AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Kona forklarer alt mulig i samtale , og det er så irriterende. F.eks: - jeg spurte hvor en ting som hadde ligget i baksetet var , da svarte hun "jeg la den i bagasjen, fordi den var i veien da jeg skulle fikse barnesetet". Jeg ville bare vite hvor den var , ikke en forklaring på hvorfor. Dette sa jeg til henne. - vi snakket om skisko. Søstera mi skulle låne noen sko , og bruker strl mindre enn kona mi. Hun sier da at hun ikke tror de passer, siden hun har en "stor strl 38, siden hun kan bruke ganske tykke ullsokker i skoa uten at de et for små ". Jeg trengte bare å høre om hun mente de passet eller ikke, ikke om hvorfor de var en "stor 38". Dette sa jeg også til henne. Disse eksemplene er bare fra i morges. Jeg sier det til henne at hun ikke trenger å forklare meg alt hele tiden, og at jeg ikke er eleven hennes eller trenger å høre forklaring på enkle ting. Hun sier også så mye unødvendig til meg. Hun reagerer å bli såret og tar det som kritikk når jeg sier ifra. Nå mener hun at hun ikke vet hva hun kan /ikke kan si til meg, uten å "få høre det" og synes det er vanskelig å snakke til meg. Jeg mener hun overdriver. Mener bare at hun kan slutte å si så mye unødvendig og forklaring. Hvordan kan jeg få henne til å slutte å utbrodere alt, og ikke ta det som kritikk når jeg sier ifra ? Anonymkode: 736a4...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Typisk kvinnfolk. Anonymkode: 7f9ef...016 10
Gjest AnomynBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Kunne du ikke bare ha skrevet: "kona mi utbroderer så mye, hva skal jeg gjøre". All den andre forklaringa behøvde jeg ikke. Som at søstra di har mindre føtter en kona di. Endret 22. januar 2022 av AnomynBruker
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Typisk kvinnfolk. Anonymkode: 7f9ef...016 Ja, veldig... Anonymkode: 07c4a...f86 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Sikker på at du ikke er mye kritisk til ting hun gjør og trekker vurderingene hennes i tvil, altså at du ikke er grunnen til at hun er så omstendelig? Anonymkode: 6384d...047 42
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 22. januar 2022 Koster det deg en kalori å faktisk høre på kona de? Hva skader det deg. Kanskje du burde gi henne mer oppmerksomhet så hun ikke har det store behovet for å overforklare. Hva så om hun forteller for mye. Det er sånn hun er. Fortsetter du sånn vil hun til slutt slutte å prate og forklare. Den dagen burde du virkelig bli bekymra. Da har hun en fot ut døren. Anonymkode: 65c60...d42 78
Populært innlegg Daria Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan jeg få henne til å slutte å utbrodere alt, og ikke ta det som kritikk når jeg sier ifra ? Det er jo kritikk når du kommenterer uttrykksformen hennes og forventer at hun skal rette seg etter din standard. Hvorfor er det din måte å si ting på som er den riktige? Én forklarende setning er ikke å utbrodere, selv om du mener at det er informasjon du ikke trenger. 70
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 22. januar 2022 slutt med hersketeknikker ovenfor kona di! Jævla mann altså. Anonymkode: fae1c...100 72
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Høres ut som han jeg bor sammen med, en kverulant uten like🤣 Anonymkode: cae66...98f 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #10 Skrevet 22. januar 2022 Og du bjeffer vel sikkert bare en-stavelsesord? Det er det kjedeligste i hele verden! Som å bare få stille ja/nei spørsmål liksom. Anonymkode: 796ef...767 51
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Det er da helt normalt for mange, det er snakk om en liten setning. Unødvendig av deg å kommentere på slike småting, du må jo være et mareritt når det gjelder virkelige utfordringer. Anonymkode: 33227...44d 41
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som han jeg bor sammen med, en kverulant uten like🤣 Anonymkode: cae66...98f Det å utbrodere er ikke det samme som å kverulere. Lær deg å uttrykke deg presist. Anonymkode: 8b983...60c 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 Og jeg får noen ganger høre det motsatte av min mann, at jeg uttrykker meg for upresist og kort. Anonymkode: 34079...422 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Sånne folk kjenner jeg også. Men er sannsynlig ikke noe å få gjort noe med. For eksempel hvis noen i nabolaget en eller annen konflikt mellom dem, og det nylig skjer en slags "utvikling" i alle konfrontasjonene deres. Når noen andre fra nabolaget skal fortelle om denne bittelitte nylige utviklingen, så kommer de med HELE forbanna historien fra ende til annen. De kunne jo selvfølgelig bare ha holdt seg til denne lille utviklingen, som ville ha tatt kanskje tretti eller førti sekunder å fortelle om. men nei da, her skal de helst snakke så lenge som mulig (med flest mulig unødvendige detaljer) før dem faktisk kommer til poenget. Anonymkode: 703b7...71f 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har en venninne som har samme vane/uvane. Det tar utrolig lang tid før hun "kommer til poenget". Hun ringte meg for noen dager siden. Omtrent slik var samtalen: "Hei, bare en kort beskjed. Ole ringte meg. Han hadde nummeret mitt lagret på sin telefon fordi jeg ringte ham for noen måneder siden. Jeg ringte jo ham og