AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Hei. Jeg jobber i helsevesenet som bioingeniør, og jeg er så lei. Lei arbeidsoppgavene, lei arbeidstiden og ikke minst lei lønna. Lei av å måtte bestemme turnus lenge i forveien. Skal jeg feriere med venner, må det skje etter når det passer for min jobb siden det skal bestemmes hundre år fram i tid. Jeg hater at det er så lite fleksibel. Jeg har lyst til å gjøre noe annet. Men hva da? Jeg er åpen for å studere igjen, men jeg vet ikke hva det skal være. Det er så vanskelig å få andre typer jobber når bioingeniør er så snevert, så jeg må nok tilbake på skolebenken. Drømmen er en offshore jobb med rotasjon, men jeg har jo ikke bakgrunn for å få meg en sånn jobb. Bioingeniører fikk jobber i olja før, men ikke nå lenger. Uansett, det viktigste er å få meg en jobb jeg trives i og gjerne med bedre lønn. Som ikke er på sykehus med en forferdelig turnus. Jeg er i en dump akkurat nå (og har vel egentlig vært det de siste årene), og vet ikke en gang hva jeg liker lenger. Alt rundt jobb føles håpløst. Noen dager vurderer jeg bare å si opp alt, sette meg på et fly og bare rømme fra alt en stund... men da er jo problemet fortsatt tilstede når jeg kommer tilbake. What to do? Har til og med flytta på meg, men turnusen er like ille, om ikke verre her (var ikke godt nok informert på forhånd). Takker for alle råd!! Anonymkode: 14e33...61f 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Ta ny utdanning og følg drømmen din. Bare det.. Anonymkode: 3043b...b11
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Hva liker du å gjøre ? Spesielle hobbyer? Har du barn å ta hensyn til å hvor gammel er du ? må innrømme at jeg har lite råd å komme med,men tenker kanskje flere kan hjelpe deg hvis de vet litt mer? Jeg vet ikke men gjorde en tanke Lykke til uansett:) Anonymkode: 55add...b8e 1
Taluno Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Har du råd til ny utdanning, go for it! Sjekk på finn.no hvilke typiske stillinger som utlyses offshore, og se om det er utdanninger du kunne tenkt deg. Veldig typisk vil være prosessingeniør eller fagbrev innenfor prosess. Men om turnus er hovedproblemet, så er det jo flere stillinger for bioingeniører ledig hvor arbeidstid er kun dagtid... 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Jeg kjenner ikke utdanningen din, men ville uansett sjekket videreutdanning/master/bygge på med noe (kurs) slik at den utdanningen og ikke minst erfaringen du har kan "brukes til noe". Altså til å øke lønn, fremfor å starte fra scratch i et helt nytt yrke. Kan utdanningen brukes i retning fisk/marin (eller hva det heter..?) Anonymkode: dafd4...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Takk! Jeg var i tvil om jeg skulle søke meg inn på bioingeniør men nå ble jeg overbevist på at jeg ikke skal det 🤣😝 mitt råd til deg er å gjøre det du ønsker. Livet er for kort for å gjøre ting vi ikke liker. Spiller ingen rolle hvis du er 50 eller 25. Anonymkode: 6cbd4...728 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Hvor gammel er du, og har du barn å ta hensyn til? Alltid vanskeligere å hive seg på en ny bachelor eller en mastergrad dersom det skal passe inn med en familie. Hva kunne du tenkt deg å holde på med? Jeg var sykepleier og virkelig hata det, så jeg omskolerte meg til jurist. Aldri angret på det, nå har jeg fleksibiliteten og roen i hverdagen som jeg ønsket meg. Så synes absolutt du bør gjøre noe annet! Anonymkode: 2012f...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Hva er du ute etter? Høy lønn eller trivsel? Oft kan trivselen være i yrker som ikke har så høy lønn. Det er min erfaring. Ikke gå etter lønn når du velger noe. Gå etter det du føler er glede uavhengig av lønn. Anonymkode: fadc7...037
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 15.47): lønna Hvor mye? Anonymkode: 5e6da...e45
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Jeg var også lei turnuslivet (sykepleier) og det å få ferier til bestemte tidspunkter. Min mann har en veldig fleksibel jobb og jeg ønsker at v skal kunne ha litt mer frihet sammen. Så jeg begynte på ny bachelor innen økonomi. Ja, det er tøft med studie, jobb og familie, men alt går hvis en vil. Nå er jeg ferdig om noen mnd, og planlegger å fortsette på master. Så hvis du har lyst og mulighet så anbefaler jeg deg å sette deg bak skolebenken. Aldri for sent å forbedre livskvalitet. Anonymkode: 8ac8b...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå