AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Noen som har prøvd begge? Hva liker du best og synes fungerer? jeg liker at man på lavkarbo kan drikke f.eks. Pepsi max, bruke mandelmel, søtning etc. spise bacon/bacongull osv. Jeg misliker at man ikke kan spise frukt på lavkarbo/keto. Jeg liker at man på «SDF/BLE» kan spise frukt og litt potet/ris til frokost, og misliker at man ikke kan spise noen former for mel og ingen kunstig søtning. Kan ikke drikke sukkerfri brus og ikke mat som bacon osv. Anonymkode: e6085...5c1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Jeg liker at på kaloritelling kan man spise absolutt alt mulig. Anonymkode: 3a8f7...c42 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Da mikser du og lager egne regler. For eksempel: - spise mellom 12-20, begrens til xxxx kcal. - ikke spiser sukker, men frukt, pastiller og tyggis - spise mandelmel og havregryn, men i små mengder. - ellers spise alt av grønnsaker, men prøv å begrense karbohydrater - drikk mye vann og få nok søvn, dropp tusen andre regler. Bare ett eksempel, men gjør det som er best for deg. Anonymkode: 50a6a...f63 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har prøvd begge? Hva liker du best og synes fungerer? jeg liker at man på lavkarbo kan drikke f.eks. Pepsi max, bruke mandelmel, søtning etc. spise bacon/bacongull osv. Jeg misliker at man ikke kan spise frukt på lavkarbo/keto. Jeg liker at man på «SDF/BLE» kan spise frukt og litt potet/ris til frokost, og misliker at man ikke kan spise noen former for mel og ingen kunstig søtning. Kan ikke drikke sukkerfri brus og ikke mat som bacon osv. Anonymkode: e6085...5c1 Veit ingenting om SDF/BLE (hva er det) men mandelmel er jo ikke mel i den forstand. Angående søgning så kan du sikkert bruke stevia og xylitol som er naturlig søtning fra urter (stevia) og bjørk (xylitol) Anonymkode: 5d9b0...aa4
*Lila* Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har hørt litt på podcasten spis deg fri, og liker fokuset på det mentale. Har fått noen gode tips som jeg har tatt med videre. Eksempler er "ikke min mat" og dagbok. Dietten kommer jeg ikke til å prøve. Lavkarbo trives jeg godt med. Ligger på ca 50g karbohydrater pr dag. Mye av det kommer fra frukt, som er super mat på farten. Frukt er ikke noe problem, så lenge du ikke går for under 15g karbohydrat. Kunstig søtning begrenser jeg der jeg kan. Jeg kan ikke drikke pepsi max, zeroh saft eller lignende, da det veldig fort trigger søtsug, og fører til matsprekker. Det samme gjør faktisk bacon, og jeg har innsett at jeg må gi opp den. I tillegg blir det gjerne 16:8 faste, og jeg teller kalorier i perioder. Det jeg anbefaler på det sterkeste er å bruke tid på å prøve ut diettene. Prøv ut hva du liker/ikke liker. Blir det noen utskjeielser innimellom, reflekterer du over hvorfor, og prøver å gjøre noen justeringer neste gang. Les et par bøker, gjerne om flere ulike dietter, og sammenlign. Går du ikke ned i vekt, hent frem matvekta selv om du spiser f.eks lavkarbo. Ta deg god tid, og bli kjent med både kropp og hode. Du vil tross alt jobbe med dem, ikke mot. 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da mikser du og lager egne regler. For eksempel: - spise mellom 12-20, begrens til xxxx kcal. - ikke spiser sukker, men frukt, pastiller og tyggis - spise mandelmel og havregryn, men i små mengder. - ellers spise alt av grønnsaker, men prøv å begrense karbohydrater - drikk mye vann og få nok søvn, dropp tusen andre regler. Bare ett eksempel, men gjør det som er best for deg. Anonymkode: 50a6a...f63 Dette var faktisk genialt! Takk! Anonymkode: e6085...5c1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Veit ingenting om SDF/BLE (hva er det) men mandelmel er jo ikke mel i den forstand. Angående søgning så kan du sikkert bruke stevia og xylitol som er naturlig søtning fra urter (stevia) og bjørk (xylitol) Anonymkode: 5d9b0...aa4 På spis deg fri/brightline eating skal du ikke spise noen former for mel. Altså kvernet/bearbeidet produkt. Kun i sin originale korn-form. Og ingen former for kunstig eller rafinert sukker som lurer kroppen og gjør at kroppen vil kreve mer. Anonymkode: e6085...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Jeg holder på med spis deg fri, men drikker litt cola zero i blant, og kan ta litt mørk sjokolade eller en sukkerfri pastell. Det forstyrrer ikke opplegget for meg eller fører til mer søtsug. Så jeg og tenker man må prøve seg litt fram. Men nå er heller ikke jeg en ekstrem craver som har spist alt mulig rart, sånn som mange på spis deg fri har drevet med, men jeg trengte hjelp til det mentale fokuset og forstå mekanismene. Og vektnedgangen fungerer som bare det. Nå sier og hun Susan P Thompson at man kan teste ut selv etterhvert hva som fungerer, men at hun selv måtte holde seg strikt til reglene hvis ikke så skeier hun helt ut. Men hun er tross alt tidligere rusavhengig også. Anonymkode: c25c0...03d 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg liker at på kaloritelling kan man spise absolutt alt mulig. Anonymkode: 3a8f7...c42 🙌🏻🙌🏻 Anonymkode: 46c62...0d6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Ingen av disse hadde funket for meg, altfor mye regler. Jeg går lett ned i vekt av dette: Så mye grønnsaker og frukt jeg bare klarer/vil, ingen begrensninger på dette. Drikker mye Pepsimax, koser meg med dette! Et egg om dagen, litt brød eller knekkebrød til frokost. Sunne og magre middager, mye grønnsaker i middagen og magert kjøtt. Mye supper både til lunsj og middag. Spiser mye skyr luftig. Den med sitron er nydelig sammen med granateple. Anonymkode: a0bb4...7f3 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 12.39): Ingen av disse hadde funket for meg, altfor mye regler. Jeg går lett ned i vekt av dette: Så mye grønnsaker og frukt jeg bare klarer/vil, ingen begrensninger på dette. Drikker mye Pepsimax, koser meg med dette! Et egg om dagen, litt brød eller knekkebrød til frokost. Sunne og magre middager, mye grønnsaker i middagen og magert kjøtt. Mye supper både til lunsj og middag. Spiser mye skyr luftig. Den med sitron er nydelig sammen med granateple. Anonymkode: a0bb4...7f3 Dette blir altfor mye karbohydrater og er ikke lavkarbo lenger Anonymkode: a5632...3ab
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 11.57): Dette var faktisk genialt! Takk! Anonymkode: e6085...5c1 Det var vel normal intelligens Anonymkode: e9725...3d1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Elsker BLE. Har hjulpet ekstremt på psyken og matavhengigheten. Alt spørs på hva du ønsker og hva du sliter med, og også hva du ikke klarer å leve uten. Personlig lever jeg livet godt uten kunstig søtning, sukker og mel. Jeg har bestemt meg for at jeg må kunne spise/drikke det en sjelden gang, men ikke til hverdags før jeg har nådd ønskevekten. Anonymkode: d72d9...bd0
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette blir altfor mye karbohydrater og er ikke lavkarbo lenger Anonymkode: a5632...3ab Har ikke sagt at det er lavkarbo heller, jeg spiser mye karbo faktisk. Ts sitt ønske er vel å gå ned i vekt, og hun har funnet to forskjellige måter å gjøre det på, og ingen av dem passer til henne. Så da la jeg fram min metode, hvor jeg inkluderer de varene som jeg trives med SAMTIDIG som jeg raser ned i vekt. Anonymkode: a0bb4...7f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå