Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg et 9 uker idag og sliter med kvalme, vondt i mage, svimmelhet og slapphet. Verst på morgen/formiddag.

Jeg har brekt meg og være uggen siden uke 5, men først nå i uke 8 1/2 ble jeg kvalm og skikkelig dårlig!

Når toppet kvalmen seg for deg, og når ble den bittelitt bedre? Tenker iforhold til når hcg'en nådde toppen, regner med jeg er på toppen nå? Siden det ofte er mellom 8-11 uker slik jeg forsto.

Anonymkode: baf3d...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å kjenne bedring rundt uke 12/13, så ble det gradvis bedre og bedre frem til uke 17. Siden uke 17 har jeg kjent bare litt svak antydning til kvalme nå og da (varer noen timer kanskje 1-2 ganger i uken), er i uke 22 nå. Veldig deilig da det verste slapp, husker jeg.

Anonymkode: 6dafc...d1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begynte å kjenne bedring rundt uke 12/13, så ble det gradvis bedre og bedre frem til uke 17. Siden uke 17 har jeg kjent bare litt svak antydning til kvalme nå og da (varer noen timer kanskje 1-2 ganger i uken), er i uke 22 nå. Veldig deilig da det verste slapp, husker jeg.

Anonymkode: 6dafc...d1d

Godt å høre! Er jo bare 3-4 uker til jeg er i uke 12-13. De siste 4 ukene har gått fort så jeg skal ikke klage. Moren min sa at for henne så slapp det på dagen i uke 12 en gang, håper det blir likt for meg🥰😬

Anonymkode: baf3d...3fe

Skrevet

Med meg så toppet kvalmen seg i uke 8 og var helt borte i uke 14 :) I

Anonymkode: 2c14b...8fc

Skrevet

Blei aldri borte. Hadde vel totalt 4 uker til sammen hvor jeg ikke kastet opp!

Skrevet

Første 2 svangerskapene slet jeg ikke med kvalme, men i 3 kunne jeg ikke bevege meg uten at jeg kastet opp fra uke 6 til uke 12. Nå er jeg 4 uker, og kvalmere en sist gang. Så håper det går fort over 😅

Anonymkode: b66ed...bc7

Skrevet

Dette er veldig individuelt. Her var kvalmen den samme fra uke 5/6 til uke 14/15. Hadde ikke noen topp, var bare jevnt over dritkvalm. Slapp heldigvis oppkast. 

Anonymkode: 3c9ca...d05

Skrevet

Uke 6-10 var det verst. Jeg var kvalm fra uke 5 til 13. Etter uke 13 var jeg ikke kvalm én eneste gang resten av svangerskapet. Jeg var kvalm døgnet rundt i uke 6-10.

Anonymkode: 98ded...50a

Skrevet

Ekstremt kvalm fra uke 6-13. hadde to kvalmetopper i uke 9 og 12 hvor jeg bare fantaserte om å få slippe. Men jeg har hyperemesis. Er nå 14+3 og har vært ganske god en stund. Trodde det hadde sluppet, men i dag har jeg vært på legevakten og fått væske så det svinger tydeligvis veldig. Men føler meg generelt bedre enn før uke 12

Skrevet

Jeg var mest kvalm i uke 10-11 og så ble kvalmen gradvis bedre til den forsvant helt i uke 14. 

Anonymkode: 7232a...33a

Skrevet

Helt ærlig, for MEG varte det helt til slutten av syvende måned 🙃 min graviditet var helt pyton. 

Skrevet

9-13 var verst men det gikk ikke over før 2-4 uker etter det. 

Anonymkode: 83521...b0c

Skrevet

Om du googler "hcg graph" får du opp grafen over når hcg gjennomsnittlig er på sitt høyeste, som er det som forårsaker kvalmen. Peaken er vel i uke 9/10 mener jeg og huske. 

Første graviditet: gav seg plutselig i uke 11/12. 

Nå: kaster fortsatt opp i uke 16 😑 

Anonymkode: b249e...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...