AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #21 Del Skrevet 28. januar 2022 Hvordan går det med deg ts? Anonymkode: c10ec...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #22 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg har begynt å spise sunt, telle kalorier og kose meg i helgene (innenfor kaloribudsjettet) og har gått ned 2,7 kg i løpet av januar. Det med å spise normal mat, vanlig aktivitetsnivå (ikke trening) og kose meg i moderate mengder. Anonymkode: 90307...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #23 Del Skrevet 28. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilken bok er det snakk om? Anonymkode: b4f99...1ce "Den offisielle kokeboken - Spis deg fri". Det er en tilleggsbok til boken "Spis deg fri". I "Spis deg fri" får man en slags mal på hvordan måltidene skal settes sammen. F.eks til middag velger man 1 fettkilde, 1 proteinkilde og grønnsaker. Det er ikke veldig vanskelig å følge uten kokebok, for planen går på helt normal mat og åpner for å i stor grad spise slik man selv er vant til. Men hvis man aldri har laget mat fra bunn (som gjerne gjelder mange amerikanere) så kan det jo være vanskelig å finne ut hva man skal gjøre med et kyllingstykke. Derfor ble det etter hvert laget en tilhørende kokebok. Denne inneholder ganske enkle oppskrifter og beskrivelse av hvordan man kan behandle råvarer, så vidt jeg har forstått. Har den som sagt ikke selv. Anonymkode: e6b77...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #24 Del Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/22/2022 den 16.51): Hei. Jeg veier 79 kg og er 167 cm høy. Kiloene er komt på etter graviditet. Jeg fødte for 1,5 år siden og var da 93 kg etter "babyvekten" var borte. Før graviditet var jeg ca 74 kg så la på meg mye og var litt overvektig i utgangspunktet. Trivselvekta mi er mellom 64-68 kg, var der i mange år før jeg gradvis la på meg. Jeg ønsker i første omgang å gå ned 10 kg slik at jeg er under 70 kg. Dette vil jeg klare på 3 mnd siden da begynner jeg i ny jobb og har ikke en helseuniform å gjemme meg bak lenger🙈 Jeg skjønner selvsagt at det er enkelt og veldig fysisk mulig å gå ned 10 kg på 3 mnd, men vet ikke om det er det for MEG? Jeg ønsker å gå ned på en sunn måte, uten noen form for diett. Jeg vil telle kalorier selvsagt (har allerede gått ned et par kg i januar så vet det funker), men vil ikke kjøre noen lavkarbo/spis deg fri etc.. jeg vil spise vanlig, sunn mat slik at jeg kan leve med dette resten av livet, og unne meg et kakestykke i selskap, og et par pizzastykker på lørdagskvelden. Vil også lære datteren min å ha et avslappet forhold til sunn mat og at mamma spiser det samme som henne og pappaen. Jeg har en ettåring så jeg trenger nok energi i hverdagen. Jeg er aktiv på jobb og fritiden (går turer med hund hver dag, jobber på sykehjem). Skal også starte med styrketrening et par ganger i uka bare for å bevare muskelmassen. Spørsmålet mitt er om det er andre som har gått ned tilsvarende på 3 mnd uten noen form for ekstrem diett osv. Og tips til å holde motivasjonen oppe tar jeg også i mot! Jeg har dessverre en tendens til å være flink og gå ned noen kg før jeg faller av igjen. Heldigvis har jeg ikke lagt på meg de kgene igjen, men hele tiden holdt min "nye" vekt til jeg starter på nytt igjen.🙈 Anonymkode: 3a7f7...e45 Meld deg på Roede kurs!!!! Sjekk det ut, vanlig mat og ikke sulten!! Anonymkode: 54669...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #25 Del Skrevet 28. januar 2022 Tusen takk for alle svar dere! mye gode tips og innspill, skal ta til meg alt altså! Jeg har bestemt meg for å ligge på 16-1700 kcal daglig med vanlig mat. Merker da har jeg den energien jeg trenger og kan unne meg alt, men ikke i store mengder.😊 tenker også å ha en dag i uka med vedlileholdskalorier, slik at jeg ikke sprekker unødvendig. Håper dette går, men tenker det er ikke krise om det tar litt mer enn 3 mnd heller. Viktigste er at det går nedover! Anonymkode: 3a7f7...e45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå