AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Meglere raser mot Finns nye prismodell. Sæelig reagerer de på grunn av Finns monopolsituasjon. https://www.dn.no/eiendom/meglere-og-forbrukerradet-i-full-klinsj-med-finnno-om-boligannonser-fremstar-som-direkte-gradige/2-1-1150277 Men hvorfor går ikke landets meglere sammen og lager en konkurrent til Finn.no? Hvis alle meglere blir enige om å slutte å annonsere på Finn og heller annonsere på egen side så er jo Finn.no satt sjakk matt. Det gjelder bare for alle meglere i landet å bli enig om dette og holde seg til planen. Klarer de det er Finn.no en saga blott innen boligsalg på kort tid. Hvorfor gjør de ikke dette? Klarer de ikke å bli enig? Er det ulovlig kartellvirksomhet? Anonymkode: c4c1b...207 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Hvem vet. Uansett så scroller jeg forbi de store annonsene, håper flere gjør det samme. Anonymkode: 61a20...01a 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Finn.no gjør mye av jobben til eiendomsmeglerne og det er bare naturlig at de vil ha en større del av kaka. Dette "opprøret" virker påtatt, og de avslører seg selv når de sier at det nå kommer til å bli dyrere for de som skal selge bolig. For meglerkontorene skal selvfølgelig ha like mye som før, om ikke enda mer. De har tatt samme prosentvis provisjon på alle salg i 30 år, helt fra den tiden et hus kostet under millionen. Det er veldig få som kan vise til en like sterk lønnsøkning som eiendomsmeglerne har hatt. Anonymkode: 29b96...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Hahaha… er det ikke ironisk at megler-bransjen plutselig liksom bryr seg om økonomien til boligselgere? Hvis megleren er i mot de nye annonsene, er det ikke bare å være konsekvent og kun benytte seg av den billigste størrelsen? Som boligselger hadde jeg aldri betalt ekstra for et større bilde på Finn.no . Og som boligkjøper så HATER jeg de store annonsene, de fremstår som spam. Jeg kjøper bolig etter beliggenhet, ikke etter størrelsen på annonsene. Hjelper lite med en stor annonse, hvis bildene ser forferdelige ut. (Hva er greien med alle «stemningsfulle nattbilder» av boligen?? Jeg vil se boligen i dagslys!) Håper Finn får en konkurrent, men ikke en konkurrent laget av den sleipe meglerbransjen. Anonymkode: 04732...8c5 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Ikke alle som er hippe og abonnerer på DN så får ikke lest, men man trenger vel ikke mer meglerstyrt marked enn det allerede er. De kan godt holde seg i sine respektive meglerselskaper. Anonymkode: 2bba0...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå