Gå til innhold

Syntes dere 9-10 måneders alderen var krevende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som synes alderen fra 9 måneder var utrolig krevende? Babyen min har lært å krabbe og er overalt. Må selv følge med han rundt på gulvet, fordi han setter seg tidvis opp og faller nesten bakover noen ganger pga balansen er ikke helt der enda. Blir veldig sint hvis jeg setter han i lekegrind eller i vippestol. Eneste " pausen" han aksepterer fra å krype omtrent hele sin våkne tid er matpauser og å bli bært, som er tungt nå pga han veier ganske mye.

Jeg er veldig sliten og synes dette er den mest krevende perioden til nå. Men har ikke hørt noen si at denne perioden var spesielt tøff. Faktisk har jeg hørt det motsatte, at ååå de er så fantastiske nå. Er det bare meg? 

Anonymkode: 44dac...2ac

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes egentlig alt fram til 2 år var lett, den alderen du nevner var bare morsom. Litt flere utfordringer fra fylte 2 år, og langt mer nå som alderen er 3. Nå kreves det mer som alenepappa, mens det tidligere føltes mest som plankekjøring selv uten en "ekstra" forelder. Man er nok bare forskjellige, og synes derfor ulike situasjoner er utfordrende.

Anonymkode: 67e5b...0eb

Skrevet

Nei, synes verste tiden ift å følge med er når de har lært seg å gå men ikke å høre. Mellom 1 og 2 år sånn ca. Mye knall og fall, frustrasjon og ting som blir ødelagt om man ikke passer på. Da går det plutselig fort og de får tak i ting høyt opp (plutselig har ungen klatret opp på spisebordet liksom).

Fra 2 til rundt 4 er det mye frustrasjon og stahet, vil selv osv - det er også veldig slitsomt til tider men på en litt annen måte. Merker at med nr 3 har jeg fått en litt annen tålmodighet med sånt, litt som at man blir immun 🤣

Anonymkode: 9a3b6...689

Skrevet

syntes mellom 1 år og 3 år var utrolig slitsomt! 

Skrevet

Synes 6 mnd til 1 år var den mest krevende. Ble mye bedre da hen lærte seg å gå og kunne forflytte seg selv.

Anonymkode: 93091...f9d

• Liker 2
Skrevet

Og jeg synes 2,5-3 år er plankekjøring...så vi er forskjellige 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og jeg synes 2,5-3 år er plankekjøring...så vi er forskjellige 😊

.. og ungene er forskjellige. Vår jente har vært vanvittig krevende siden hun var 7 mnd. 1,5 år nå. Vi sliter oss helt ut. Hun er svært aktiv, og har temperament til tusen. Til og med de i barnehagen blir «utslitt»😂 samtidig har jeg veninner med barn som godtar «alt», og bare sitter i ro og smiler. 

Anonymkode: d6783...e12

Skrevet

Hele det første året var et mareritt. Synes alt blir bedre jo eldre de blir, er kommet til 3 nå og er enklest hittil.

Anonymkode: 3fdde...465

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det noen andre som synes alderen fra 9 måneder var utrolig krevende? Babyen min har lært å krabbe og er overalt. Må selv følge med han rundt på gulvet, fordi han setter seg tidvis opp og faller nesten bakover noen ganger pga balansen er ikke helt der enda. Blir veldig sint hvis jeg setter han i lekegrind eller i vippestol. Eneste " pausen" han aksepterer fra å krype omtrent hele sin våkne tid er matpauser og å bli bært, som er tungt nå pga han veier ganske mye.

Jeg er veldig sliten og synes dette er den mest krevende perioden til nå. Men har ikke hørt noen si at denne perioden var spesielt tøff. Faktisk har jeg hørt det motsatte, at ååå de er så fantastiske nå. Er det bare meg? 

Anonymkode: 44dac...2ac

Kjenner meg veldig igjen her. Noen barn er bare mer krevende enn andre. Hører du andre si at den perioden var «plankekjøring», så har de nok mest sannsynlig et barn som krever mindre. Jeg har også et slikt barn som du beskriver, eneste pausen vi får i løpet av dagen er når hun hviler. Vi er glade for at vi er to, slik at vi kan avlaste hverandre. Veldig viktig å komme seg ut om dagene. Lykke til☺️

Anonymkode: d6783...e12

• Liker 1
Skrevet

Ja, syns den perioden var litt slitsom mtp aktivisering ja. Men heldigvis var den perioden hos oss da det var vår/sommer så vi kunne være mye ute også

Anonymkode: 2a134...7ad

Skrevet

Du har hatt en lett nyfødt da? Den perioden er selvfølgelig slitsom, men alt er relativt. Min var klistremerkebaby som gråt hver gang hun mistet kroppskontakt og sov ingenting sammenhengende. I den alderen ble hun plutselig mer selvstendig og sov bedre, så den perioden ble lett i forhold, fordi jeg faktisk fikk noe søvn og slapp å holde babyen i armene til enhver tid. Hvor lett eller slitsomt det er, kommer mao helt an på sammenligningsgrunnlaget.

Anonymkode: b88ea...8b8

Skrevet

Jeg synes 8-18 mnd kanskje var den tyngste tiden. Begynte å reise seg rundt 8 mnd, og måtte følges med hvert sekund. Gikk ds han var 11 mnd, og da også uten noen form for kritisk sans. Veldig motorisk aktiv med lite evne til å ta i mot beskjeder fram til 1,5 års alder. Fryktelig slitsomt 

Anonymkode: 376c4...4db

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes egentlig alt fram til 2 år var lett, den alderen du nevner var bare morsom. Litt flere utfordringer fra fylte 2 år, og langt mer nå som alderen er 3. Nå kreves det mer som alenepappa, mens det tidligere føltes mest som plankekjøring selv uten en "ekstra" forelder. Man er nok bare forskjellige, og synes derfor ulike situasjoner er utfordrende.

Anonymkode: 67e5b...0eb

Jeg synes omvendt av deg :ler: Etter 2 år er det en drøm! 3 år er den beste aldern hittil. 

jeg synes 8-9 mnd var slitsom fordi det krevde mer av meg, vi måtte finne på noe hver dag ellers ble hun utålmodig og krakilsk. Og det var ikke så lett å finne på noe som jeg også synes var gøy/ok som vi ikke allerede hadde gjort 100 ganger før, pluss at det var vått og kaldt ute så der fristet veldig lite å være utendørs. 

Skrevet

Ja, min var kjempeslitsom da. Mest fordi det ble mye tull med søvnen i den perioden. Stor utvikling mtp. ferdigheter, var forkjølet en runde, fikk tenner, m.m. Og jeg syntes selvfølgelig at alt var ekstra slitsomt fordi jeg ikke fikk sove.

Anonymkode: c641c...c0c

Skrevet

Litt krevende, for han vil og vil, men får det ikke til og det hyles og skrikes, men samtidig er det utrolig kos og gøy ❤️

Anonymkode: a7500...b5c

Skrevet

Har en på 6 mnd og en på nesten fire , og vil si at fra nyfødt - 3.5 er mest slitsomt. Nå har eldste sluttet mye med trass , sover godt på natt, spiser godt, enkel å legge + gjør seg godt forstått. Begynner helt klart å bli mye enklere nå 

men frem til nå har egentlig hver måned hatt sitt lisom. Og ja - jeg husker 8-9 mnd som veldig slitsom med førstemann.. lite søvn osv.. får se hvordan det blir med andremann -hun viser absolutt tendenser hun også😜

Anonymkode: d560e...9ee

Skrevet
Pølsevann skrev (7 timer siden):

Jeg synes omvendt av deg :ler: Etter 2 år er det en drøm! 3 år er den beste aldern hittil. 

Enig! 0-2 år var utrolig krevende, 2-3 var bedre, og etter 3 har det vært veldig greit med begge barna. 

Anonymkode: b9c07...896

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...