Gå til innhold

Dere som har hatt korona i husstanden, hvor smittsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

16-åringen har mye smitte i klassen nå. Senest to som har testet positivt på hurtigtest i dag.

Hun har symptomer, men hurtigtest er negativ. Har bestilt pcr i morgen.

Både far og jeg har fått booster for mer enn én uke siden.

Jeg bør være i nærheten av noen i morgen formiddag som helst ikke bør smittes, de har også tre doser. Er det noen som har hatt det i husstanden etter tre doser som vet hvor lett det smitter? 16-åringen har to doser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn du lager studier? Sikkert bedre å finne andre kilder før du konkluderer med noe. 

du bør ikke gå til noen som ikke skal smittes før du vet testen er negativ. 

Skrevet

Sønnen min testet positivt tirsdag dene uken, og ingen av oss 3 andre har blitt smittet enda...

Negative tester hver dag så langt, og ungen har aldri hatt symptomer

Skrevet
Tone83 skrev (12 minutter siden):

Er det sånn du lager studier? Sikkert bedre å finne andre kilder før du konkluderer med noe. 

du bør ikke gå til noen som ikke skal smittes før du vet testen er negativ. 

Jeg lager ikke studier. Jeg ber om andres erfaringer. Selvfølgelig skal jeg ikke ta unødige sjanser, men å be om andres erfaringer må da være lov. Har levd forsiktig i to år, så har ikke vært i denne situasjonen før.

• Liker 8
Skrevet
Brud84 skrev (4 minutter siden):

Sønnen min testet positivt tirsdag dene uken, og ingen av oss 3 andre har blitt smittet enda...

Negative tester hver dag så langt, og ungen har aldri hatt symptomer

Takk!

Har dere levd som vanlig hjemme?

Skrevet

Her har jenta på 7 år og jenta på 5 mnd korona. Største fikk feber og vondt i magen som symptomer, ingenting på minste. Jeg og samboer tester bare negativt hele tiden og føler oss helt grei. 2 vaksinedoser. 

Skrevet

Hvor smittsomt det er, kommer jo ann på hvor flink du er til å holde avstand, vaske og desinfisere. Smittsomt er det jo. Vi ble smittet 6 dager etter førstemann fikk det, men vi levde så godt som normalt. 

Skrevet

Delta: 3/5 ble smittet. Da vi først fikk det i husstanden gjorde vi alle alt for å bli smittet. Alle barna ble smittet, men få/ingen symptomer. Vi voksne slapp unna. Begge er vaksinert.

Omikron:5/5 er smittet i løpet av en uke. Vi har også denne gangen gått inn for å bli smittet. Sovet sammen, drukket av samme glass, kyss og klem. Alle har vært ganske syke denne gangen. Som kraftig, men kortvarig, influensa. 

Skrevet

Bare omikron her. 4/5 smittet på under en uke.

Skrevet

2 barn foreløpig, men det har kun gått tre dager siden første positive test. Vi holder avstand så godt det lar seg gjøre, vasker regelmessig og har vinduer og dører åpne hele dagen, men det er nok bare et tidsspørsmål før det bryter ut på resten 

Skrevet
Løvejenten skrev (1 time siden):

Hvor smittsomt det er, kommer jo ann på hvor flink du er til å holde avstand, vaske og desinfisere. Smittsomt er det jo. Vi ble smittet 6 dager etter førstemann fikk det, men vi levde så godt som normalt. 

Det er jo ikke nødvendigvis det. Jeg syns det virker random hvem / hvor mange som blir smittet. Hørt om mange tilfeller i blant annet familier der ikke alle blir smittet, og da selv om det ikke er blitt holdt noe avstand eller tiltak. Barn som drikker av samme flasker og leker og foreldre/barn osv. Samme i feks barnehager der barna slikker på alt og er tett og det ikke er noe spesielt med desinfeksjon 

Skrevet
2 hours ago, Ulrikke said:

Jeg lager ikke studier. Jeg ber om andres erfaringer. Selvfølgelig skal jeg ikke ta unødige sjanser, men å be om andres erfaringer må da være lov. Har levd forsiktig i to år, så har ikke vært i denne situasjonen før.

Bare du ikke bruker noen erfaringer fra kg til å ta avgjørelser ut fra så går det nok fint. 

Skrevet
Tone83 skrev (10 minutter siden):

Bare du ikke bruker noen erfaringer fra kg til å ta avgjørelser ut fra så går det nok fint. 

Avgjørelsen tar jeg sammen med de jeg evt skal være sammen med.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for innspill, alle sammen!

Det føles "umulig" å unngå det, så en del av meg tenker at det er like greit å eventuelt bli smittet. Men egoisten/den praktiske/logistikken tilsier at det hadde vært greit å vente med det til i morgen ettermiddag ;) Har selvsagt ikke tenkt å ta noen unødige risikoer, men veldig greit å høre andres erfaringer!

16-åringen holder foreløpig avstand, det går heldigvis an med så store barn. Vi tar det for gitt at hun er smittet, men at hurtigtest ikke slår ut enda. Så eventuelt har jeg blitt smittet av henne i går ettermiddag, før hun fikk symptomer, eller ved at noe har hengt igjen i lufta de få gangene vi har vært i samme rom en stund etter hverandre.

Skrevet

En venninne av meg hadde smittet samboer nå. De levde som normalt, men verken hun eller barna ble smittet.. 

Skrevet

Hvordan vet dere at dere har hatt omikron? 

Vi fikk ikke beskjed om hvilken vi hadde.. 

Skrevet
Forundret.. skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet dere at dere har hatt omikron? 

Vi fikk ikke beskjed om hvilken vi hadde.. 

Spurte smittesporer da de ringte. Her i huset fikk vi det med noen dagers mellomrom, og den siste gangen sa de at de ikke testet for variantene lenger, fordi de aller fleste hadde omikron. 

Skrevet
Student2000 skrev (1 minutt siden):

Spurte smittesporer da de ringte. Her i huset fikk vi det med noen dagers mellomrom, og den siste gangen sa de at de ikke testet for variantene lenger, fordi de aller fleste hadde omikron. 

De sa ingenting til oss, vi hadde det uka etter julebordet. 

Skrevet

Yngste fikk det på skolen for 10 dager siden. Vi andre i husstanden kan teste oss ut av karantene i morgen. Så langt har ingen av oss fire andre blitt smittet.

Levd som normalt her hjemme, så er overrasket over at vi ikke er blitt smittet.

Skrevet

Jeg kjenner noen som var 12 stykker samlet fra fem ulike husstander i en barnebursdag. Alle ble smittet.

• Opprett ny...