AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Del Skrevet 22. januar 2022 Det er aldri mennesker der. Anonymkode: 35801...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Del Skrevet 22. januar 2022 Nei. Det er å bryte isolasjonsplikten. Du skal være hjemme på egen tomt. Bor du i blokk kan du sitte på verandaen. Anonymkode: 17ca8...10c 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Del Skrevet 22. januar 2022 Synes ikke du skal gjøre det. For alt vi vet smitter du endene eller andre dyr som får tak i maten, så blir bare vondt verre. Vent heller til du er friskmeldt. Anonymkode: b6a4a...3e4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Del Skrevet 22. januar 2022 Nei, da bryter du isolasjonen. https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/#isolasjon Når du er i isolasjon gjelder dette: Hold deg hjemme hele tiden og ikke gå ut. Du kan være i egen hage eller på egen balkong, veranda eller terrasse. Anonymkode: e0a43...96c 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Del Skrevet 22. januar 2022 Nei, det kan dere ikke Anonymkode: 67fa0...f9e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Del Skrevet 22. januar 2022 Nei. Man må holde seg i eget hus, evt egen balkong/hage. Er i isolasjon selv, det er utrolig kjedelig men sånn er det. Anonymkode: c9571...b51 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er aldri mennesker der. Anonymkode: 35801...8f4 Om du sitter i isolasjon og ikke har skjønt hva det innebærer,så ring coronatlf i din kommune. Isolasjon betyr at du IKKE skal forlate egen bolig!! Jeg forstår ikke hvor vanskelig det er å skjønne hva isolasjon betyr?? Anonymkode: 4475e...c2e 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Del Skrevet 22. januar 2022 Hadde du vært i karantene så kunne du gjort det, men ikke når du har korona og er i isolasjon!!!!! Anonymkode: 684f2...5e7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Del Skrevet 22. januar 2022 Hva om koronapolitiet kommer på døra de og ingen er hjemme? Da er det en bot på 10 000 fordi du bare skulle mate endene 🤦♀️ Anonymkode: 4c446...b16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva om koronapolitiet kommer på døra de og ingen er hjemme? Da er det en bot på 10 000 fordi du bare skulle mate endene 🤦♀️ Anonymkode: 4c446...b16 Man skal jo ikke slippe inn noen uansett når man er i isolasjon 😝 Anonymkode: ce854...a52 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Del Skrevet 22. januar 2022 Nei det kan man ikke. Jeg fikk ikke lov til å gå tisseturer med hundene midt på natten i gata her. Anonymkode: fc5c5...b50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. januar 2022 #12 Del Skrevet 22. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det kan man ikke. Jeg fikk ikke lov til å gå tisseturer med hundene midt på natten i gata her. Anonymkode: fc5c5...b50 Hvem nektet deg? Er lov å lufte hunden sin om man er i isolasjon. Edit.. eller kanskje jeg tar feil.. Hvordan i pokker gjør man da, om man har hund og ingen til å lufte for seg? Endret 22. januar 2022 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Del Skrevet 22. januar 2022 Dævendøtte skrev (4 minutter siden): Hvem nektet deg? Er lov å lufte hunden sin om man er i isolasjon. Edit.. eller kanskje jeg tar feil.. Hvordan i pokker gjør man da, om man har hund og ingen til å lufte for seg? Hvis man har hage eller eget uteparti, kan man lufte hunden der. Hvis ikke må man be venner, familie eller naboer om hjelp. Det er det samme om man bor i blokk og skal kaste søppel, f.eks, man kan ikke gå i felles trappeoppgang eller inn i en heis hvis man har korona, da må man be naboer om hjelp, avtale at man setter søpla utenfor døren, så tar en nabo den videre. Anonymkode: ed4de...