Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forelsket i en herlig mann, men tror desverre ikke følelsene er gjensidig. 

Finnes det noe quick fix for å ikke være forelsket mer? 

Helst der jeg ikke må kutte han ut i livet mitt da han er en god venn...

Anonymkode: 453c5...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må redusere kontakten med ham

Anonymkode: b18b2...610

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel ikke nødvendig vis quick fix, men man trene på å styre følelser i langt større grad. Tidsavgrense de.

Dette er et kjent grep i en del traumebehandling og kan fint overføres til andre typer følelser.

Jeg er heldig som nå har en «mental knapp» så jeg nærmest kan skru av følelser. 

Veldig praktisk å kunne styre følelser i langt større grad og gi deg selv tidsvinduer hvor man tillater seg å stå i det og avslutte de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det som hjalp meg da jeg var forelsket i en var at jeg sa om mine følelser til vedkomne. At han sa at ønsket å vær venn. Det var veldig sårt med en gang,,men han var iallfall ærlig.Sa til han at jeg satte pris på at han var ærlig selv om det er tøft. 

k33 

Anonymkode: 1a751...6aa

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Se på han som alkohol. 

Alkoholen starter som en venn, men så blir du forelsket. Du har blitt alkoholiker.

Så finner du ut at forelskelsen ikke er gjensidig. Den er skadelig for deg. Du vil tilbake til tiden der dere bare var venner.Dette er veldig vanskelig, og for mange helt umulig.

Bare å være i samme rom, kjenne lukten eller se bilde av alkohol gjør at følelsene blusser opp igjen. Når du er ensom blir det ekstra vanskelig. Hjernen din er din verste fiende. Du blir konstant minnet på forelskelsen og de gode minnene fra når dere var venner. Du kjenner en ufrivillig dragning  mot alkoholen og du  må kjempe  for å holde igjen. Undertrykke forelskelsen.

Jeg tror det beste er å kutte kontakten en god stund. Kanskje du må bli forelsket på nytt. Og trist men sant, kanskje dere aldri kan fungere som venner igjen uten at du må lyve for for deg selv og evt ny partner ved å si du ikke har  følelser for mannen lenger.

Anonymkode: 1bfc9...292

Skrevet

Du unngår å treffe på han. Ute av syne, ute av sinn. Jeg hadde det sånn i høst. Han treffer ei annen. Jeg vil aldri se han igjen. Han har ikke gjort noe galt, men det er best for meg. 

Anonymkode: cf516...a56

Skrevet

Be om å få se søkehistorikken hans på tlf. Da blir du antakeligvis kurert😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...