Gå til innhold

Kenwood kjøkkenmaskin grei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ett barn med cøliaki og skal i gang med baking av brød(aldri bakt før). Skal kjøpe kjøkkenmaskin og ser på Kenwood maskinene. Den ene er 1200 wat og den andre er 1700wat. Det er forskjellen jeg finner, men vet ikke om den forskjellen har mye å si for å bake glutenfritt brød? Prisforskjellen er 2000 og hvis det ikke har noe hensikt så tar jeg selvsagt det billigste. Men om den billigste gjør at jeg ikke kan bake brød så er hensikten bak kjøp av maskinen borte. 

Noen som har disse maskinene? 

Anonymkode: 8dccf...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kenwood er gull, men watt har mye å si for kapasiteten. Jeg ville definitivt gått for den på 1700.

Anonymkode: ed225...58a

• Liker 1
Skrevet

Veldig fornøyd med kenwood ja. 

Angående glutenfritt brød vil jeg anbefale pappautengluten.

Anonymkode: 7ecca...c19

• Liker 1
Skrevet

Hadde uten tvil gått for den sterkeste motoren til brødbaking.

Kenwood er bra kvalitet uansett, jeg har arvet min og kommer nok ikke til å ha behov for å bytte den ut i min levetid. De gamle modellene bråker en del, men de nye er bedre.

Når det gjelder glutenfritt har jeg lite erfaring, men vet at det finnes kurs i glutenfri baking både for foreldre og barn. Så meld deg på kurs (den sjokoladekaka de lærer på kurset er himmelsk…).

Anonymkode: 31d74...f14

• Liker 2
Skrevet

Du kan bake glutenfritt med begge, forskjellen ligger i hvor mange brød du kan bake om gangen siden glutenfri deiger som oftest er tyngre å jobbe med enn vanlige.

Jeg hadde først en Kenwood på 800 W.  Med den kunne jeg bake ett til to brød om gangen, og det syntes jeg ble litt lite da vi fikk flere glutenfri personer i familien.
De siste 12 årene har jeg hatt en Kenwood på 1500 W, og kan bake opptil 4 brød om gangen med min.

Hvis du er alene som glutenfri vil 1200 W være kraftig nok til deg, men hvis du skal bake til flere anbefaler jeg en sterkere maskin.  :)

Anonymkode: 80cf1...85e

• Liker 1
Skrevet

Du kan bake mer om gangen, og grovere. Om du har den minste motoren er også risikoen større for at du overbelaster, og raskt må ut og kjøpe ny. 

Jeg har også opplevd at litt opp i pris også betyr stødigere maskiner, som ikke hopper av benken. 

Har nå hatt min Kenwood i 10 år. Og klarte før det å "svi av" 3 maskiner på tilsvarende periode. 

Anonymkode: b994d...4a9

• Liker 1
Skrevet

Etter at den tredje Kenwooden tok kvelden her i huset gikk jeg over til Ankarsrum. Er utrolig godt fornøyd med den, og den står stille mens den elter, i motsetning til Kenwood. 

Skrevet

Tusen takk dere! Det ble Kenwood 1700. Prøvd litt forskjellig nå, og det har blitt bra hittil 🙂

Anonymkode: 8dccf...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...