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man har hage eller eget uteparti, kan man lufte hunden der. Hvis ikke må man be venner, familie eller naboer om hjelp. Det er det samme om man bor i blokk og skal kaste søppel, f.eks, man kan ikke gå i felles trappeoppgang eller inn i en heis hvis man har korona, da må man be naboer om hjelp, avtale at man setter søpla utenfor døren, så tar en nabo den videre. Anonymkode: ed4de...107 - hvis ikke kan man risikere å smitte hele oppgangen.. Anonymkode: ed4de...107 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis man har hage eller eget uteparti, kan man lufte hunden der. Hvis ikke må man be venner, familie eller naboer om hjelp. Det er det samme om man bor i blokk og skal kaste søppel, f.eks, man kan ikke gå i felles trappeoppgang eller inn i en heis hvis man har korona, da må man be naboer om hjelp, avtale at man setter søpla utenfor døren, så tar en nabo den videre. Anonymkode: ed4de...107 Hva hvis man ikke har famile, venner eller naboer som vil hjelpe? Det samme gjelder butikkturer. Hvis man ikke har noen som kan handle for deg, eller livsviktige medisiner som må hentes, er det nødssituasjon, får man da lov til å hente? Jeg spør fordi jeg lurer på hva reglene er. Anonymkode: ea33c...86b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva hvis man ikke har famile, venner eller naboer som vil hjelpe? Det samme gjelder butikkturer. Hvis man ikke har noen som kan handle for deg, eller livsviktige medisiner som må hentes, er det nødssituasjon, får man da lov til å hente? Jeg spør fordi jeg lurer på hva reglene er. Anonymkode: ea33c...86b Jeg bestilte varer på døren når jeg var syk, det er det folk gjør hvis man ikke har noen som kan hjelpe seg. Apotekvarer kan bestilles på nettapotek. Anonymkode: ed4de...107 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Del Skrevet 22. januar 2022 ISOLASJON BETYR AT MAN SKAL HOLDE SEG ISOLERT!! ALTSÅ IKKE GÅ PÅ TUR, IKKE FORLATE EGEN TOMT ENKELT OG GREIT. DETTE ER NASJONALE REGLER FASTSATT AV MYNDIGHETENE, OG DE IKKE ÅPNE FOR FORTOLKNING, OG SKULLE BARE MÅTTE BARE!! Anonymkode: 0b808...b78 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #18 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ISOLASJON BETYR AT MAN SKAL HOLDE SEG ISOLERT!! ALTSÅ IKKE GÅ PÅ TUR, IKKE FORLATE EGEN TOMT ENKELT OG GREIT. DETTE ER NASJONALE REGLER FASTSATT AV MYNDIGHETENE, OG DE IKKE ÅPNE FOR FORTOLKNING, OG SKULLE BARE MÅTTE BARE!! Anonymkode: 0b808...b78 Nettopp!!! Anonymkode: ed4de...107 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #19 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ISOLASJON BETYR AT MAN SKAL HOLDE SEG ISOLERT!! ALTSÅ IKKE GÅ PÅ TUR, IKKE FORLATE EGEN TOMT ENKELT OG GREIT. DETTE ER NASJONALE REGLER FASTSATT AV MYNDIGHETENE, OG DE IKKE ÅPNE FOR FORTOLKNING, OG SKULLE BARE MÅTTE BARE!! Anonymkode: 0b808...b78 Faktisk så er det ikke dette smitteteamet sier. De sier at har mann hund eller småbarn så har de et behov og veldig godt av å gå ut å lufte seg en tur. Så lenge en holder seg borte fra andre folk så går det fint! Vi gikk tur med bikkja, en av oss. Fordi hunden måtte ut. Anonymkode: a3c81...d1c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Del Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Faktisk så er det ikke dette smitteteamet sier. De sier at har mann hund eller småbarn så har de et behov og veldig godt av å gå ut å lufte seg en tur. Så lenge en holder seg borte fra andre folk så går det fint! Vi gikk tur med bikkja, en av oss. Fordi hunden måtte ut. Anonymkode: a3c81...d1c Så rart at smittevern gir råd som går på tvers av det helsemyndighetene har bestemt? Anonymkode: 0b808...b78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg