AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #21 Del Skrevet 21. januar 2022 Zooey skrev (10 minutter siden): Det går bra, TS. Ikke la deg vippe av pinnen. Det verste du gjør i en slik situasjon er å prøve å "gjøre opp" for det du spiste. Det er da folk faller av. Bare fortsett kostholdet som vanlig i stedet. Hvorfor er det "det verste"? Når målet er vektnedgang? Det går fint an å regulere inntaket med å spise mindre i noen dager etterpå. Og deretter "fortsette kostholdet som vanlig". Egen erfaring hvor jeg prøvde å glemme/fortrenge utskeielser gjorde bare at jeg hadde flere av dem, og aldri gikk ned i vekt. Syns en sunnere innstilling er å ikke rive seg i håret med masse skyldfølelse, men å faktisk erkjenne at om man skal ned i vekt så må man ta egenansvar for overspisingen og erkjenne at den begrenser vektnedgangen om man ikke tar konsekvensene og spiser mindre kcal etterpå. Anonymkode: 4af98...127 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 21. januar 2022 #22 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det "det verste"? Når målet er vektnedgang? Det går fint an å regulere inntaket med å spise mindre i noen dager etterpå. Og deretter "fortsette kostholdet som vanlig". Egen erfaring hvor jeg prøvde å glemme/fortrenge utskeielser gjorde bare at jeg hadde flere av dem, og aldri gikk ned i vekt. Syns en sunnere innstilling er å ikke rive seg i håret med masse skyldfølelse, men å faktisk erkjenne at om man skal ned i vekt så må man ta egenansvar for overspisingen og erkjenne at den begrenser vektnedgangen om man ikke tar konsekvensene og spiser mindre kcal etterpå. Anonymkode: 4af98...127 Det er veldig vanlig at folk som gjør en glipp gjerne vil "gjøre opp" for det ved å spise mindre og alle som har hatt problemer med mat ved at det ofte blir veien til å gå opp igjen. For når du begrenser matmengden for mye så fører det ofte til overspising og så havner man i en ond sirkel. Hele poenget er at 3 sjokolader ikke er verdens ende. Man må spise enormt mye mer i løpet av en dag for at det skal utgjøre forskjell på vekta. Så det beste er å ikke få panikk og heller bare fortsette slik man gjorde før man overspiste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #23 Del Skrevet 21. januar 2022 Zooey skrev (4 minutter siden): Det er veldig vanlig at folk som gjør en glipp gjerne vil "gjøre opp" for det ved å spise mindre og alle som har hatt problemer med mat ved at det ofte blir veien til å gå opp igjen. For når du begrenser matmengden for mye så fører det ofte til overspising og så havner man i en ond sirkel. Hele poenget er at 3 sjokolader ikke er verdens ende. Man må spise enormt mye mer i løpet av en dag for at det skal utgjøre forskjell på vekta. Så det beste er å ikke få panikk og heller bare fortsette slik man gjorde før man overspiste. Ok, men her var det mange eventualiteter kanskje basert på din egen erfaring? Min erfaring er at når jeg ikke "gjorde opp" for utskeielser og tenkte spist er spist, fortreng det heller, så gikk jeg ikke ned i vekt. Spiste 1600 kcal i ukedagene, men skeiet ut i helgen. Du snakker om forskjell på vekten. Og ja, utskeielser trenger ikke bety så mye dersom man vil holde vekten, men om man vil gå ned i vekt, som jeg og TS så kan en 1000 kcal ekstra utskeielse bety mye. Jeg har "problemer med mat", jeg overspiser (ikke på en psykelig måte, men jevnt over). Jeg er nødt til å erkjenne dette for å nå en normalvekt. Anonymkode: 4af98...127 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 21. januar 2022 #24 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men her var det mange eventualiteter kanskje basert på din egen erfaring? Min erfaring er at når jeg ikke "gjorde opp" for utskeielser og tenkte spist er spist, fortreng det heller, så gikk jeg ikke ned i vekt. Spiste 1600 kcal i ukedagene, men skeiet ut i helgen. Du snakker om forskjell på vekten. Og ja, utskeielser trenger ikke bety så mye dersom man vil holde vekten, men om man vil gå ned i vekt, som jeg og TS så kan en 1000 kcal ekstra utskeielse bety mye. Jeg har "problemer med mat", jeg overspiser (ikke på en psykelig måte, men jevnt over). Jeg er nødt til å erkjenne dette for å nå en normalvekt. Anonymkode: 4af98...127 Basert på hva jeg vet fungerer gjennom egen erfaring, men også ved å lytte til andre. Jeg sier ikke at det er slik for alle. Noen har rett og slett ikke et problematisk forhold til mat og det er jo supert. Men alle jeg har pratet med sier at man skal fortsette et sunt kosthold og ikke freake ut og gjøre større endringer pga. en utskeielse. Særlig hvis man av erfaring vet at man har problemer med dette. Det er heller ikke sunt å straffe seg selv hvis man av og til spiser usunt. Det kan eventuelt lede til et forstyrret forhold til mat, noe som overraskende mange har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 21. januar 2022 #25 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anonymkode: 4af98...127 For å klarere så snakker jeg om én episode her. Det er klart at hvis man gjør dette hver kveld så må man se på hva man gjør feil, for da kommer man ingen vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #26 Del Skrevet 21. januar 2022 Zooey skrev (Akkurat nå): Basert på hva jeg vet fungerer gjennom egen erfaring, men også ved å lytte til andre. Jeg sier ikke at det er slik for alle. Noen har rett og slett ikke et problematisk forhold til mat og det er jo supert. Men alle jeg har pratet med sier at man skal fortsette et sunt kosthold og ikke freake ut og gjøre større endringer pga. en utskeielse. Særlig hvis man av erfaring vet at man har problemer med dette. Det er heller ikke sunt å straffe seg selv hvis man av og til spiser usunt. Det kan eventuelt lede til et forstyrret forhold til mat, noe som overraskende mange har. Ja, jeg tror vi snakker litt forbi hverandre her. Jeg mener selv jeg hadde et problematisk forhold til mat da jeg ikke ble mett på normale porsjoner. Så for meg så var det veldig viktig å segmentere et normalt kosthold og begrense utskeielser. Men alle må gjøre sine egne erfaringer. Jeg mener ikke å regulere utskeielser er å "straffe seg selv", men det motsatte. Nå vet vi ikke om TS er overvektig eller skal bare ned noen skjønnhetkiloer. Så hele diskusjonen vår blir kanskje en avsporing. Det er ingen krise å spise litt mer en dag - så får hun velge selv hvordan eller om hun tar tak i det. Anonymkode: 4af98...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 21. januar 2022 #27 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg tror vi snakker litt forbi hverandre her. Jeg mener selv jeg hadde et problematisk forhold til mat da jeg ikke ble mett på normale porsjoner. Så for meg så var det veldig viktig å segmentere et normalt kosthold og begrense utskeielser. Men alle må gjøre sine egne erfaringer. Jeg mener ikke å regulere utskeielser er å "straffe seg selv", men det motsatte. Nå vet vi ikke om TS er overvektig eller skal bare ned noen skjønnhetkiloer. Så hele diskusjonen vår blir kanskje en avsporing. Det er ingen krise å spise litt mer en dag - så får hun velge selv hvordan eller om hun tar tak i det. Anonymkode: 4af98...127 Det er godt mulig. Uansett hva TS gjør så håper jeg det fungerer for henne. Unner ingen å slite med vektnedgang og mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 21. januar 2022 #28 Del Skrevet 21. januar 2022 Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor noen velger å opprette en tråd på KG når man meget enkelt og ganske sikkert mye raskere kan finne svaret selv ved hjelp av et Google-søk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjentkjendis Skrevet 21. januar 2022 #29 Del Skrevet 21. januar 2022 Batteri skrev (3 minutter siden): Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor noen velger å opprette en tråd på KG når man meget enkelt og ganske sikkert mye raskere kan finne svaret selv ved hjelp av et Google-søk. Google er amerikansk, fra delstaten California - vi kan ikke stole på dem 100%, mye juks foregår der med data. Kanskje hentes Quick Lunch kalorier fra en meksikansk taco rett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #30 Del Skrevet 22. januar 2022 Tror kanskje jeg ville valgt en annen diett enn kick lunsj dietten ja! 😬 Anonymkode: 42df0...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 22. januar 2022 #31 Del Skrevet 22. januar 2022 Ukjentkjendis skrev (11 timer siden): Google er amerikansk, fra delstaten California - vi kan ikke stole på dem 100%, mye juks foregår der med data. Kanskje hentes Quick Lunch kalorier fra en meksikansk taco rett... 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #32 Del Skrevet 22. januar 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Har kastet den for lengst Anonymkode: 44ffc...7ec Jeg skjønner virkelig ikke hva som er greia med folk som ikke klarer/gidder å google noe, men må spørre på et forum om noen andre gidder å google for de. Anonymkode: 46745...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå