AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Jeg leker med han på gulvet, for meg så er det nesten som å leke med et barn på 3 år. Han peker, har et utrolig samspill. Han kan si «se, den der!» å peke. Han husker hva som skal være hvor, vet hvilket dyr som mangler i vokna, finner den, å tydelig vil at jeg skal sette den på plass. Han blir sint om jeg ikke gjør det han ber om, fordi han vet hva han vil. Han går, løper, aper (legger hodet på gulvet med rompa i været og kikker mellom bena og tuller) han vet hvor man går på do, for han sier «der bæsj» han lystrer når vi sier nei! Ikke åpne opp skuffa» men, åpner opp døra igjen, og legger på plass det han ikke fikk ta ut. Han kan sikkert allerede 30 ord, som han sier. Han forstår alt vi sier. Jeg er fryktelig stolt, men et det normalt at barnet er så raskt i utvikling? Han er meget flink, både i barnehagen er veldig overrasket over hvor raskt han tar ting og hvor langt fremme han er i utvikling. Flere som har barn som er slik? Anonymkode: 9791e...69c 3
Populært innlegg Kaneel Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leker med han på gulvet, for meg så er det nesten som å leke med et barn på 3 år. Han peker, har et utrolig samspill. Han kan si «se, den der!» å peke. Han husker hva som skal være hvor, vet hvilket dyr som mangler i vokna, finner den, å tydelig vil at jeg skal sette den på plass. Han blir sint om jeg ikke gjør det han ber om, fordi han vet hva han vil. Han går, løper, aper (legger hodet på gulvet med rompa i været og kikker mellom bena og tuller) han vet hvor man går på do, for han sier «der bæsj» han lystrer når vi sier nei! Ikke åpne opp skuffa» men, åpner opp døra igjen, og legger på plass det han ikke fikk ta ut. Han kan sikkert allerede 30 ord, som han sier. Han forstår alt vi sier. Jeg er fryktelig stolt, men et det normalt at barnet er så raskt i utvikling? Han er meget flink, både i barnehagen er veldig overrasket over hvor raskt han tar ting og hvor langt fremme han er i utvikling. Flere som har barn som er slik? Anonymkode: 9791e...69c Høres helt normal ut… jeg har flere barn og barnebarn 90
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 22. januar 2022 Patetisk, mitt barn leste allerede Dostojevski på den alderen Anonymkode: f85e5...787 162
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Han er sikkert moden for alderen, men min 3åring leker rollespill.. Og han er ikke noe barnegeni 😅 Anonymkode: d6828...867 26
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Er vel ikke noe sykt med dette? Om han har mange ulike setninger så er han veldig flink da, men «se-den-der» kan like gjerne føles som ett ord for barnet? Anonymkode: c19db...a8f 23
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Helt normalt. Anonymkode: b80ee...bbc 19
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Så klart skulle jeg få mange sure og negative kommentarar fra bezzervizzere 🙄😂 Anonymkode: 9791e...69c 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er vel ikke noe sykt med dette? Om han har mange ulike setninger så er han veldig flink da, men «se-den-der» kan like gjerne føles som ett ord for barnet? Anonymkode: c19db...a8f Pussig, når han lenge har kun pekt og sagt «der» og «den» osv. Anonymkode: 9791e...69c 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 22. januar 2022 Det høres helt normalt ut, og ikke som en 3 åring for øvrig 😅 Når han blir 3 vil han drite i "nei, ikke åpne skuffa" kun fordi du sa nei og stirre deg i øya mens han åpner likevel og river ut det han vil ha. Anonymkode: 4a051...12c 90
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #10 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så klart skulle jeg få mange sure og negative kommentarar fra bezzervizzere 🙄😂 Anonymkode: 9791e...69c Men du beskriver jo et helt normalt barn? Hva annet enn «barnet er helt normalt» hadde du ventet? Anonymkode: 2bc65...332 92
