnet opp i dette og jeg gikk på butikken lørdags kveld. Jeg har fått hjelp av broren min med denne personen jeg kranglet med. Stor handel har blitt gjort her. Takk for alle svar :) Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei :) Ts her. Disse trådene mine slutter her. Grunnen til at jeg var inne var fordi jeg kranglet med noen. Jeg har ordnet opp i dette og jeg gikk på butikken lørdags kveld. Jeg har fått hjelp av broren min med denne personen jeg kranglet med. Stor handel har blitt gjort her. Takk for alle svar :) Ts

Hva slags hjelp tenkte du at du skulle få her egentlig?  Skulle vi lage ventebrød til deg og sende i posten?

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Hva slags hjelp tenkte du at du skulle få her egentlig?  Skulle vi lage ventebrød til deg og sende i posten?

Jeg ville se om det var andre her i min situasjon og hva dem gjorde bare :) Ts

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Vipps kanskje?

Anonymkode: c2264...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 18.42):

Fedora

Anonymkode: 31b44...720

Hjelper mot sult å gå med hatt?

Anonymkode: 74c11...242

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva KAN man gjøre om man ikke har mat og ikke handler?  Tenkte du at du skulle få tips om å lage noe utav løse luften?  SÅ sant du ikke bor på gård eller er selvforsynt på andre måter er det butikken som er det beste tipset.  Hva skulle du oppnå?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan tenkte du det skulle gå til når du ikke beskrev situasjonen din som annet enn at du ikke har mat i huset? Det er jo bare en ting å gjøre med det, uansett begrunnelse, og det er å handle mat. På en eller annen måte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...