Gå til innhold

Føler meg så gammel og sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33 år og har barn på 6 og 2 år. Minste sover fortsatt dårlig om natta og det begynner å tære på. Både jeg og mannen jobber 100%. Han har en jobb han må dra til hver dag, jeg sitter på hjemmekontor. Den siste tiden har jeg følt at jeg plutselig ser så sliten og gammel ut. Føler meg så lite fresh. Jeg har ikke lyst til å være en som alltid ser utslitt og ustelt ut. Når jeg ser andre mødre på skolen og i barnehagen føler jeg de ser så mye mer opplagt og friske ut. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte eller hva jeg skal ta tak i.  Er det noen som har et par tips? Eller kanskje noen som har lignende erfaringer? Hva gjør dere andre for å føle dere bedre med dere selv? 

Anonymkode: ebab1...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening hjelper for meg både fysisk og psykisk. Gir meg overskudd og gjør at jeg takler hverdag med små barn bedre.

Anonymkode: a690f...1f1

• Liker 4
Skrevet

Hvis du spiser rett, får lagt inn litt trening, og dusjer hver dag - da er du langt på vei. Hva med en tur til frisøren, og i tillegg et besøk i butikk for å skaffe noen nye klær?

• Liker 3
Skrevet

31 år å i lik situasjon bare at jeg jobber 130%. For meg hjalp det å begynne å trene. Knallhardt i starten men nå går det bedre. Føler meg yngre og sterkere i kroppen og har overskudd

Anonymkode: 3851d...a26

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trening hjelper for meg både fysisk og psykisk. Gir meg overskudd og gjør at jeg takler hverdag med små barn bedre.

Dette. Det er gjennom aktivitet kroppen produserer energi, så det er utrolig viktig å prioritere trening.

Anonymkode: e9380...ef0

Skrevet

Aktivitet kombinert med frisk luft gir meg det som skal til gjennom dagen. Legg deg tidlig. Spis grønnsaker.

Husk D-vitamin i riktig dose om vinteren. 

Anonymkode: 4e973...b8d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kronisk syk og føler meg også veldig sliten, men jeg prioriterer og gå til frisøren hver 3 mnd for å farge håret/klippe litt slitte tupper. Jeg trener på studio 2 ganger i uken (såfremt jeg ikke ligger pga sykdommen min), ellers prøver jeg og gå meg turer i skogen med «min» musikk. Drømmer meg bort. Jeg bruker gode hudkremer og kjøper produkter til badet fra Rituals (når jeg har spakveld med meg selv) :) 

Ring en gammel venn, snakk om det gamle og le litt. Legg deg tidligere om kvelden en periode/eller en powernap om du får til?  Jeg bruker sminke ca hver dag, foundation/farger bryn/mascara og litt solpudder+ alltid parfyme. Aldri fett hår, da føler jeg meg ekkel og sliten med en gang. 

• Liker 1
Skrevet

Tar mannen sin del av ansvaret for 2åringen om natta? Kan dere bytte på og ta annenhver natt sånn at dere begge får sove en hel natt imellom?  

Din 100% jobb på hjemmekontor er like viktig som hans 100% jobb ute. Hvem handler, lager mat, henter/leverer på skole og i bhg? Hvis du gjør alt fordi "du er jo hjemme likevel", så lag en ny arbeidsfordeling. 

Ha en morgenrutine for deg selv hvor du gjør det du liker, ta en dusj, ta på hudpleieprodukter, bruk sminke - hva enn som pleide å gjøre at du følte deg mer fresh. Gjør noe for deg selv en kveld i uka, ta en kaffe med en venninne, tren, gå en tur. Noe som gir deg energi og glede. 

Anonymkode: aad10...6ab

Skrevet
Blue Berry skrev (På 22.1.2022 den 9.15):

Jeg er kronisk syk og føler meg også veldig sliten, men jeg prioriterer og gå til frisøren hver 3 mnd for å farge håret/klippe litt slitte tupper. Jeg trener på studio 2 ganger i uken (såfremt jeg ikke ligger pga sykdommen min), ellers prøver jeg og gå meg turer i skogen med «min» musikk. Drømmer meg bort. Jeg bruker gode hudkremer og kjøper produkter til badet fra Rituals (når jeg har spakveld med meg selv) :) 

Ring en gammel venn, snakk om det gamle og le litt. Legg deg tidligere om kvelden en periode/eller en powernap om du får til?  Jeg bruker sminke ca hver dag, foundation/farger bryn/mascara og litt solpudder+ alltid parfyme. Aldri fett hår, da føler jeg meg ekkel og sliten med en gang. 

Høres ut som gode tips 😊 er kronisk syk selv, men har ikke overskudd til så mye utover hjem, barn og jobb 😌

Anonymkode: 44dd6...6ca

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som gode tips 😊 er kronisk syk selv, men har ikke overskudd til så mye utover hjem, barn og jobb 😌

Anonymkode: 44dd6...6ca

Nei, det er det ikk alltid jeg har heller :( Men har gode og dårlige perioder. Og gode og dårlige dager. Enkelte dager ligger jeg hele dagen og 1-2 dager ka jeg trene in30-60 min :) Om jeg ikke klarer, er det helt greit også. 

Endret av Blue Berry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...