Gå til innhold

Dere som har hatt korona i husstanden, hvor smittsomt?

Ulrikke

Anbefalte innlegg

Alle ble smittet, både barna og vi fullvaksinerte foreldre. Men vi måtte «jobbe» litt for å få riktig test-svar, ene barnet fikk negativ hjemmetest bare timer før positiv PCR og andre barnet måtte ta to PCR før den slo ut positivt, selv om hun hadde symptomer begge gangene. 

Har man først fått omikron i hus, er det så og si umulig å unngå at det smitter videre, såfremt man ikke isolerer den smittede fullstendig og er heldig med at den syke ikke smittet andre i familien dagen før h*n ble syk. Sjansen er større for at man får falsk negative hjemmetester, enn at man ikke blir smittet har man først fått det i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt barn som ble smittet av korona i husstanden. Vi levde som normalt, og ingen av oss voksne ble smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har både vi og «alle vi kjenner» korona.. (regner med det er omikron?) 

I de fleste husstander har noen blitt smittet, men som regel ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hatt Delta i hus (bruker kommunen Fürst så kommer det opp informasjon om type mutasjon der), i to omganger. Første gangen ble kun tenåringen smitta, fullstendig frisk, ble testet kun fordi tre av vennene testet positivt. Satt i isolasjon på rommet sitt. Neste gang kom det via en onkel i familieselskap, da ble tre av fire smittet (en med svak influensa, en med litt snørr og en symptomfri). Sistemann i familien har hatt smitte i nærmeste vennekrets, klassen og nå familien i flere omganger, men har foreløpig ikke blitt smitta. Men det er vel bare et tidsspørsmål. Regner med vi får Omikron vi som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min hadde det. Han hadde litt symptomer, men såpass lite at vi ikke trodde det var korona. Vi var intime (kyssing, delte seng ol) i den perioden, før det ble bekreftet at han var smittet (han tok test da noen på jobben hans testet positivt). 

Jeg ble ikke smittet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å ikke være sammen med de jeg skulle vært sammen med i dag, til tross for at 16-åringen fortsatt tester negativt på hurtigtest. Hun har fortsatt forkjølelsessymptomer, er slapp og har hodepine. Har tatt pcr-test i ettermiddag.

Hvis dette ikke er korona skjønner jeg ingenting, hun har vært tett på fem stk torsdag og fredag som har testet positivt i helga. Men undere har vel skjedd før....

Tusen takk for svar alle sammen, skjønner at det varierer veldig om alle blir smittet eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelvaksinert her og ikke smittet. Sønn på 12 positiv idag, samboer og jente på 3. Babyene på 5mnd neg. Datter 12 negativ og gutt14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble tenåringen smittet for ti dager siden. Vi andre har holdt litt avstand, men ikke helt. Ingen av oss andre er smittet- bare negative hjemmetester. Rart! Siste dag i karantene hvis fortsatt negativ hjemmetest i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (På 22.1.2022 den 13.32):

Bare omikron her. 4/5 smittet på under en uke.

Nå er 5/5 smittet, tok 7 dager fra første testet positivt. Vi har ikke isolert syke så her har det vært fri flyt🦠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og ene barnet vårt ble smittet, mannen, barn nr 2 og svigermor som bor sammen med oss ble ikke smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer testet positivt tirsdag forrige tirsdag, har ikke hatt noen symptomer. Jeg fikk sår hals først på søndag, og da fikk jeg også positiv test. (Negative tester hver dag før det) så kom barna etter, en fikk feber og positiv test igår og sistemann feber og positiv test idag. Så det kan ta noen dager. Vi har levd helt normalt her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...