fortalte om Else, du husker at hun ble innlagt på sykehuset og at de fant kreft? Hun er kreftfri nå. Ole sa at han er en pakke til deg og at den kan hentes med en gang. Han er hjemme akkurat nå, men skal snart ut". Anonymkode: 86c25...a36 11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kona forklarer alt mulig i samtale , og det er så irriterende. F.eks: - jeg spurte hvor en ting som hadde ligget i baksetet var , da svarte hun "jeg la den i bagasjen, fordi den var i veien da jeg skulle fikse barnesetet". Jeg ville bare vite hvor den var , ikke en forklaring på hvorfor. Dette sa jeg til henne. - vi snakket om skisko. Søstera mi skulle låne noen sko , og bruker strl mindre enn kona mi. Hun sier da at hun ikke tror de passer, siden hun har en "stor strl 38, siden hun kan bruke ganske tykke ullsokker i skoa uten at de et for små ". Jeg trengte bare å høre om hun mente de passet eller ikke, ikke om hvorfor de var en "stor 38". Dette sa jeg også til henne. Disse eksemplene er bare fra i morges. Jeg sier det til henne at hun ikke trenger å forklare meg alt hele tiden, og at jeg ikke er eleven hennes eller trenger å høre forklaring på enkle ting. Hun sier også så mye unødvendig til meg. Hun reagerer å bli såret og tar det som kritikk når jeg sier ifra. Nå mener hun at hun ikke vet hva hun kan /ikke kan si til meg, uten å "få høre det" og synes det er vanskelig å snakke til meg. Jeg mener hun overdriver. Mener bare at hun kan slutte å si så mye unødvendig og forklaring. Hvordan kan jeg få henne til å slutte å utbrodere alt, og ikke ta det som kritikk når jeg sier ifra ? Anonymkode: 736a4...7c5 Jeg gjør også sånt. Og det gikk opp et lys hvorfor. Fordi jeg også syntes det er sjukt irriterende og ganske slitsomt for meg også. Og slitsomt for de rundt meg. Jeg gjør det fordi jeg må ha oversikt på sånt, da de andre ikke tar ansvaret selv iht å sjekke om feks ting passer, er på plass eller om vi har det. Og de tar det som en selvfølge at jeg har ordnet alt. Dersom noe ikke går omgivelsene mine vil, nermeste og øvrig familie og nære venner. Så er jeg en stygg og slem ulv og får høre hvor Dum og ubrukelig jeg er også blir det høylytt klagesang over alt som raknet for dem. Jeg har prøvd å dytte ansvaret over på dem selv. Og sagt at de selv må sjekke om ting er på plass før de trenger det. Så jeg vil spørre deg, hvordan reagerer hennes omgivelser om hun bommet på et par småting? Får hun gjennomgå verbalt? Uten overforklsringer får jeg beskjed om at da er jeg sur og tverr, selv om jeg ikke er det. Og er det noe de ikke skjønte selv, så burde jeg ha sagt noe. Og forklarer jeg, så er jeg masete. Jobber med saken, men har tatt meg 30år å se hva som er grunnen. Men sjukt dyktig lei av all den negativiteten og å være kronisk utsatt for kritikk. Anonymkode: 34f4b...7e9 21
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 Noen mennesker er bare slik. Min datter bruker vanvittig mange ord på å si veldig lite, men det er sånn hun er. Jeg kjenner flere som er slik. Anonymkode: 6440d...afa 2
Hengebuksvinet Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 Her fremstår du dårligere enn henne. En kort forklaring bør du tåle. Hadde hun kommet med utbroderinger på en halvtime, kunne jeg forstått at du ble utålmodig. Hvorfor behandler du partneren sånn? Å henge seg opp i småting ved den andre er utrolig ødeleggende for et forhold. Og jeg hadde rett og slett ikke orket å ha en mann som gikk og plukket på alt jeg sa. 47
Tanuki Skrevet 22. januar 2022 #19 Skrevet 22. januar 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Kona forklarer alt mulig i samtale , og det er så irriterende. F.eks: - jeg spurte hvor en ting som hadde ligget i baksetet var , da svarte hun "jeg la den i bagasjen, fordi den var i veien da jeg skulle fikse barnesetet". Jeg ville bare vite hvor den var , ikke en forklaring på hvorfor. Dette sa jeg til henne. - vi snakket om skisko. Søstera mi skulle låne noen sko , og bruker strl mindre enn kona mi. Hun sier da at hun ikke tror de passer, siden hun har en "stor strl 38, siden hun kan bruke ganske tykke ullsokker i skoa uten at de et for små ". Jeg trengte bare å høre om hun mente de passet eller ikke, ikke om hvorfor de var en "stor 38". Dette sa jeg også til henne. Disse eksemplene er bare fra i morges. Jeg sier det til henne at hun ikke trenger å forklare meg alt hele tiden, og at jeg ikke er eleven hennes eller trenger å høre forklaring på enkle ting. Hun sier også så mye unødvendig til meg. Hun reagerer å bli såret og tar det som kritikk når jeg sier ifra. Nå mener hun at hun ikke vet hva hun kan /ikke kan si til meg, uten å "få høre det" og synes det er vanskelig å snakke til meg. Jeg mener hun overdriver. Mener bare at hun kan slutte å si så mye unødvendig og forklaring. Hvordan kan jeg få henne til å slutte å utbrodere alt, og ikke ta det som kritikk når jeg sier ifra ? Anonymkode: 736a4...7c5 Seriøst? Virker heller som du er utålmodig enn at hun forklarer så himla mye. 44
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 Høres ut som mannen min - synes noen ord ekstra er grusomt. Og jeg prater ikke mye. Vi er straks skilt. Om du elsker henne, lar du henne være seg selv og si de to ekstra setningene, uten å bli sur Anonymkode: 79b77...44c 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå