Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva det er som får enkelte til å buse ut med kommentarer til utseendet mitt uten å tenke over at det kan virke sårende i lengden? Har denne personen behov for å hevde seg selv? Hvorfor gjør man sånn? Kunne ikke falt meg inn å slenge ut noe negativt om vennene mine sitt utseende når de ikke har bedt meg om sin mening. Men mulig jeg er veldig sårbar her da. 

For litt siden sa en venn av meg at " jeg ser at du har blitt eldre, ja". Vi var på badet sammen og jeg rettet på håret mitt. Jeg tenkte bare at det var en unødvendig kommentar, men hang meg ikke mer oppi det. Denne personen har flere ganger kommet med slike stikk om utseendet mitt, og i dag ble jeg faktisk skikkelig irritert da h*n kommenterte hvor blank jeg er trynet mens h*n flirte. Det kan hende dette høres teit ut for dere og at jeg må tåle å høre sånt, men jeg blir faktisk sint over at folk bare skal si det som faller dem inn, og det på min bekostning...Jeg får meg ikke til å si noe om det. Jeg mener ikke at jeg må høre noe fint heller, jeg trenger bare ikke disse stikkene....

Anonymkode: 78cba...ebb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er unødvendig å kommentere hvordan andre ser ut, men det er ikke noe jeg ville tenkt noe mer over.

• Liker 3
Skrevet

Han er jo ikke en venn. Hadde droppa vedkommende. Evt spurt hvorfor han mener det er hjelpsomt å komme med utrivelige kommentarer.

Anonymkode: 5026c...d69

• Liker 5
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Du er ikke for nærtagende. Har man ikke noe fint å si om andres utseende så lat man jaggu være. Er bare å svare med samme mynt tenker jeg😅

Det sagt så lever du nok lettere med å slutte å bry deg så mye om hva denne personen måtte mene om noe som helst, for det betyr ingen verdens ting, sånn egentlig. 

Endret av Elder Millennial
Tilleggsinfo
Skrevet

Sånn som den kommentaren i dag hadde jeg nok ikke brydd meg mye om dersom det ikke var slik at denne personen har gitt meg mange negative kommentarer tidligere...Det var ikke ille egentlig, men det var bare noe som fikk meg til å kjenne på at dette ikke er greit lenger. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn som den kommentaren i dag hadde jeg nok ikke brydd meg mye om dersom det ikke var slik at denne personen har gitt meg mange negative kommentarer tidligere...Det var ikke ille egentlig, men det var bare noe som fikk meg til å kjenne på at dette ikke er greit lenger. 

Ts

Kan du prøve å si ifra til personen om at du ikke liker at hun kommenterer hvordan du ser ut?

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Det er unødvendig å kommentere hvordan andre ser ut, men det er ikke noe jeg ville tenkt noe mer over.

Så bra at du ikke hadde tenkt noe mer over det, det må være godt å ikke ta seg nær av slikt😊

Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Kan du prøve å si ifra til personen om at du ikke liker at hun kommenterer hvordan du ser ut?

Jada, jeg kan det. Jeg har tenkt at jeg må tåle å høre det, men nå er det ikke greit lenger. Så neste gang blir jeg å si i fra😊

• Liker 1
Skrevet

Så unødvendig. Er jo ikke normalt å snakke sånn til folk?! Snakker hun slik til andre enn deg?
Du får bare svare med samme mynt til sånne folk. 
Men som de over sier, gi klar beskjed først.

• Liker 2
Skrevet

Og du er venn med denne personen fordi?

• Liker 2
Skrevet
minister-mio skrev (1 minutt siden):

Og du er venn med denne personen fordi?

Fordi h*n har mange gode sider og vi har vært venner lenge. Denne personen er ofte veldig rett frem med andre, så jeg har til nå tenkt at h*n ikke mener noe vondt med det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hva det er som får enkelte til å buse ut med kommentarer til utseendet mitt uten å tenke over at det kan virke sårende i lengden? Har denne personen behov for å hevde seg selv? Hvorfor gjør man sånn? Kunne ikke falt meg inn å slenge ut noe negativt om vennene mine sitt utseende når de ikke har bedt meg om sin mening. Men mulig jeg er veldig sårbar her da. 

For litt siden sa en venn av meg at " jeg ser at du har blitt eldre, ja". Vi var på badet sammen og jeg rettet på håret mitt. Jeg tenkte bare at det var en unødvendig kommentar, men hang meg ikke mer oppi det. Denne personen har flere ganger kommet med slike stikk om utseendet mitt, og i dag ble jeg faktisk skikkelig irritert da h*n kommenterte hvor blank jeg er trynet mens h*n flirte. Det kan hende dette høres teit ut for dere og at jeg må tåle å høre sånt, men jeg blir faktisk sint over at folk bare skal si det som faller dem inn, og det på min bekostning...Jeg får meg ikke til å si noe om det. Jeg mener ikke at jeg må høre noe fint heller, jeg trenger bare ikke disse stikkene....

For en frekk person. Hadde sagt det samme tilbake. 

Anonymkode: f7aba...509

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi h*n har mange gode sider og vi har vært venner lenge. Denne personen er ofte veldig rett frem med andre, så jeg har til nå tenkt at h*n ikke mener noe vondt med det. 

Du trenger ikke fortsette å være venn med han selv om dere har vært venner lenge

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en sånn veninne; kommenterer absolutt alt. Fra ansiktsuttrykk til vekt, brystene mine mm. Jeg holder henne på avstand, mens hun synes JEG er den kjipe😜er myyye mer og(mer graverende). Men best å passe seg selv💕

Anonymkode: 26608...934

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ta igjen med samme mynt. Da merker hun sikkert hvordan det kan høres ut. Også si noe som absolutt ikke er sant: ".. ååh satan så feit du ser ut! " eller "du har en gedigen nese! Jeg ser ikke annet. " 

Anonymkode: a083e...5cb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en sånn veninne; kommenterer absolutt alt. Fra ansiktsuttrykk til vekt, brystene mine mm. Jeg holder henne på avstand, mens hun synes JEG er den kjipe😜er myyye mer og(mer graverende). Men best å passe seg selv💕

Anonymkode: 26608...934

Det er greit å komme med en ærlig mening om man blir spurt, men å kommentere ut av det blå i negativ retning, det skjønner jeg meg ikke på...Men kanskje de som er sånn ikke mener noe stygt med det, jeg vet ikke hvorfor det er slik...Veldig lite oppløftende å bli kommentert slik som du også blir😬Men da er det helt innafor med litt avstand.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å ta igjen med samme mynt. Da merker hun sikkert hvordan det kan høres ut. Også si noe som absolutt ikke er sant: ".. ååh satan så feit du ser ut! " eller "du har en gedigen nese! Jeg ser ikke annet. " 

Anonymkode: a083e...5cb

Haha, ja det hadde nok ikke blitt så populært😂Men så er det det å få seg til å gjøre det, da😬

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...