Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første fødsel var rask, men endte i vakuum pga dårlig fosterlyd (rommet fullt av leger), en totalruptur og intensivavd for meg (sistnenvte pga stort blodtap), og NFI for baby. Det gikk jo bra og på sikt ble baby og jeg helt bra igjen. Etter mye om og men ble jeg gravid igjen fem år senere. Denne fødselen endte i katastrofesnitt (hvor de løser alarm, løper og barnet er ute innen få minutter) da de mistet fosterlyden under fødsel. Også denne gikk bra og mor og barn kom fra det uten varige mén. Jeg kom meg etter denne også. Jeg har følt meg ivaretatt, jeg har fått god informasjon og fått god oppfølgning etter fødslene. Jeg er ikke redd for å føde igjen, selv om håpet for en ukomplisert vaginal fødsel ikke er tilstede. Jeg har likevel, tross alt, gode fødselsopplevelser da jeg har følt meg trygg, oppfulgt og vel ivaretatt under og etter begge fødslene. 

Vi ønsker begge nr. 3. Vi har alt tilrettelagt for baby nr 3. ''Problemet'' er mannen min. Han nekter å delta på en tredje fødsel, da han har vært tilskuer til de to første. Han sier at han ønsker et barn til, men han har fått fullstendig fødselsangst. Hvordan går vi frem? For det første ønsker vi gjerne å snakke med noen, og for det andre setter mannen et ultimat krav om at neste mann vil forløses med planlagt keisersnitt dersom han skal gå med på en til. Hva gjør vi? Jeg forstår han jo, absolutt. Opplevelsene var jo absolutt ikke gøy for meg heller, men jeg føler meg mye mer ivaretatt enn hva han gjør..

Anonymkode: 842b0...94d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Dette var nytt for meg, at mannen kan få fødselsangst. Jeg tenker at han må få hjelp. Her må dere koble på jordmor, og det sykehuset du skal føde på. Du trenger jo at han er der, om det blir ene eller andre måten.

Han må få bearbeidet de andre fødslene, og må få noen å prate med om dette her. Håper de klarer å hjelpe ham, sånn at du har en trygg partner videre med deg i fødsel nummer tre❤

Anonymkode: 3987d...a3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...