Gå til innhold

Barnet mitt på 1 år og 5 mnd er svært moden for alderen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leker med han på gulvet, for meg så er det nesten som å leke med et barn på 3 år. Han peker, har et utrolig samspill. Han kan si «se, den der!» å peke. Han husker hva som skal være hvor, vet hvilket dyr som mangler i vokna, finner den, å tydelig vil at jeg skal sette den på plass. Han blir sint om jeg ikke gjør det han ber om, fordi han vet hva han vil. Han går, løper, aper (legger hodet på gulvet med rompa i været og kikker mellom bena og tuller) han vet hvor man går på do, for han sier «der bæsj» han lystrer når vi sier nei! Ikke åpne opp skuffa» men, åpner opp døra igjen, og legger på plass det han ikke fikk ta ut. Han kan sikkert allerede 30 ord, som han sier. Han forstår alt vi sier. Jeg er fryktelig stolt, men et det normalt at barnet er så raskt i utvikling? Han er meget flink, både i barnehagen er veldig overrasket over hvor raskt han tar ting og hvor langt fremme han er i utvikling. Flere som har barn som er slik? 

Anonymkode: 9791e...69c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er sikkert moden for alderen, men min 3åring leker rollespill.. Og han er ikke noe barnegeni 😅

Anonymkode: d6828...867

• Liker 26
Skrevet

Er vel ikke noe sykt med dette? Om han har mange ulike setninger så er han veldig flink da, men «se-den-der» kan like gjerne føles som ett ord for barnet?

Anonymkode: c19db...a8f

• Liker 23
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: b80ee...bbc

• Liker 19
Skrevet

Så klart skulle jeg få mange sure og negative kommentarar fra bezzervizzere 🙄😂 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er vel ikke noe sykt med dette? Om han har mange ulike setninger så er han veldig flink da, men «se-den-der» kan like gjerne føles som ett ord for barnet?

Anonymkode: c19db...a8f

Pussig, når han lenge har kun pekt og sagt «der» og «den» osv. 

• Liker 1
Skrevet

Tror det er lettere for deg å få en mer nyansert tilbakemelding fra barnehagen. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🙈🤣🤣🤣🤣🤣 nei du fikk en realitets orientering trollmor

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bezzerwizzere? Du påstår jo at et helt normalt barn er begavet, men det du beskriver er jo helt normalt for et barn på snart 1,5 år 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 0deec...c5e

• Liker 39
Skrevet

Jajaja. Vær stolt over barnet ditt og kos deg sammen med han, du. Spiller det noen rolle om han er tidlig eller sein? Det er jo stort å se akkurat hans utvikling uansett. 

Anonymkode: 2324f...ea4

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Pussig, når han lenge har kun pekt og sagt «der» og «den» osv. 

Ene barnebarnet mitt plaprer mamma pappa hei hade min bamse og vov på 3 språk når han var 5,5 mnd gammel tidlig ute ja, jevnere seg ut ikke mer intelligent eller lengre fremme enn andre som 8 år , tror jeg han skjønte hva han sa nei han hermet og pludret lyder slik små papegøyer og barn gjør 

• Liker 1
Skrevet
Kaneel skrev (2 minutter siden):

Ene barnebarnet mitt plaprer mamma pappa hei hade min bamse og vov på 3 språk når han var 5,5 mnd gammel tidlig ute ja, jevnere seg ut ikke mer intelligent eller lengre fremme enn andre som 8 år , tror jeg han skjønte hva han sa nei han hermet og pludret lyder slik små papegøyer og barn gjør 

Du trenger et oppfriskningskurs i kommaregler, og gjerne et punktum i ny og ne 😅

• Liker 19
Skrevet

Høres normalt ut, barnet mitt snakket i delsetninger på samme alder, og rolespill ved 2,5 år. Er tidlig ute med det meste, men har aldri tenkt mitt barn skiller seg ut eller er smartere/mer moden enn andre. De er jo så små enda og de tar igjen hverandre på kort tid uansett. 

Anonymkode: 55d0a...7a9

• Liker 9
Skrevet

Slik var min jente også ved den alderen, veldig gøy å se på 😊 da hun ble tre år hadde vi allerede mange samtaler, hun likte å male tofotinger, perle og lage ting med play doh. 

Anonymkode: d2996...8b1

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som en flott og oppegående liten gutt du har. Men det du beskriver høres ganske alderstypisk for meg iallefall, det høres ihvertfall ikke ut som en treåring. Til sammenligning kan min treåring lange ord og setninger og hun kan uttrykke sine egne følelser og tanker. Hun har også begynt å lære bokstavene og har grei kontroll på de enkleste av dem (I, O/Ø, T) og sin egen (E). Hun leker ofte rollelek med mer eller mindre komplekse regler og forutsetninger, for eksempel mor/far/barn med definerte roller eller "gulvet er lava" der hun må hoppe fra møbel til møbel, men kan gå på gulvet mrd spesielle sko fordi de "ikke brenner opp"... 

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...