Gå til innhold

Datter med eldre kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere stilt dere i følgende situasjon? Datteren min på 17 har innledet et kjæresteforhold med en fyr på 23 år. Det er ingenting annet jeg ønsker i verden enn at datteren min skal ha det bra, og jeg ønsker ikke å stå til hinder i hennes valg (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig). Men jeg blir en smule skeptisk når en mann i snart midten av tjueårene ønsker å innlede et forhold med en tenåring. Synes dette er en vanskelig situasjon, og føler ikke jeg når inn til henne når jeg forsøker å snakke med henne om det. Tør heller ikke å være for streng da hun snart er myndig og det da det å være for streng i verstefall vil ødelegge hennes forhold og tillit til sine foreldre.

Anonymkode: 1fb5e...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå at denne burde blitt postet i barn og familie, men håper på noen gode svar her også!

Anonymkode: 1fb5e...e49

Skrevet

Det er vel egentlig ikke så mye du får gjort med det. Gi heller rom for at det er bare gode tanker og omsorg hun får om hun vil komme til deg å fortelle om ting og forholdet ikke går bra.

Gnåler og maser du vil du bare skyve henne unna. Snakker av erfaring for jeg var 17 åringen for 20 år siden. Min mor begynte med mas og styr og da endte det med at jeg på trass flyttet sammen med denne mannen for å bevise min mor feil. Endte med at hun fikk rett selvsagt, men ikke før 4 år seinere.

Aldersforskjell i mitt tilfelle var 10 år. 6 års forskjell behøver ikke være et problem om hun er litt voksen og han kanskje er litt barnslig. Bare vær tilgjengelig og tilstede og prøv å bli kjent med han. Kanskje han er helt tipp topp.

Anonymkode: cf670...a3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...