Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de god og nøyaktige nok for å måle temperaturen på babyer?

Anonymkode: 32c5f...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er gode nok til å gi en indikasjon, men vi bekrefter alltid utslag over 38 med endetarmstermometer.

Anonymkode: 8c565...b9b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De er gode nok til å gi en indikasjon, men vi bekrefter alltid utslag over 38 med endetarmstermometer.

Så egentlig trenger man bare endetermometer da??

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Til babyer, ja. 

Anonymkode: 5cbe0...f77

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, kjøp ett med bøyelig tupp. De er ikke fullt så ubehagelige. 

Anonymkode: ff466...c70

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, kjøp ett med bøyelig tupp. De er ikke fullt så ubehagelige. 

Anonymkode: ff466...c70

Takk for tips!

Skrevet

Hadde håpet det holdt med et.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er jo ofte at man bare vil sjekke OM baby har feber, og man får resultat enten ingen feber eller under 38, så jeg synes det da er fint å sleppe å sjekke i rumpa. Da blir terskelen ofte litt høyere for å sjekke. 

Og på større barn så er det et must, så du kan jo like godt kjøpe det først som sist? 

Blir mye sjekking OM feber med negativt resultat på småbarn. 

Anonymkode: b8f8f...0e4

• Liker 2
Skrevet

Kontaktløst termometer har vært veldig nyttig for oss, selv om vi også måler i endetarmen ved feber.

Vi klarer ikke å kjenne forskjell på vanlig temperatur og litt feber. Først ved høy feber klarer vi å kjenne helt sikkert at baby er varm. Dermed sparer pannetermometer oss fra mange unødvendige målinger i endetarmen.

Det har også vært perioder hvor termometer i endetarmen ikke blir akseptert. Da har vi ofte droppet det, med mindre almentilstanden gjør at vi vurderer Paracet. 

Anonymkode: ac312...240

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ofte at man bare vil sjekke OM baby har feber, og man får resultat enten ingen feber eller under 38, så jeg synes det da er fint å sleppe å sjekke i rumpa. Da blir terskelen ofte litt høyere for å sjekke. 

Og på større barn så er det et must, så du kan jo like godt kjøpe det først som sist? 

Er nettopp dette vi tenker også, så derfor har vi to. Er ikke så store investeringen over alle de årene de er i bruk 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette skjønner jeg ikke noe av...

• Liker 1
Skrevet

Folk fokuserer alt for mye på temperatur og for lite på allmentilstand. Kontraktløst termometer er mer enn nøyaktig nok. 

Anonymkode: a3474...a1a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk fokuserer alt for mye på temperatur og for lite på allmentilstand. Kontraktløst termometer er mer enn nøyaktig nok. 

Anonymkode: a3474...a1a

Til større babyer/barn, er jeg enig, til små babyer skal man ha rektaltermometer. 

Skrevet

Den jeg kjøpte var i allefall ubrukelig. Den sa 38,2 mens rektaltermometer viste 40.

Anonymkode: 6f9a8...131

Skrevet

For å få nøyaktig temperatur så måler vi i rumpa, men pannetermometeret blir flittig brukt her om natten når baby sover så vi kan følge med på feberen ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til større babyer/barn, er jeg enig, til små babyer skal man ha rektaltermometer. 

Hvor gammel er baby når dere slutter med rektal da?

Skrevet
Silla123 skrev (3 timer siden):

For å få nøyaktig temperatur så måler vi i rumpa, men pannetermometeret blir flittig brukt her om natten når baby sover så vi kan følge med på feberen ❤️

Viser  de ca det samme?

Skrevet

Er øretermometer mer nøyaktig en de kontaktløse da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Viser  de ca det samme?

Nei, de pleier dessverre ikke det. Men jeg får en indikasjon på om feberen har steget eller sunket når jeg sjekker ofte på natten 🙂

Skrevet

Hvis du henvender deg til lege pga bekymring for baby, så ber legen måle feberen med rektaltermometer. Det er det legene mener måler mest riktig. 

Anonymkode: ef01e...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...