Høysesongen Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Det er noen som har tapt mye penger på koronaen. Men de aller fleste har blitt rikere. Hva er din oppfatning. Er folk flest blitt rikere eller fattige?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Hva folk flest har blitt vet jeg ikke, men personlig har jeg blitt rikere. Ikke pga corona, men jeg byttet jobb i august og økte lønna. Anonymkode: 27394...e4e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 De med god økonomi har bedre økonomi, de med lite penger har enda mindre. De som lider mest er de i fattigere land som ikke har turister lengre. Personlig sparte jeg masse sist vinter, men brukte alt igjen på reising fra mai sist år og til nå. Anonymkode: 5c2fa...f4d
Chailatte Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Vel, jeg har vært permittert 3 ganger og det gikk utover økonomien, ja. Desverre forplanter en dårlig økonomisk periode seg frammover i tid, men nå begynner det endelig å rette seg opp. Fått ny stilling og gått opp i lønn, pluss at konsekvensene av å være permittert har stabilisert seg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Vi har mindre. Jeg er ufør og min mann jobbet som freelancer før korona, han har vært permittert, arbeidsledig og fått dagpenger fra Nav. Vi har tapt MASSE penger på korona... Anonymkode: 90da9...480
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Jeg fikk jobb midt oppi korona, så jeg ble rikere. Anonymkode: 206d6...982
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Er sykepleier og har vel fått mer penger etter korona pga ubegrenset tilgang til ekstravakter. Men det hadde jeg forsåvidt før korona også, så litt usikker. Har hvertfall ikke fått mindre penger pga. korona. Anonymkode: 66d60...265
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Fattigere. Permittert siden juni Anonymkode: c3f52...0fc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Har vært permittert to ganger, hadde ca det samme under permittering, da det jeg fikk mindre fra nav gikk opp i opp med lavere utgifter så lenge jeg ikke jobbet. Nå er jeg tilbake i jobb og har litt mindre, da jeg tilbakebetaler til nav, har mistet en del i feriepenger osv. Har også mistet en del på lang sikt, bla får jeg mindre feriepenger i 2022, så er spent på om jeg greier meg gjennom ferien. Er også bittert å ha mistet pensjon, både lavere pensjon fra det offfentlige, og to kalenderår med arbeidsgivers pålagte sparing vil gi litt utslag for en som allerede er lavtlønnet. Anonymkode: 82929...3ed
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har vært permittert i to år nå, så egentlig skulle jeg hatt mindre penger. Totalt sett blir det allikevel ikke mye mindre, da dette var en deltidsjobb ved siden av aap. Midt oppi sykdom og diverse ble det anbefalt at jeg fokuserte fullt og helt på behandling og omskolering, så det lille jeg jobbet blir dekket 66% av, med aap. Mtp at jobben i seg selv var liten (jobbet ca en dag i uken), så er det veldig lite jeg taper på det. Nå er jeg så og si frisk, så håper er å fullføre utdanningen (er i gang), så håper jeg får økt inntekten etter det. Anonymkode: b49f9...92a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Har kjøpt hus under korona, så har mindre penger, men mer eiendom. Har gått litt ned i lønn (er frilanser), men har ikke trengt å bruke av sparepenger. Anonymkode: 4569a...ac1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Folk flest har vel blitt rikere, det har jo ikke vært ferier og restaurantbesøk å bruke penger på. Så folk har jo spart mye mer. Tenker da på folk flest som i at jobben er beholdt, hjemmekontor har vært mulig. Anonymkode: 9705a...f47
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Tja, hatt lik inntekt hele veien. Men har betalt ned lån, så har mer penger tilgjengelig hver måned nå enn før koronaen. Anonymkode: 3fa06...074
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Mye mer. En i helsevesenet, der det stadig er ekstravakter. En i private næringsliv, sikker stilling, og veldig relevant kompetanse inn mot alle støtteordninger. La litt ekstra inn i markedet da dette traff og børsene stupte, så tjente veldig mye der. Bruker vanligvis mye på reise, ferie, og restauranter. Anonymkode: d3b32...de8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 Har spart mye under korona. Men det var et bevist valg og ikke bare pga korona. Har begge trygge jobber i det private, så har ikke merket noe forskjell i lønn. I tillegg har aksjeformuen økt mye. Strømprisene har hatt mer innvirkning på lommeboka enn korona. Anonymkode: a6cae...853
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 Vi har mer. Men har også litt høyere utgifter etter vi flyttet til enebolig, så det går litt opp i opp. Anonymkode: d0704...66a
ekkoet Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 Ca hver 3 mnd gjennomgår jeg kontoene til familien, lån, fond og askjer og legger alt inn i et regneark som jeg har. I mai 2020 hadde vi tilsammen 670 000 kroner på konti/aksjer Vi hadde samtidig 4,15 milli gjeld (inkluderer alt fra forfall på konto til huslån) Netto var da ca minus 3,48 mill Samme tallene nå i januar var 1,15 mill på konti/askjer 3,9 mill i gjeld Netto ca -2,75 mill Så har mer, men vet ikke hvor mye som skyldes korona. Har brukt mindre på ferier og fritidsaktiviteter, brukt mer på takeaway.
Gidavmeg Skrevet 22. januar 2022 #19 Skrevet 22. januar 2022 Ca samme inntekt (litt opp), men vi har mindre faste utgifter (ikke pga korona) og noe mindre forbruk (mindre reiser, konserter mm pga korona)
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 Har spart nesten en million så langt gjennom pandemien. Lett å spare når det ikke er noe å bruke penger på, og børsen går til himmels. Anonymkode: 80982...df5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå