Gå til innhold

Hva er det med enkelte folk egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre av en kamerat at han har en del lønnstrekk. Det er lønnstrekk på lån, restskatt, barnebidrag og en sak til jeg ikke husker hva var. Utad så virker det som han har greit med penger, men driter i å betale det han skylder. Han sa det var helt greit at ting gikk via namsmannen for da slapp han selv å styre med det 🙄

Dette visste jeg ikke noe om før han fortalte meg dette i går. Jeg ble veldig overrasket.

Hvorfor er enkelte så snevre i tankegangen at de ikke bryr seg om å betale? Det må da være flaut å ha flere lønnstrekk som arbeidsgiver får med seg.  Jeg hadde være skikkelig skamfull.

Anonymkode: ce10f...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er forskjellige. Det finnes folk som blir livredde og nærmest får panikk om de får inkasso / inkassovarsel, så har du de som ikke kunne ha brydd seg mindre. Kanskje noen som er i mellom der og så. Og så videre .

Han høres ut som om han har såpass med gjeld at han sliter med å ha kontroll, sikkert ikke mye motivasjon og generelt en mulig luksusfellen type.

Når det gjelder hva arbeidsgiver og sånn får med seg så hadde du nok blitt overrasket over hvor vanlig det der er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...