Gjest Acer Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Hvor på en skala ifra 1 > 10 vil du plassere dere i forhold til sjansen til å overleve eit livslangt ekteskap / samboerskap ? Det er fortsatt mange par som lever i eit velorganisert samlivet, og som føler samlivet "går på skinner" utan krangel om arbeidsfordeling, sex, økonomi m.v. Noen solskinshistorier glimrer med sitt fravær, og årsaken kan kanskje vera at de som lever i eit velorganisert godt samliv ikkje er på Kvinne Guiden.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Jeg tror vi har en god sjanse. Vi tåler kriser og vanskeligheter godt. Han er flink til å søke/ta aleinetid, og det passer meg godt som driver med flere aktiviteter. Vi har flere felles interesser. Vi krangler sjelden og er respektfulle overfor hverandre. Han hater hint, og jeg sier hva jeg mener uten å kjefte. Vårt liv er ikke perfekt, men vi godtar hverandres ulikheter, samtidig som vi hjelper hverandre til å bli bedre på ulike områder. Anonymkode: 802ab...8d1
SPOCA Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Mellom 8 og 10. Jeg har troa. Mine foreldre er fremdeles gift og ser ut til å ha er godt ekteskap.
flusa Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Ja. Vi har vært gift i 10 år,vi er over 40 begge to. Vi passer godt sammen,har det veldig bra sammen,og har tenkt å holde sammen livet ut.
Gjest Acer Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 SPOCA skrev (33 minutter siden): Mellom 8 og 10. Jeg har troa. Mine foreldre er fremdeles gift og ser ut til å ha er godt ekteskap. Dine foreldre er fremdeles gift, og har vert gift lenge ? Ja, foreldre er ofte eit forbilde for barna, og lærer av dem.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Jeg er på en sterk 9er. Vi har hatt mye opp- og nedturer, gått gjennom mye. Har vært sammen i 17 år, er i slutten av 30- og 40-årene, og har nylig giftet oss. Det handler litt om hvor sta man er også, hvor mye man er villig til å slåss for noe. Jeg gir meg ikke på tørre møkka! Anonymkode: f02bf...22c
Gjest Acer Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg tror vi har en god sjanse. Vi tåler kriser og vanskeligheter godt. Han er flink til å søke/ta aleinetid, og det passer meg godt som driver med flere aktiviteter. Vi har flere felles interesser. Vi krangler sjelden og er respektfulle overfor hverandre. Han hater hint, og jeg sier hva jeg mener uten å kjefte. Vårt liv er ikke perfekt, men vi godtar hverandres ulikheter, samtidig som vi hjelper hverandre til å bli bedre på ulike områder. Anonymkode: 802ab...8d1 Det å prioritere felles intrs., og alenetid saman er bra. Det å godta hverandres ulikheter, og vise tolleranse overfor hverandre er også ein viktig faktor. Det er vel ingen par som er perfekte. Personleg har eg tro på at mange kunne fått det bedre om de hadde senket kravmentaliteten "gått mote strømmen". Endret 22. januar 2022 av Skybe
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 SPOCA skrev (59 minutter siden): Mellom 8 og 10. Jeg har troa. Mine foreldre er fremdeles gift og ser ut til å ha er godt ekteskap. Hvor lenge har dere vært sammen til nå da? 1
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Vel mine foreldre var gift i 52 til døden skilte de ad. Jeg derimot. Får ikke tak i en kjæreste en gang så det stemmer ikke bestandig da. Jeg har og passert 50 så jeg ser vel for meg at ingenting vil vare hvis jeg ikke treffer noen når jeg er 60-70 da kan det være en sjans da. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har stor tro på oss. Vil si 9. Hadde sagt 10 om ikke jeg var kronisk syk. Jeg er redd for at partneren min en dag skal gå lei, men det er ingen tegn til det. Vi kommuniserer om alt, og på en god måte. Vi respekterer hverandre, setter hverandre først, og vi er glad i hverdagen vår selv om den er annerledes enn de fleste. Vi matcher bare på alle områder vi har vært borti til nå, og det er en del med avstandsforhold i noen år og alvorlig sykdom. Bor sammen nå altså. Anonymkode: cbc75...3d8
ekkoet Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 Har stor tro Vært sammen 20 år Felles synspunkt på meste, kangler lite God økonomi Hjelper hverandre Liker hverandres foreldre Foreldrene våre fremdeles gift (begge par har vært gift over 40 år) Har barn sammen 2
SPOCA Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Skybe skrev (45 minutter siden): Dine foreldre er fremdeles gift, og har vert gift lenge ? Ja, foreldre er ofte eit forbilde for barna, og lærer av dem. Ja, de har vært gift i snart 41 år. GrønnNellik68 skrev (21 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen til nå da? Jeg har nylig begynt å date noen. Det betyr ikke at man ikke kan være optimst selv om jeg har to lange forhold bak meg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 GrønnNellik68 skrev (23 minutter siden): Vel mine foreldre var gift i 52 til døden skilte de ad. Jeg derimot. Får ikke tak i en kjæreste en gang så det stemmer ikke bestandig da. Jeg har og passert 50 så jeg ser vel for meg at ingenting vil vare hvis jeg ikke treffer noen når jeg er 60-70 da kan det være en sjans da. Samme her, lever alene og klarer ikke finne en kjæreste. Alle de gode er nok tatt. Så for min del, håper jeg på en del skilsmisser, så går oddsen litt opp for at jeg også kan finne en bra mann😅 Anonymkode: 58e7a...89a 2
GrønnNellik68 Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her, lever alene og klarer ikke finne en kjæreste. Alle de gode er nok tatt. Så for min del, håper jeg på en del skilsmisser, så går oddsen litt opp for at jeg også kan finne en bra mann😅 Anonymkode: 58e7a...89a Slik til meg og. Er bare søppel som er igjen. Og da er jeg heller alene gitt. Men man har jo håpet da selvsagt. Men ja folk skiller seg jo hele tiden ..der jeg bodde før en liten bygd så følte jeg at mannfolka gikk på rundgang. Fort to par skilte lag så ble de bare sammen med motsatt partner og nye samboere.... kom aldri noen til meg i den runddansen.. ha ha ha...og ikke var jeg så interessert heller da. Er da jeg føler at mange tar til takke med veldig lite bare for å være sambo og føle seg mer inkludert i samfunnet kanskje? Som single er en jo mindre inkludert føler jeg da for alt er jo par og par og par... pluss at det er ikke så hyggelig å være 5 hjulet på vogna heller støtt.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 Nei. Jeg har passert førti og er singel, har jeg ikke greid det til nå skjer det neppe. Foreldrene mine er fortsatt lykkelig gift, og jeg er lojal, trofast og tålmodig, så jeg har det nok i meg, men har forferdelig smak i menn, så nå når jeg har sluttet å finne meg i dritt har forholdene mine blitt kortere. Kanskje når jeg er passert 70, og mennene jeg treffer bare har noen få år igjen, så han rekker å dø før det blir helvete. Anonymkode: 72350...e25
Gjest Acer Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Samme her, lever alene og klarer ikke finne en kjæreste. Alle de gode er nok tatt. Så for min del, håper jeg på en del skilsmisser, så går oddsen litt opp for at jeg også kan finne en bra mann😅 Anonymkode: 58e7a...89a Så du forventer at de fleste menn som du kunne tenkt deg å delt livet saman med er opptatt - Får kanskje sette deg på en slags venteliste. Endret 22. januar 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 10. vi har kranglet mye men kommet oss igjennom det. Vi er over 40 og har felles interesser, ønskemål og mål for livet. Vi har begge levd livet før vi møttes og det finnes ikke noe eller noen som skulle kunne komme utenfra og love eller gi noe bedre enn det vi har sammen. Anonymkode: bbbe4...766
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #19 Skrevet 22. januar 2022 Vi har nesten 20 år sammen og har det fantastisk 99% av tiden. Begge sider av foreldrene våre er også fremdeles gift og har det veldig fint. Kan aldri se for meg at vi skal gå fra hverandre når vi har overlevd sykdom, småbarnsavdeling, opp- og nedturer. Litt gøy å se dem fnise og holde hender på fest etter å ha vært gift i over 40 år 😆🥰 Anonymkode: 2f9b7...e00
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 Skybe skrev (57 minutter siden): Det å prioritere felles intrs., og alenetid saman er bra. Det å godta hverandres ulikheter, og vise tolleranse overfor hverandre er også ein viktig faktor. Det er vel ingen par som er perfekte. Personleg har eg tro på at mange kunne fått det bedre om de hadde senket kravmentaliteten "gått mote strømmen". Han sier fra konkrete ting vi ønsker den andre skal endre, ikke som krav, men ønsker. Han gir meg mye frihet. Og forventer samtidig at jeg gjør feks bra ting med økonomi og helse. Vi har begge foreldre som var sammen i 40+ år til en av foreldrene døde. Han er lik pappa som liker å dra på fjelltur aleine, og jeg er lik mamma som var veldig sosial. Anonymkode: 802ab...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå