Gå til innhold

Når bli hjemme fra jobb ved plager/dårlige symptomer som tidlig gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp på toalettet. Oppdaget en mindre mengder frisk blod i trusen og på papiret. Er i uke 5. Er nå bekymret for om jeg har en begynnende SA. Skal på tidligvakt. 

Når er det egentlig ok å bli hjemme fra jobb mtp graviditet? Synes det er så vanskelig å vite! Vil jo ikke være en som er hjemme for ingenting. Men mye av det man opplever kan jo ofte være normale tegn under graviditet, men også symptom på at noe kan være galt. 

Hva tenker dere? Bør jeg bli hjemme? 

Og ved hvilke plager har du blitt hjemme? Tenker spesielt når en er i første trimester. Tenker ikke på plager som feks kvalme. 

Anonymkode: 8467a...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med legen din. Ikke tenkt på hva alle andre gjør når det kommer til arbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (23 minutter siden):

Snakk med legen din. Ikke tenkt på hva alle andre gjør når det kommer til arbeid.

Får dessverre ikke snakket med legen min nå i helgen...

Anonymkode: 8467a...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småblødninger er veldig vanlig (og trenger ikke bety SA), og om det skulle være en SA på gang så er det ikke noe du kan gjøre for å stoppe det, så hjelper ikke å sitte hjemme i så fall. Om du skulle få store smerter så du ikke kan gå på jobb er det så klart en annen sak. Men ingenting ved det du beskriver som tilsier at du ikke kan jobbe? (SA i uke 5 vil uansett forløpe omtrent som en vanlig mens, og jeg regner med du ikke sykemelder deg for det heller.) Men det du beskriver trenger på ingen måte være SA altså ❤

De vanligste grunnene til å bli sykmeldt første trimester er vel kvalme og trøtthet? Skjønner ikke helt hva du mener når du sier du ikke tenker på plager som kvalme. 

Anonymkode: fa81b...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er hvordan du føler deg. Bekymring om at det skal være SA er også en påkjenning og det er bare du som vet om du er ok med å jobbe eller ikke med det denne helga 💕 krysser fingre for alt alt er ok og det er bare en vanlig blødning ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man blør så skal man vel ta det rolig og være i ro? For i allefall ikke fremprovosere noe «mer». Har jeg hørt? Men det er kanskje senere ut i svangerskapet? Kan ikke så mye om dette men..

Anonymkode: 02104...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis man blør så skal man vel ta det rolig og være i ro? For i allefall ikke fremprovosere noe «mer». Har jeg hørt? Men det er kanskje senere ut i svangerskapet? Kan ikke så mye om dette men..

Anonymkode: 02104...d42

Dette er feil. En SA er et tegn på at noe er galt med fosteret, at det ikke er levedyktig. Det må evt nesten bare gå sin gang.

Anonymkode: 0f949...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...