Gå til innhold

Finnes det alternativ til perineum massasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det utstyr type ballong etc som man gradvis kan utvide åpningen.. evnt er det trygt å bruke dildoer m stor diameter? Syns det er vanskelig å komme til m hendene ..

Anonymkode: 2bf97...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen bevis for at det faktisk funker, så spar energien og hør heller på jordmoren under fødsel og den siste trykkingen. 

Anonymkode: 68602...384

• Liker 3
Skrevet

HÆ? Nei. Det finns ikke. 

Anonymkode: 06b70...f7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ingen bevis for at det faktisk funker, så spar energien og hør heller på jordmoren under fødsel og den siste trykkingen. 

Anonymkode: 68602...384

Og kryss fingrene for at det ikke blir instrumentell forløsning og ikke minst at jordmor faktisk veileder pressingen da. Det gjorde ikke min, så jeg måtte bare presse på måfå.

Anonymkode: 6b6a3...a51

Skrevet

Egentlig helt utrolig at det ikke er mer man kan gjøre for å unngå/minimere risiko for underlivsskader! Skulle ønske de forsket mer på det. Det ødelegger så mye livskvalitet hos de som blir skadet.

Det du kan gjøre, ts, er å gjøre avspenningsøvelser for bekkenbunnen og absolutt ikke trene mer knipeøvelser når det nærmer seg fødsel. Altså bra å trene gjennom svangerskapet, men ta pause og fokuser på avspenning i ukene før. Noen fagfolk sier det kan hjelpe.

Anonymkode: 6b6a3...a51

Skrevet

Be partneren din hjelpe deg hvis du har en :) min hjelper meg. Magen er i veien for å rekke ned selv, haha!

Anonymkode: 63409...24b

Skrevet

Spar kreftene til noe annet, dette har ikke dokumentert effekt. De syr deg opp etterpå ved behov, og som regel går det seg til veldig fint! 🤞🏻

Anonymkode: 4a2dd...17b

Skrevet

Hør på jordmoren under pressingen, ikke press om hun sier du ikke skal det 🙌🏼 Dette er viktig!

Anonymkode: f5a1d...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...