Gå til innhold

Håp om at 200-kronersgrensen økes til 1000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all det. Det er jo alltid lov å håpe ;)

Tror neppe det skjer de første åra. Økt netthandel er økte avgifter til staten og mer penger til posten. Hvorfor skal de avskaffe det? Nei, det har jeg vondt for å tro.

De lova jo makspris i barnehager fra 1.januar på 1750,- også. Og det har de jo brutt alt....

Enn så lenge:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...4/1095878485.92

Send varene til Sverige å hent de ut der. Fint for oss på Østlandet ihvertfall.

Skrevet

Har dessverre ingen tro på at den grensen vil ble hevet med det første...de har snakket om dette i flere år......

Skrevet
Har dessverre ingen tro på at den grensen vil ble hevet med det første...de har snakket om dette i flere år......

Forandringen nå i forhold til tidligere er jo at det nå faktisk er FLERTALL på stortinget som mener det. Så jeg øyner faktisk et håp om forandring her :)

Skrevet

Det er ikke noe nytt det. Det var flertall for det for halvannet år siden også.. likvel ble det ikke gjennomført da det kom opp forslag om det (skal behandles i stasbudsjettet sa de da)

Det er stadig vekk flertall for dette. Hver gang media spørr dem. Det er bare ikke flertall når det er avstemminger...

Skrevet

Det stemmer det.

Men det var altså opplyst om flertall for denne saken i sommer.. og så var saken oppe i hørt, og gikk ikke gjennom.

Jeg håååååååper selvsagt at de klarer det denne gangen, det var jo sagt "det gjør vi i statsbudsjettet" (bare at sist det var statsbudsjett sa de at "nei, det hører ikke hjemme i statsbudsjettet"...) så det er alltid lov å håpe :)

Skrevet

JA det stod jo store oppslag like før valget,at dersom det ble Stoltenberg regjering, så skulle grensa bli hevet FØR jul, så ja jeg venter også i spenning:)

Skrevet

Så vidt jeg har fått med meg - det blir ingen maxpris på 1750,- nå etter den nye regjeringa! :frustrert:

Iallefall ikke før 2007... shithappens.. :sur:

Skrevet
Så vidt jeg har fått med meg - det blir ingen maxpris på 1750,- nå etter den nye regjeringa!  :frustrert:

Iallefall ikke før 2007... shithappens..  :sur:

Hæ? Det har da aldri vært snakk om å sette tollgrensa til 1750,-

Håper selvfølgelig at de hever grensa, men tror det ikke før jeg får se det.

Gjest lilletroll
Skrevet
Hæ? Det har da aldri vært snakk om å sette tollgrensa til 1750,-

Tror det var snakk om bhg prisene i det innlegget der.....

Skrevet

Hva med oss som vil kjøpe musikk/filmer etc man ikke får tak

i i Norge. Hvorfor skal interesse for alternativ kultur straffes så

hardt. Mye annet man heller ikke får tak i.

Hvilke inntekter får Staten av å ha tollen ved et latterlig lavt beløp som

250 kr. Kjøper man noe fra utlandet vil man jo gjerne kjøpe litt.

Regner ikke med det bare er FrP som er for å heve grensen, hvem er egentlig

i mot. En promille i den norske befolkning i alle fall.

Skrevet

Problemet er jo ikke at det egentlig er noen som er i mot dette, men som flere andre har påpekt her så må det legges inn i statsbudsjettet... Det er altså det som dette ville gå på bekostning av som er problemet!

Skrevet

For ikke å snakke om at den rød-grønne regjeringen ønsker at alle som tjener litt over kr. 300.000,- skal betale toppskatt !! :overrasket::overrasket:

Det blir som å si at alle skal betale topp-skatt unntatt sosialklientene.

Hallo, og god dag mann, økseskaft. :roll:

Skrevet
For ikke å snakke om at den rød-grønne regjeringen ønsker at alle som tjener litt over kr. 300.000,- skal betale toppskatt !!  :overrasket:  :overrasket:

Det blir som å si at alle skal betale topp-skatt unntatt sosialklientene.

Hallo, og god dag mann, økseskaft.  :roll:

Er nok mange flere enn sosialklienter som ikke tjener over 300 000.

Du er veldig heldig og priviligert som tjener over det.

Både jeg og mannen min tjener under, og han har høyere utdanning. Jeg er i gang med utdanning. Vi er ikke sosialklienter, langt der unna.

Skrevet

Jeg har femårig høyere utdannelse og tjener langt under 300 000. Min mann er også sivilingenør og tjener så vidt over 300 000, men det er etter flere års erfaring og "klatring".

Gjest Gjest_Mills_*
Skrevet

Jeg mistror de rød-grønne. Greit nok å si ting når de er i opposisjon, men det er selvsagt den enkleste ting i verden å være svær i kjeften når man ikke må stå for det siden.

Jeg tror ikke de greier å gjennomføre dette (og andre ting de vant valget på) selv om de sier det.

Skrevet

Har ingenstor tro på at det blir gjort - men det hadde vært på tide ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...