AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Frisøren min sier jeg skal shamponere håret 2 ganger. Men hvorfor det egentlig? Anonymkode: 5ee98...a91
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Fordi det blir renere da. Anonymkode: 94572...134 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Jeg gjør ikke det, med mindre det er veldig skittent. Kan vel være greit om man har brukt veldig mye produkter, eller av andre grunner er veldig skittent. Da merker jeg at shampo ikke skummer så godt første gang men skummer bra andre gang. Men, sånn til vanlig så bruker jeg bare 1 gang. Hadde også lurt på om frisøren bare vil selge mer shampo Anonymkode: 6eab6...508 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Jeg gjør ikke det med mindre jeg har brukt veldig mye produkter eller har vært på fjelltur i en uke eller lignende. Opplever ikke at håret mitt blir fett på noen måte av å kun sjamponere én gang Anonymkode: c2e6e...4ad 1
flusa Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Jeg shamponerer en gang, men jeg vasker håret hver dag.. 1
Leo Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Fordi du skal bruke dobbelt så mye sjampo slik at produsenten/selgeren kan tjene mer! 6
Olaug Olsen Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 For sånne som meg som bare vasker en gang i måneden, så forsvinner liksom såpen første gangen. Andre gangen skummer det skikkelig, og håret føles rent. Dersom man vasker flere ganger i uken, er det ikke nødvendig med to runder!! 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Som en her over skriver så skummer det ikke like bra første gang, så må ha to omganger. Jeg har tørt hår og første runde med sjampo bare ender opp i de tørreste delene uten at jeg får sjampo i håret «under»; i nakken og nede ved ørene. Anonymkode: 2e53f...d7b
Tone83 Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Blir ikke rent på en runde her, merker forskjell på skummet første og andre runde. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Jeg gjør det, og jeg merker forskjell. Når jeg vasket håret daglig holdt det med en runde. Nå som jeg vasker det en gang i uka bruker jeg sjampo 2 ganger. Første gang merker jeg at det hjelper litt, men det er først andre gang sjampoen virkelig kommer til og rengjør. Jeg bruker ikke noen produkter i håret mitt, men ville nok brukt sjampo to ganger da også. Kjøper ikke fra frisør, men bruker sjampobar. Varer lenge. Og to sjamponeringer på en uke er uansett mye mindre enn de fleste. Anonymkode: 93995...d64 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Tone83 skrev (4 minutter siden): Blir ikke rent på en runde her, merker forskjell på skummet første og andre runde. Kan være mye sylfater i det da om det skummer mye på første, eller om du vasker ofte og st det ikke er så skittent, det er og sylfater i tannkrem(at det skummer) meget hormonforstyrrende faktisk Anonymkode: f9538...0ff 1
Gjest O.G. Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Kjøp en dyptrensende sjampo, så slipper du å sjamponere mer enn en gang. Endret 22. januar 2022 av O.G.
Tone83 Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan være mye sylfater i det da om det skummer mye på første, eller om du vasker ofte og st det ikke er så skittent, det er og sylfater i tannkrem(at det skummer) meget hormonforstyrrende faktisk Anonymkode: f9538...0ff Sulfatfri shampoo, så mye mindre skum enn vanlig. Men blitt litt skum på runde nr to.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Om du vasker håret daglig eller annenhver dag, så holder det nok å bare sjamponere en gang. Vasker du det mer sjeldent så er det mye mulig du må gjøre det to ganger. Jeg vasker håret to ganger i uken og sjamponerer da to ganger. Første gangen så skummer det lite, så merker på den måten at det ikke ble rent første runden. Anonymkode: b0021...fc7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Ser an behovet. Hvis det ikke skummer skikkelig første gangen, så vasker jeg en gang til. Anonymkode: 2be10...77b
Rosatoast Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Frisøren min sier jeg skal shamponere håret 2 ganger. Men hvorfor det egentlig? Anonymkode: 5ee98...a91 Hvis du bruker mye produkter i håret er det best å shamponere to ganger. Grunnen? Første gang du shamponerer løsner kun stoffene, og produktene fra håret/røttene, men forsvinner ikke helt. Shamponerer du en gang til, blir håret helt rent. Hvis man ikke bruker hårprodukter er dette bare bortkastet. 1
Rosatoast Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser an behovet. Hvis det ikke skummer skikkelig første gangen, så vasker jeg en gang til. Anonymkode: 2be10...77b Skumfølelse er jo bare oppskrytt. Jo mer sjampoen din skummer, jo mer silikon og annet dritt er det i produktet. 1
Rosatoast Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som en her over skriver så skummer det ikke like bra første gang, så må ha to omganger. Jeg har tørt hår og første runde med sjampo bare ender opp i de tørreste delene uten at jeg får sjampo i håret «under»; i nakken og nede ved ørene. Anonymkode: 2e53f...d7b Høres veldig rart ut, da skummet i seg selv bare er silikon og annet tilsetningsstoffer. Jo mer sjampoen skummer, jo mer silikon og andre dritt-stoffer er det i produktet. Hovedsaklig trenger man ikke skum for å bli ren. Cluet er vel å være gjennomvåt i håret før man tilsetter noe, bruker man ikke produkter eller har utrolig fett hår skal man ikke trenge to ganger. Så det handler mer om hva du føler, enn hva som er reellt. Så sant man ikke har et optimalt produkt, da vil man sikkert behøve å gjøre det flere ganger siden produktet ikke leverer det det skal. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. januar 2022 #19 Skrevet 22. januar 2022 Den første runden med sjampo vil fjerne rester av styling-produkter og skitt, mens vask nummer to gjør håret skikkelig rent.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 O.G. skrev (3 timer siden): Kjøp en dyptrensende sjampo, så slipper du å sjamponere mer enn en gang. Feil Anonymkode: f9538...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå