Gå til innhold

Han sa han bestilte julegave til meg, men ingenting kom og brått får jeg kontanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul bestilte jeg julegave samboer ønsket seg, ca 1600,- Den kom i god tid til jul, jeg planla lenge og sjekket ut best i test. Så han fikk noe skikkelig.

Så kom lille julaften og han hadde ennå ikke ordnet noe gave til meg. Jeg sender han link på noe jeg ønsker meg, som da var på salg. Han sa at da kommer den i posten etter jul. 

Nå etter jul har jeg ventet på nye vintersko, mine er slitne og vonde å ha på. Jeg hører ikke noe mer om gaven eller at det kommer noe i posten. Han snakker heller ikke mer om dette.

Før nå, denne helgen. Da gir han meg 1000,- i hånden og sier at jeg skal se på dette som en julegave. 

3 år og et barn sammen så hadde jeg litt større forhåpninger enn akkurat dette. Skoene er ikke lengre på salg og jeg må legge til 1000 selv bare for å få de. 

Jeg føler dette er en liten sak, samtidig ble jeg ganske skuffet. 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 53e7f...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva ville dere gjort?

Smilt og takket for 1000,- kroner og kjøpt noen andre sko. 

Anonymkode: 29673...ab1

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde spurt hvor pakken i posten er. Takket for pengene, men sagt at det er unødvendig, for skoene er vel på vei?

Og hvis ikke, så hadde jeg lurt på hvorfor han løy, hvorfor han ikke tok seg bryet med å fikse meg en julegave, og hvorfor han ga meg penger rett i handa. Det å gi penger på denne måten, for å komme seg ut av en knipe, og for å bare gi deg noe, er ikke annet enn for å bli kvitt egen skyldfølelse for at han ikke ga deg noe OG jugde. 

Anonymkode: a38d4...c52

• Liker 27
Skrevet

Si ifra om at gaver er viktig for deg og at du forventer at han legger litt innsats i en gave til deg. Den skal komme i tide til både julaften og bursdagen din og være pent innpakket.

Altfor mange mannfolk har ikke fått med seg sånne ting, og man må si ifra. Ikke hinte, ikke straffe (i hvertfall om han ikke får beskjed om hva han straffes for)

Anonymkode: 63e2e...2fc

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes jo at det skal ligge litt omtanke rundt en julegave til partneren sin. Og her har du gitt han både forlenget «frist» og link til hva du ønsker deg, så kommer dette.. Jeg hadde også blitt skuffet

Anonymkode: 9f744...274

• Liker 6
Skrevet

Spør hvor det blir av pakken i posten.

To av julegavene jeg bestilte i år ble kansellert av nettbutikken, den ene en måned etter bestillingsdato (og da var julaften for lengst overstått).  Hvis skoene fortsatt er på lager hos nettbutikken er det nok ikke tilfelle her, men jeg ville spurt han hva som skjedde. Jeg ville også blitt irritert hvis mannen min hadde sagt han hadde bestilt noe, men ikke gjort det likevel. 

Anonymkode: fb193...1bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke. Dere er samboere, vært sammen i tre år, har barn sammen og det faller ikke naturlig å si til han hvorfor, du sa jo at pakke var sendt? Regner med dere tar avgjørelser vedr barn, økonomi og en rekke andre ting sammen som er mye større greier enn dette her? Sliter dere i kommunikasjonen ellers?

Anonymkode: bff54...12e

• Liker 5
Skrevet

Jeg er alltid tidlig ute med å planlegge og kjøpe gave til samboer. Han er helt motsatt. Han kjøper den dagen han skal gi. Om julegaven jeg fikk denne julen, sa han at han hadde 10 minutter på seg til å finne noe. Han jobber og har mye å gjøre, men planlegger aldri noe til meg. Her er man vel ulike. Jeg ville spurt hvor det ble av pakken i posten, litt rart at han plutselig kommer med penger.

• Liker 1
Skrevet

Det er januar nå, jul var i fjor. Jeg hadde vært skuffet for lenge siden. 

Anonymkode: ca5ef...863

Skrevet

Han glemte å kjøpe gave, og sa han hadde gjort det, og tenkte han skulle gjøre det etterpå. Og så opsssss, glemte det igjen. Så nå gir han deg penger og håper du ikke konfronterer han. I såfall kommer han sikkert med en lame unnskyldning. Han er et surrehue, men elsker deg likevel. Ikke gi han viktige arbeidsoppgaver når dere skal planlegge konfirmasjonen til ungene.

Anonymkode: 02ede...672

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Og så bestiller du skoene, og så det de koster over 1000-lappen tar du selvsagt fra fellesbudsjettet. Men det går an å snakke om det, hvorfor du gjør det.

Anonymkode: 02ede...672

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært skuffet en liten stund, og så hadde jeg fortsatt å se på det som en liten ting og lagt det bak meg. 

Anonymkode: 60a21...930

Skrevet

Jeg hadde sett på det i en større sammenheng. Hvis det er en vane han har og det langt fra er første gangen han gir blanke i deg, hadde jeg vurdert på hele fyren. Hvis du derimot tar en alvorsprat og det viser seg at han sliter skikkelig og ikke har mentalt kapasitet til det mest viktige i hverdagen, hadde jeg tilgitt han. Er det første gang hanhar gjort noe sånn eller har det nærmest blitt rutine?

Skrevet

Syns det er litt rart at du ikke bare kan spør.

Anonymkode: dea58...bd3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Før jul bestilte jeg julegave samboer ønsket seg, ca 1600,- Den kom i god tid til jul, jeg planla lenge og sjekket ut best i test. Så han fikk noe skikkelig.

Så kom lille julaften og han hadde ennå ikke ordnet noe gave til meg. Jeg sender han link på noe jeg ønsker meg, som da var på salg. Han sa at da kommer den i posten etter jul. 

Nå etter jul har jeg ventet på nye vintersko, mine er slitne og vonde å ha på. Jeg hører ikke noe mer om gaven eller at det kommer noe i posten. Han snakker heller ikke mer om dette.

Før nå, denne helgen. Da gir han meg 1000,- i hånden og sier at jeg skal se på dette som en julegave. 

3 år og et barn sammen så hadde jeg litt større forhåpninger enn akkurat dette. Skoene er ikke lengre på salg og jeg må legge til 1000 selv bare for å få de. 

Jeg føler dette er en liten sak, samtidig ble jeg ganske skuffet. 

Hva ville dere gjort?

3 år sammen og et barn, og du må oppdrette en tråd på kvinneguiden om det? Hvorfor spør du han bare ikke hvorfor han sa han hadde bestilt? Om gaven ble borte? Om han glemte å bestille? 

Anonymkode: 4bbca...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...