Vimsepims Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 Tror det er lettere for deg å få en mer nyansert tilbakemelding fra barnehagen. 14
Kaneel Skrevet 22. januar 2022 #12 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så klart skulle jeg få mange sure og negative kommentarar fra bezzervizzere 🙄😂 Anonymkode: 9791e...69c 🙈🤣🤣🤣🤣🤣 nei du fikk en realitets orientering trollmor 33
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #13 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så klart skulle jeg få mange sure og negative kommentarar fra bezzervizzere 🙄😂 Anonymkode: 9791e...69c Bezzerwizzere? Du påstår jo at et helt normalt barn er begavet, men det du beskriver er jo helt normalt for et barn på snart 1,5 år 🤷🏼♀️ Anonymkode: 0deec...c5e 39
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #14 Skrevet 22. januar 2022 Jajaja. Vær stolt over barnet ditt og kos deg sammen med han, du. Spiller det noen rolle om han er tidlig eller sein? Det er jo stort å se akkurat hans utvikling uansett. Anonymkode: 2324f...ea4 43
Kaneel Skrevet 22. januar 2022 #15 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pussig, når han lenge har kun pekt og sagt «der» og «den» osv. Anonymkode: 9791e...69c Ene barnebarnet mitt plaprer mamma pappa hei hade min bamse og vov på 3 språk når han var 5,5 mnd gammel tidlig ute ja, jevnere seg ut ikke mer intelligent eller lengre fremme enn andre som 8 år , tror jeg han skjønte hva han sa nei han hermet og pludret lyder slik små papegøyer og barn gjør 1
Umami Skrevet 22. januar 2022 #16 Skrevet 22. januar 2022 Kaneel skrev (2 minutter siden): Ene barnebarnet mitt plaprer mamma pappa hei hade min bamse og vov på 3 språk når han var 5,5 mnd gammel tidlig ute ja, jevnere seg ut ikke mer intelligent eller lengre fremme enn andre som 8 år , tror jeg han skjønte hva han sa nei han hermet og pludret lyder slik små papegøyer og barn gjør Du trenger et oppfriskningskurs i kommaregler, og gjerne et punktum i ny og ne 😅 19
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #17 Skrevet 22. januar 2022 Høres normalt ut, barnet mitt snakket i delsetninger på samme alder, og rolespill ved 2,5 år. Er tidlig ute med det meste, men har aldri tenkt mitt barn skiller seg ut eller er smartere/mer moden enn andre. De er jo så små enda og de tar igjen hverandre på kort tid uansett. Anonymkode: 55d0a...7a9 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #18 Skrevet 22. januar 2022 Slik var min jente også ved den alderen, veldig gøy å se på 😊 da hun ble tre år hadde vi allerede mange samtaler, hun likte å male tofotinger, perle og lage ting med play doh. Anonymkode: d2996...8b1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #19 Skrevet 22. januar 2022 Vet du hva det er normalt at en treåring kan? Se eksempler her: https://www.klikk.no/foreldre/barn/barnets-utvikling/barn-3-ar-3325191 -sykler -900-1000 ord -snakker i setninger - kan tegner sirker 30 ord, og si der og peke høres helt normal ut for en på 1,5 🤷♀️ En treåring er forøvrig kommet langt nok til å forstå stopp og deretter ta en beslutning om å drite i det med vilje 😅🤣 Anonymkode: 33338...07b 53
netpuppy Skrevet 22. januar 2022 #20 Skrevet 22. januar 2022 Det høres ut som en flott og oppegående liten gutt du har. Men det du beskriver høres ganske alderstypisk for meg iallefall, det høres ihvertfall ikke ut som en treåring. Til sammenligning kan min treåring lange ord og setninger og hun kan uttrykke sine egne følelser og tanker. Hun har også begynt å lære bokstavene og har grei kontroll på de enkleste av dem (I, O/Ø, T) og sin egen (E). Hun leker ofte rollelek med mer eller mindre komplekse regler og forutsetninger, for eksempel mor/far/barn med definerte roller eller "gulvet er lava" der hun må hoppe fra møbel til møbel, men kan gå på gulvet mrd spesielle sko fordi de "ikke brenner opp"... 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå