Gå til innhold

Virket foreldrene dine eldre da de var på samme alder som du er nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du vurderer det ut fra tiden de levde i og hva som var vanlig/forventet?

Anonymkode: 9bb94...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må utdype litt hva du mener

Om mine foreldre på 80/90 tallet virket eldre enn jeg gjør på 10/20-tallet utfra tiden vi lever i?

Kan du forklare med eksempler?

Jeg fikk barn ved samme alder som mine foreldre, kjøpte hytte ved samme alder osv. På den måten følger vi samme løpet i voksenlivet. Hvordan det stiller seg ulikt på 90-tallet vs nå vet jeg ikke. Ene grunnen er jo at jeg da var 10 år og mine foreldre var voksne. "Voksen" for en 10åring skiller ikke mellom 35-50.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Da hadde de giftet seg, kjøpt hus og fått sitt første barn.

Skrevet
ekkoet skrev (37 minutter siden):

Jeg tror du må utdype litt hva du mener

Om mine foreldre på 80/90 tallet virket eldre enn jeg gjør på 10/20-tallet utfra tiden vi lever i?

Kan du forklare med eksempler?

Jeg fikk barn ved samme alder som mine foreldre, kjøpte hytte ved samme alder osv. På den måten følger vi samme løpet i voksenlivet. Hvordan det stiller seg ulikt på 90-tallet vs nå vet jeg ikke. Ene grunnen er jo at jeg da var 10 år og mine foreldre var voksne. "Voksen" for en 10åring skiller ikke mellom 35-50.

Jeg mener ut ifra tiden de levde. Om de så game ut som 40-åringer sammenlignet med andre på den tiden eller deg. Om de var mer etablert. Om de hadde kommet lengre i karrieren.

• Liker 1
Skrevet

Ja. De hadde hus og barn, jeg sparer fortsatt til egenkapital og er barnløs. 

Anonymkode: 59722...8f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mener ut ifra tiden de levde. Om de så game ut som 40-åringer sammenlignet med andre på den tiden eller deg. Om de var mer etablert. Om de hadde kommet lengre i karrieren.

Når det gjelder etablert og karriere er vi omtrent likt, kanskje de lå 2-4 år foran i løypen, men jeg vil si likt.

Når det gjelder utseende må jeg ty til bilder, for jeg husker ikke hvordan mine foreldre så ut da jeg var liten, bildet jeg har i hodet  har vokst med alderen. De så 40 ut da de var 40, det gjør nok jeg også.

Gjest AprilRyan
Skrevet

De var på et annet sted i livet. Hadde familie, barn, jobb og var mer etablert, men vet ikke om jeg vil se på dem som at de opplevdes eldre enn meg. Bare at de hadde mer på stell og et bedre liv enn det jeg har. 

Skrevet

Ja. Moren min var 23 da jeg ble født, og jeg blir 23 i år. Føler meg fortsatt veldig umoden og definitivt ikke klar for barn 😅

Anonymkode: dfe22...cc6

• Liker 1
Skrevet

Mamma er bare 20 år eldre enn meg, så når hun var 38 var jeg 18. jeg har en 3 åring så vi er jo på forskjellig sted i livet. Men hun så ikke gammel ut. Folk på vgs trodde hu var storesøstra mi. 

Skrevet

Ja de hadde 3 barn, hus, hytte, hund, katt, båt og eget firma. Og var nok mer opptatt av å være voksne. Jeg har kun leilighet og samboer, ingen planer om noe mer og bruker tiden min på hobbier.

Anonymkode: ec53e...0e1

Skrevet

Jeg er 40. Da min mor var på min alder hadde hun barn på 18 og 20 år. Jeg har en toåring.

Ellers står vi nok ganske likt. Gift, enebolig, 100% jobb.

Anonymkode: b6a85...f65

Skrevet

Hun hadde i hvert fall annerledes stil og store, rare briller😄 Men det var vel fordi det var 80-tallet.

Anonymkode: 4918c...c55

• Liker 1
Skrevet

Ja absolutt, tror det er mye større forskjell på mine foreldres generasjon og min, kontra min og mine barns.

Jeg og jentene mine bruker mye samme sminke, hårprodukter og klær. Hører på samme musikk og tilbringer mye mer tid sammen enn hva jeg gjorde med mine foreldre. Vi snakker om alt og ingenting er tabu, sånn var det ikke da jeg vokste opp. 

Anonymkode: d1333...c30

Skrevet

Nei. De var partyløver frem til de var 35 og 43, da fikk de meg. Eide ingen ting noen av dem. De hadde lappen og pappa hadde utdanning, men ikke mamma. Masse gjeld begge to. 

Jeg kjøpte min første bolig når jeg var 19, ble ferdig utdannet når jeg var 20 og eier bil osv. Er nå 28, men er egentlig på samme sted fortsatt som da jeg var 19. 

Anonymkode: 28d21...530

Skrevet

Jeg er 34 nå, og da var min mor alt gift og fått min bror og jeg, jobbet kun 60%, ingen utdanning. Min far hadde det vi i dag vil kalle for yrkesfagutdanning. Foreldrene mine flyttet i et hus de ikke hadde råd til da jeg var 12mnd, men banken nærmest kastet lånet etter dem og sa at det økonomisk sett kom til å gå heeeelt fint. Det gjorde ikke det.

Jeg er ved samme alder ugift uten barn(har katta da), jobber fulltid, kjøpte min første leilighet, 2-roms, for noen år med 700K i EK. Har også bil, men den er ikke verdt noe, kjøres til den dør. Hadde jeg hatt barn hadde jeg måttet leve litt magert, ikke fattig men. Men vil ikke ha barn så er jo greit:P Låner gjerne da:)

Anonymkode: 46d17...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...