Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer, så jeg vurderer å søke på denne jobben (bolig). Har hørt av kolleger som har jobbet der før at den fint kan kombineres med skole. Hva er deres erfaring med å jobbe som hvilende nattevakt? Hvordan er nettene? Hvordan er lønna? 

Hvis jeg får denne jobben, betyr det at jeg ikke kan søke andre jobber over 30% i kommunen? Selv om lønna ikke tilsvarer en 70% stilling?

Anonymkode: 5d85d...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn kommer an på ansiennitet og utdanning. Hvilende nattevakt er relativt dårlig betalt siden du ikke får betalt for alle timene du jobber. Du kan ikke søke andre jobber over 30% i kommunen, nei. 

Anonymkode: 5e9bd...16d

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber hvilende nattevakt en gang i blant. Det er rein og kjær luksus å kunne få lønn for å sove på jobb! Men min erfaring er at på jobben der jeg jobber er det faktisk mindre arbeid å jobbe våken nattevakt fordi man har mindre arbeidsoppgaver på natt som våken enn man har som hvilende. Neste er at vi bare får betalt for å ha jobba 8 timer selv om vi i praksis jobber 12 timer, men vi får tillegg om vi må være våkne og bistå våken nattevakt om det er noe på natt. I tillegg sover man ofte dårligere som hvilende nattevakt fordi man jo må være forberedt på å våkne på flekken om det plutselig skjer noe på natt, man kan jo ikke forvente å kunne få sove gjennom hele natta selv om man er hvilende. Har enda ikke skjedd at alarmen har gått når jeg har jobba hvilende, men det har skjedd med mange andre enn meg før på jobben, og det verste er de gangene hvilende ikke våkner av alarmen og man må stå og vente på at hvilende skal våkne. Det er også en veldig usosial jobb, men kan også være helt topp avhengig av hvem man jobber sammen med selv om det er mindre sosialt enn å jobbe dag i bolig! Igår satt jeg oppe med våken nattevakt og så en serie på tven og kosa oss med lørdagssnop etter vi hadde fått alle brukerne i seng😊 Jeg foretrekker nok våken nattevakt jeg da, bedre lønn, mindre arbeid, pluss at jeg kan få sove så tungt jeg bare vil når jeg kommer hjem igjen. Men som student er det jo helt perfekt da! 

Anonymkode: 83344...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...