Høysesongen Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Vi er en venninnegjeng på 5 jenter. Vi skal ha intervention for hun ene. Etter at hun ble skilt har hun begynt å røyke, drikke alkohol på hverdager og hun har lagt på seg mye. Vi skal ha intervention for å få henne på rett spor. Noen som har tips?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Mitt tips er å la være. Hun kommer bare til å føle at dere rotter dere sammen mot henne, og gå i forsvar. Kommer ikke noe godt ut av å føle seg angrepet. Anonymkode: 5c4e0...56f 17
tangent Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Spør henne på tomannshånd hvordan hun har det og vis omsorg for henne. 13
Høysesongen Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2022 Hun har blitt så stor at hun puster og peser når vi går i normalt tempo. Allikevel bestiller hun fast food nesten hver dag. Hun har ikke kjøpt nye klær siden skilsmissen og sier at hun ikke har råd, men drikker nesten hver dag. Noen ganger trenger folk et kjærlig spark bak. Hun får seg ikke noe mann hvis hun ikke skjerper seg. Alternativet er at hun får en alderdom i ensomhet. 2
Høysesongen Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2022 tangent skrev (1 minutt siden): Spør henne på tomannshånd hvordan hun har det og vis omsorg for henne. Det er ingen som tør. Det er derfor vi velger intervention. 1
Momma Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Høysesongen skrev (15 minutter siden): Vi skal ha intervention for hun ene. Jeg håper dere kan hjelpe venninnen deres på andre, fine måter enn å "ha en intervention". Jeez. 9
Høysesongen Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2022 Momma skrev (Akkurat nå): Jeg håper dere kan hjelpe venninnen deres på andre, fine måter enn å "ha en intervention". Jeez. Kall det samtale med spesialist.
Momma Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Høysesongen skrev (3 minutter siden): Kall det samtale med spesialist. Man kommer langt med en god og fortrolig venninneprat én til én. 4
Høysesongen Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2022 Momma skrev (Akkurat nå): Man kommer langt med en god og fortrolig venninneprat én til én. Vi har alle prøvd å motivere henne, men hun vil ikke høre. Det virker som om hun blir fornærmet når vi kommenterer hvor mange kalorier det er i maten hun spiser eller spør om hun skal røyke enda en røyk. Hun går rundt i joggebukse og det virker som om hun har gitt opp. Vi orker ikke å bruke mer energi på henne hvis hun ikke forandrer seg. Da vil vi heller ikke innvitere henne på middager og utflukter som før.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 Høysesongen skrev (15 minutter siden): Hun har blitt så stor at hun puster og peser når vi går i normalt tempo. Allikevel bestiller hun fast food nesten hver dag. Hun har ikke kjøpt nye klær siden skilsmissen og sier at hun ikke har råd, men drikker nesten hver dag. Noen ganger trenger folk et kjærlig spark bak. Hun får seg ikke noe mann hvis hun ikke skjerper seg. Alternativet er at hun får en alderdom i ensomhet. Jammen glad jeg ikke har venninner som dere. Det er forresten ikke sikkert hun har så fryktelig lyst på en mann akkurat nå. Alternativet er likevel ikke en alderdom i ensomhet 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 0f932...ed0 15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 Høysesongen skrev (19 minutter siden): Det er ingen som tør. Det er derfor vi velger intervention. Hva mener du egentlig med "Intervention"? Hvordan foregår det i praksis? Anonymkode: 67cec...20c 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 tangent skrev (19 minutter siden): Spør henne på tomannshånd hvordan hun har det og vis omsorg for henne. Dette. Anonymkode: 86c62...47e 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Edit - ser nå at TS har nyopprettet profil. Gikk rett på den, gitt Anonymkode: 0f932...ed0 12
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du egentlig med "Intervention"? Hvordan foregår det i praksis? Anonymkode: 67cec...20c Man rotter seg sammen mot en person, også overassker man denne personen et sted. Deretter forteller man alt galt de gjør, for deretter si at slutter du ikke med det så dumper vi deg. Anonymkode: 92409...6a0 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #15 Skrevet 21. januar 2022 Gå på norskkurs først. Anonymkode: b2504...763 1
Momma Skrevet 21. januar 2022 #16 Skrevet 21. januar 2022 (endret) Høysesongen skrev (9 minutter siden): Vi orker ikke å bruke mer energi på henne hvis hun ikke forandrer seg. Da vil vi heller ikke innvitere henne på middager og utflukter som før. Nei, det skulle tatt seg ut å invitere med en småtykk og røykende venninne. Hva ville de andre tro?! Men siden det er Høysesong for kjedelige kvelder, velger jeg å lese videre annet sted. Endret 21. januar 2022 av Momma 2
Silva Pluvialis Skrevet 21. januar 2022 #17 Skrevet 21. januar 2022 Det undrer meg med voksne som tror at de kan oppdra andre voksne mennesker? Og jada, jeg vet at det er troll, men det er jo helt sikkert folk tilsvarende det vi ser i HI. 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #18 Skrevet 21. januar 2022 Høysesongen skrev (19 minutter siden): Vi orker ikke å bruke mer energi på henne hvis hun ikke forandrer seg. Da vil vi heller ikke innvitere henne på middager og utflukter som før. Dette måå være kødd! Men det verste er at det fakrisk finnes så kjipe mennesker der ute, og til de vil jeg si; la venninnen deres komme seg videre uten dere, la henne slippe å ha venner som dere! Anonymkode: 86c62...47e 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #19 Skrevet 21. januar 2022 Flere trollekontoer på en dag faktisk, hvis det er noen som trenger en intervensjon så er det dette trollet som til stadighet oppretter trollekontoer bare for å skape reaksjoner. Stikkordet her er vel mytomani eller andre psykiske lidelser. Anonymkode: 2b8c8...58d 3
Høysesongen Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #20 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette måå være kødd! Men det verste er at det fakrisk finnes så kjipe mennesker der ute, og til de vil jeg si; la venninnen deres komme seg videre uten dere, la henne slippe å ha venner som dere! Anonymkode: 86c62...47e Vi har hatt intervention før på en annen og det har fungert bra. Vi har vært venninner i over 10 år. Etter hun ble skillt er hun bare blitt verre. Hun vil ikke slippe oss inn i boligen og vi kan se masse pappesker i stua. Nå er det flere år siden hun ble forlatt. Hvis hun ikke får seg mann og barn vil hun ende opp som en ensom pensjonist en dag. Vi prøver å hjelpe henne, men det forstår hun ikke. Gode venner sier ifra når venner gjør gale ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå