AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har altså vært syk, mens ungen fortsatt er i karantene. Foreløpig ikke smittet. Mens jeg er i en telefon så står plutselig svigers på døra, og er inne i gangen før jeg vet ordet av det. De vet godt at vi har vært syke og er i karantene.. Så fort jeg får lagt på så sier jeg ifra at barnet fortsatt er i karantene. De svarer at de «tar sjansen» og bare skal levere litt greier til barnebarnet. Altså var de her i typ 5 min, og ingen nær fysisk kontakt, men likevel. Jeg syns de satte meg i en dårlig situasjon og at det er litt dårlig gjort å bare dukke opp sånn når de vet vi ikke skal ha besøk. Nå er jeg jo redd for om de kan bli syke, for da er det jo jeg som har brutt reglene her ved at de var i mitt hus. Kjente jeg bare ble litt satt ut, og fikk liksom ikke stoppet dem før de var inne. Flere som har opplevd det? Anonymkode: b556d...2c9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 De er selv ansvarlig for sine handlinger. Blir de syke så har de seg selv å takke. Bare å legge fra seg selvbebreidelsene. Anonymkode: f30a7...414 21
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har altså vært syk, mens ungen fortsatt er i karantene. Foreløpig ikke smittet. Mens jeg er i en telefon så står plutselig svigers på døra, og er inne i gangen før jeg vet ordet av det. De vet godt at vi har vært syke og er i karantene.. Så fort jeg får lagt på så sier jeg ifra at barnet fortsatt er i karantene. De svarer at de «tar sjansen» og bare skal levere litt greier til barnebarnet. Altså var de her i typ 5 min, og ingen nær fysisk kontakt, men likevel. Jeg syns de satte meg i en dårlig situasjon og at det er litt dårlig gjort å bare dukke opp sånn når de vet vi ikke skal ha besøk. Nå er jeg jo redd for om de kan bli syke, for da er det jo jeg som har brutt reglene her ved at de var i mitt hus. Kjente jeg bare ble litt satt ut, og fikk liksom ikke stoppet dem før de var inne. Flere som har opplevd det? Anonymkode: b556d...2c9 Jada. Enkelte bare er sånn Anonymkode: 128b2...4c6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Og forresten, du har ikke gjort noe galt. Dette var et informert valg de tok Anonymkode: 128b2...4c6 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har altså vært syk, mens ungen fortsatt er i karantene. Foreløpig ikke smittet. Mens jeg er i en telefon så står plutselig svigers på døra, og er inne i gangen før jeg vet ordet av det. De vet godt at vi har vært syke og er i karantene.. Så fort jeg får lagt på så sier jeg ifra at barnet fortsatt er i karantene. De svarer at de «tar sjansen» og bare skal levere litt greier til barnebarnet. Altså var de her i typ 5 min, og ingen nær fysisk kontakt, men likevel. Jeg syns de satte meg i en dårlig situasjon og at det er litt dårlig gjort å bare dukke opp sånn når de vet vi ikke skal ha besøk. Nå er jeg jo redd for om de kan bli syke, for da er det jo jeg som har brutt reglene her ved at de var i mitt hus. Kjente jeg bare ble litt satt ut, og fikk liksom ikke stoppet dem før de var inne. Flere som har opplevd det? Anonymkode: b556d...2c9 som å lese om foreldrene til min eks. Noen gamle folk liker å overkjøre spesielt partneren til sitt barn, og har ikke respekt. Du virker ganske redd og forsiktig, kanskje det er derfor? De ser at du er usikker og tør ikke si ifra og så bare kjører de på. Anonymkode: cff59...141 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): som å lese om foreldrene til min eks. Noen gamle folk liker å overkjøre spesielt partneren til sitt barn, og har ikke respekt. Du virker ganske redd og forsiktig, kanskje det er derfor? De ser at du er usikker og tør ikke si ifra og så bare kjører de på. Anonymkode: cff59...141 Mye mulig.. jeg er litt stille og forsiktig av meg, og jeg ble litt satt ut.. Så blir jeg litt lei meg og skuffa etterpå, for jeg syns det er litt dårlig gjort av dem. Jeg ville jo ikke brutt karantene-regler eller dratt besøk i huset så lenge barnet enda er i karantene. Ts Anonymkode: b556d...2c9
tussi84 Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 vet du, at hvis de blir syke så får de fullt ta ansvaret for det selv. De kom uanmeldt på besøk og bare gikk inn i leiligheten. De kunne sikkert levert ting senere eller levert det utenfor isteden. Det gjorde dem ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Jeg tenker at alle må ta så stor risiko som de vil nå. Med tre doser vaksine så går det nok bra. Mine foreldre er trippelvaksinert og klar på at de ikke vil skjerme seg for barnebarn. Det er mye smitte her blant barn. Jeg respekterer valget. Anonymkode: 35d67...5f5 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Har de nøkler, eller hvordan kom de inn? Du kan i hvert fall trøste deg med at det var de og ikke du som brøt karantenen. Anonymkode: 142e5...7cd
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har de nøkler, eller hvordan kom de inn? Du kan i hvert fall trøste deg med at det var de og ikke du som brøt karantenen. Anonymkode: 142e5...7cd De har nøkler, men døren var ikke låst så de gikk jo bare inn på vanlig vis. Og de vet jo at vi er i karantene.. Håper det er sånn ja.. selvom de kom inn hos oss Anonymkode: b556d...2c9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Deres valg. Synes ikke du skal tenke mer på det. Er nok svært liten sjanse for at de ble smittet av det. Anonymkode: b8db4...ae6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå