Gjest Jaconandersen Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Tror dere at politikerne i Norge og vesten ønsker å ødelegge landene sine og å redusere økonomisk vekst? Jeg tror ikke jeg hadde greid å gjort så mye ugang og tull, selv om jeg hadde prøvd. Klart, folket i landene har mye av skylden og, siden de stemmer på dem. Endret 22. januar 2022 av Jaconandersen
Gjest Jaconandersen Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Ta eksempelvis saken med Russland. Her er et innlegg jeg skrev for en måned siden og tar for seg hvor idiotisk taktisk sett det er å gå på Russland, når de ikke har kapasitet til å utgjøre en trussel. Kina og Sør-asia er de eneste som kan utgjøre en trussel på sikt, så hvorfor presse de til en allianse med dem: Det er helt utrolig at de ønsker en konflikt med Russland. Nasjonen Russland har ikke kapasitet til å være en trussel mot vestlige land, utenom når det kommer til atombomber. Økonomisk sett er de i alle fall ingen trussel, heller ikke ut fra et samfunnsmessig perspektiv (i form av påvirkning av kultur ol.). Europe er heller ikke tjent med en konflikt med Russland, særlig ikke økonomisk. Landene som tjener på konflikten er Kina, som får mer eller mindre enerett til en gigantisk nasjon sine naturressurser (Russland). Som kan sørge for ytterligere økonomisk vekst. Det samme med India og andre sør- og øst-asiatiske land. De enste landene som er en trussel for vestlige land økonomisk og samfunnsmessig, er Kina og landene ellers i Sør- og øst-asia. De har den økonomiske og etterretningsmessige makten til å påvirke. Ikke minst flust av sine egene folk i de vestlige landene, som kan bli brukt. For min del virker det som om politikerne våre enten er taktisk sett idioter eller har et ønske om å gjøre det de kan for å redusere posisjonen til landene de styrer. Om sistnevnte er sant, så hadde det ikke forundret meg overhode. Endret 22. januar 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Det kan virke sånn noen ganger. Anonymkode: cd5a4...36a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Jaconandersen skrev (53 minutter siden): Ta eksempelvis saken med Russland. Her er et innlegg jeg skrev for en måned siden og tar for seg hvor idiotisk taktisk sett det er å gå på Russland, når de ikke har kapasitet til å utgjøre en trussel. Kina og Sør-asia er de eneste som kan utgjøre en trussel på sikt, så hvorfor presse de til en allianse med dem: Det er helt utrolig at de ønsker en konflikt med Russland. Nasjonen Russland har ikke kapasitet til å være en trussel mot vestlige land, utenom når det kommer til atombomber. Økonomisk sett er de i alle fall ingen trussel, heller ikke ut fra et samfunnsmessig perspektiv (i form av påvirkning av kultur ol.). Europe er heller ikke tjent med en konflikt med Russland, særlig ikke økonomisk. Landene som tjener på konflikten er Kina, som får mer eller mindre enerett til en gigantisk nasjon sine naturressurser (Russland). Som kan sørge for ytterligere økonomisk vekst. Det samme med India og andre sør- og øst-asiatiske land. De enste landene som er en trussel for vestlige land økonomisk og samfunnsmessig, er Kina og landene ellers i Sør- og øst-asia. De har den økonomiske og etterretningsmessige makten til å påvirke. Ikke minst flust av sine egene folk i de vestlige landene, som kan bli brukt. For min del virker det som om politikerne våre enten er taktisk sett idioter eller har et ønske om å gjøre det de kan for å redusere posisjonen til landene de styrer. Om sistnevnte er sant, så hadde det ikke forundret meg overhode. Den største trusselen mot vestlig økonomi, kultur og sikkerhet er faktisk de vestlige landene selv, den hodeløse innvandringspolitikken kommer til å knekke våre samfunn før eller senere. De som orkestrerer godhetstyranniet skjønner ikke at det å flytte mangfoldige millioner med mennesker som har helt andre verdier til vesten ikke er en løsning, det kommer til å føre til at vi ender opp med samme problemene som disse menneskene har "flyktet" fra. aE8gG5e_460svvp9.webm Anonymkode: d3c10...fed 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Ettersom vi lever i en kapitalistisk verden, så vil penger være styrende. Det betyr dermed at du kan påvirke tilnærmet hva du vil ved å dytte penger på det. Alle har en moral, men når alt ikke går som planen kan man bli påvirket av penger for å gjøre sin egen hverdag bedre. Når man da kollektivt blir enige om å gjøre noe, man får støtte for å utføre dette. Du gjør det dermed ikke av egen godhet for ditt eget folk men fordi du eller de rundt deg tjener på det (makt, penger, innflytelse). Ønsker du ditt eget land noe godt, så starter du ved å se innad og hva som kan gjøres der. Hvordan kan alle få det bedre med det vi har, og hva må vi gjøre for å få til mer. Du starter ikke med gå utover landegrensene og se på nye problemstillinger som ikke påvirker ditt eget folk. Gjør du det, så lager du et problem for deg selv som du opprinnelig ikke har og ikke burde ha. Anonymkode: 0f44b...fe8
fotosyntesen Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Land er bare sååå gammeldags. One world, one people. Bare vi blir kjent med hverandre og tar bort grensene kommer jordkloden til å bli et paradis🤣
Balian d'Ibelin Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 fotosyntesen skrev (5 minutter siden): Land er bare sååå gammeldags. One world, one people. Bare vi blir kjent med hverandre og tar bort grensene kommer jordkloden til å bli et paradis🤣 Iden om nasjonalstaten i den moderne formen vi har i dag, er noe som hovedsakelig kom fram i bevisstheten etter Freden i Westfalen i 1648, og det var nok av kriger før den tid, så det du skriver der er bare feil. Land slik man ser på de i dag er bare litt over 370 år.
fotosyntesen Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (9 timer siden): Iden om nasjonalstaten i den moderne formen vi har i dag, er noe som hovedsakelig kom fram i bevisstheten etter Freden i Westfalen i 1648, og det var nok av kriger før den tid, så det du skriver der er bare feil. Land slik man ser på de i dag er bare litt over 370 år. Ironi er en vanskelig øvelse i tektsform. Er helt enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 For ikke å snakke om å «stjele» alle pengene våre for å redde klima. Anonymkode: 4345e...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå