AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har en sønn på 8, som har vært utrolig frekk en periode. Så lenge det bare er oss her hjemme, så har jeg taklet det greit. Men så fort han har besøk av kamerater, så skal han tøffe seg, og blir så frekk og ufin at jeg rett og slett blir såret. Han slenger ut kommandoer og spydigheter om meg. Gjerne på utseendet. Jeg ser kameratene ikke liker det, og jeg har prøvd å snakke med han, uten at han endrer seg. Nå har jeg gitt klar beskjed om at hvis han ikke kan oppføre seg når han har besøk, så får han ikke ha besøk! men er det noen som har noen råd på veien for hvordan jeg kan gå fram for å få han til å høre og forstå? Anonymkode: 0054b...53a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Hvis han ikke er tilbakestående, så burde han vel forstå at dette er en oppførsel som ikke er ok? Hva hadde jeg gjort? Jeg hadde nok snakket med han, og spurt hvordan i all verden han tillater seg å være så frekk og stygg mot sin egen mor framfor vennene sine. Det hadde ikke vært en fin snakk. Jeg hadde drept han med blikket og stemmen og pekefingeren, og hadde ikke jeg gjort det- så hadde mannen min. Det får være grenser på frekkhet! Den ungen skulle grått sine modige tårer innen jeg var ferdig med han. Sååå.. når han har forstått alvoret så hadde jeg snakket med han. Trøstet han og hørt på han. Men først må han forstå hvor grensen går. Det ser jo ut som han ikke vet nå, og tror han kan trå over deg og kaste dritt. En 8 åring!!! Han skal nok tøffe seg, men hvis du lar han komme unna med dette nå, så vet jeg ikke helt hva du har å deale med når han blir eldre. Han har ingen respekt for deg eller normer. Anonymkode: dad74...577 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis han ikke er tilbakestående, så burde han vel forstå at dette er en oppførsel som ikke er ok? Hva hadde jeg gjort? Jeg hadde nok snakket med han, og spurt hvordan i all verden han tillater seg å være så frekk og stygg mot sin egen mor framfor vennene sine. Det hadde ikke vært en fin snakk. Jeg hadde drept han med blikket og stemmen og pekefingeren, og hadde ikke jeg gjort det- så hadde mannen min. Det får være grenser på frekkhet! Den ungen skulle grått sine modige tårer innen jeg var ferdig med han. Sååå.. når han har forstått alvoret så hadde jeg snakket med han. Trøstet han og hørt på han. Men først må han forstå hvor grensen går. Det ser jo ut som han ikke vet nå, og tror han kan trå over deg og kaste dritt. En 8 åring!!! Han skal nok tøffe seg, men hvis du lar han komme unna med dette nå, så vet jeg ikke helt hva du har å deale med når han blir eldre. Han har ingen respekt for deg eller normer. Anonymkode: dad74...577 Han har adhd, så konsekvenstenkning og impulskontroll er ikke helt på plass enda Anonymkode: 0054b...53a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har adhd, så konsekvenstenkning og impulskontroll er ikke helt på plass enda Anonymkode: 0054b...53a Gi han beskjed at nå må du snakke med han alene, gi han så beskjed om at du velger å ikke skjemme han ut foran vennen hans men at den måten å snakke til andre på ikke er greit. Spør om hvordan vennene hans snakker med sine foreldre og hvordan de har det hjemme. Han vil tøffe seg, men han har ikke Forutsetninger for å lese sitt publikum. Får dere foreldre veiledning om kommunikasjon? Adhd er stort sett arvelig, så ofte har mor eller far det også. Og det kompliserer jo selvfølgelig foreldrerollen da man som foreldrer ikke alltid evner å se og agere deretter. Anonymkode: 8e814...c46 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 Hvordan er det du snakker til /om mora di? Ja har hatt en ung herremann som tror han er litt tøff, sammen med kompiser. Tok en liten prat om han ville ha en sur eller kul mamma. Og forklarte hva de forskjellige mamma formene kunne bidra med. Samt at det slår negativt ut på han selv iht kompisene også Anonymkode: 46f5d...618 4
Tatja Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har en sønn på 8, som har vært utrolig frekk en periode. Så lenge det bare er oss her hjemme, så har jeg taklet det greit. Men så fort han har besøk av kamerater, så skal han tøffe seg, og blir så frekk og ufin at jeg rett og slett blir såret. Han slenger ut kommandoer og spydigheter om meg. Gjerne på utseendet. Jeg ser kameratene ikke liker det, og jeg har prøvd å snakke med han, uten at han endrer seg. Nå har jeg gitt klar beskjed om at hvis han ikke kan oppføre seg når han har besøk, så får han ikke ha besøk! men er det noen som har noen råd på veien for hvordan jeg kan gå fram for å få han til å høre og forstå? Anonymkode: 0054b...53a Vet hva du prater om. Snakk med han på forhånd, og gi beskjed om at besøk blir sendt hjem, hvis han prøver seg. Gjennomfør det, hvis nødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 8 hours ago, Tatja said: Vet hva du prater om. Snakk med han på forhånd, og gi beskjed om at besøk blir sendt hjem, hvis han prøver seg. Gjennomfør det, hvis nødvendig. Enig. Send besøket hjem hver gang han oppfører seg sånn. Da kan han ikke ha besøk. Anonymkode: 8c12d...d62 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis han ikke er tilbakestående, så burde han vel forstå at dette er en oppførsel som ikke er ok? Hva hadde jeg gjort? Jeg hadde nok snakket med han, og spurt hvordan i all verden han tillater seg å være så frekk og stygg mot sin egen mor framfor vennene sine. Det hadde ikke vært en fin snakk. Jeg hadde drept han med blikket og stemmen og pekefingeren, og hadde ikke jeg gjort det- så hadde mannen min. Det får være grenser på frekkhet! Den ungen skulle grått sine modige tårer innen jeg var ferdig med han. Sååå.. når han har forstått alvoret så hadde jeg snakket med han. Trøstet han og hørt på han. Men først må han forstå hvor grensen går. Det ser jo ut som han ikke vet nå, og tror han kan trå over deg og kaste dritt. En 8 åring!!! Han skal nok tøffe seg, men hvis du lar han komme unna med dette nå, så vet jeg ikke helt hva du har å deale med når han blir eldre. Han har ingen respekt for deg eller normer. Anonymkode: dad74...577 Du hørtes veldig skummel ut!🙀stakkars barn!! Anonymkode: 2fce2...246
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Jeg fatter ikke hvordan man kommer dit... 8 år 😔 Jeg hadde aldri akseptert det. Det hadde fått konsekvenser hver eneste gang! Anonymkode: f6728...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Det hadde jeg ikke funnet meg i ved en eneste anledning engang! Adhd er ingen unnskyldning. Heller grunn til å være enda mere nøye på atferd. Anonymkode: 46ffa...b54
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han har adhd, så konsekvenstenkning og impulskontroll er ikke helt på plass enda Anonymkode: 0054b...53a Det skyldes ikke adhd men alderen hans, konsekvenstenkning skjer i frontallappen som i snitt er ferdig utviklet hos gutter når de er 23 år. Anonymkode: 1f349...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå