Gå til innhold

Føler meg veldig sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal dele dette, men prøver her. 
Jeg er så sliten for tiden. Jeg har hatt en del påkjenninger siste halvåret, og det har sugd ut energien min. Mye bekymring og søvnvansker. 
Jeg har en veldig krevende jobb der jeg må være «på» hele tiden. Når jeg kommer hjem fra jobb klapper jeg sammen på sofaen. Får laget middag og det helt nødvendigste, men har ingen sosialt liv etter jobb. Orker ikke snakke med folk, og blir irritert når folk spør meg om / eller krever min oppmerksomhet. 
Jeg jobber i barnehage, og har barn som krever, trenger omsorg, trøst, osv hele dagen. Om mannen disker opp med massasje og full pakke vil jeg heller ha foretrukket å være helt alene på tv stua og være helt alene. Orker ikke tv eller noe form for stimuli. 
Jeg er helt ferdig. 
trenger sykmelding, men får meg ikke til å bestille time hos lege, da det er mange syke på jobb og vi sliter med å få inn nok vikarer. Så jeg føler jeg bare tar dag for dag. 
flere som har det slik?

råd? 

Anonymkode: 19357...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du har tre unger og? Hadde du ventet noe annet?

Anonymkode: 94200...262

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper du har tre unger og? Hadde du ventet noe annet?

Jeg ønsker seriøse svar og råd. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ønsker seriøse svar og råd. 

Ser ikke ut som du får det😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser ikke ut som du får det😂

Hva er det med deg? 🙄

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg. Er der litt selv. Vanskelig å se løsninger når en er sliten.

Har du snakket med mannen? Kan dere organisere dere annerledes? Enklere sunne middager, sunn og næringsrik mat er viktig å prioritere da det gir energi. La mannen lage mat mens du får deg en liten gåtur i dagslys f.eks. Bevegelse og lys hjelper på energien og for meg tenker jeg mye bedre når jeg går. Kjenn etter hva du trenger. 

Du har hatt mange påkjenninger, får du hjelp til å bearbeide? Om du trenger sykemelding er det bedre å snakke med legen og ta en sykemelding enn å gå på en skikkelig smell og risikere langvarig fravær. 
Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: b0d87...530

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke helt hvor jeg skal dele dette, men prøver her. 
Jeg er så sliten for tiden. Jeg har hatt en del påkjenninger siste halvåret, og det har sugd ut energien min. Mye bekymring og søvnvansker. 
Jeg har en veldig krevende jobb der jeg må være «på» hele tiden. Når jeg kommer hjem fra jobb klapper jeg sammen på sofaen. Får laget middag og det helt nødvendigste, men har ingen sosialt liv etter jobb. Orker ikke snakke med folk, og blir irritert når folk spør meg om / eller krever min oppmerksomhet. 
Jeg jobber i barnehage, og har barn som krever, trenger omsorg, trøst, osv hele dagen. Om mannen disker opp med massasje og full pakke vil jeg heller ha foretrukket å være helt alene på tv stua og være helt alene. Orker ikke tv eller noe form for stimuli. 
Jeg er helt ferdig. 
trenger sykmelding, men får meg ikke til å bestille time hos lege, da det er mange syke på jobb og vi sliter med å få inn nok vikarer. Så jeg føler jeg bare tar dag for dag. 
flere som har det slik?

råd? 

Dårlig samvittighet ovenfor jobben skal du ikke ha, ingen der som klapper deg på ryggen og syntes du har vært flink for å stå på til du har blitt utbrent og fått dårlig helse. I slike tilfeller tenker jeg sykemelding er på sin plass, da kan du bruke tid på å finne tilbake til litt overskudd, jobbe med prioriteringer evt få tilrettelagt litt på jobb. Jobbe deg heller sakte tilbake igjen. Du fortjener å ha det bra med deg selv. Lykke til! Vært der selv🥴

Anonymkode: a4c00...0a1

• Liker 3
Skrevet

Har det akkurat som deg. Kjæresten min gjorde det slutt i høst, faren min døde  rett oppi jula og jeg enebarn, så har vært mye på meg etter det. Sorg på sorg... Jobben er slitsom nå i coronatida, jeg jobber i service og folk suger så jævlig mye energi. Alt velter om en er borte fra jobb, så jeg har ikke samvittighet til å be om sykmelding..

Jeg føler med deg. Vet det ikke alltid hjelper å høre det at man er flere i samme situasjon da,men. Sender deg gode tanker og håper du klarer deg  ❤️

Anonymkode: 3e29f...71a

• Liker 2
Skrevet

Omsorgstretthet/utbrent? Nå må du tenke på deg selv og be om sykemelding. Kan bli verre og mer vanskelig hvis du holde ut for lenge.. Det er sjefens problem det med barnehage. Du kommer nr 1 her 🌸 syns du i hvertfall skal prate med legen så ser legen nok hva det er. Sjekke blodprøver og hvis du ikke allerede har gjort det. God bedring 🌸 

Anonymkode: eeae7...2cc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dårlig samvittighet ovenfor jobben skal du ikke ha, ingen der som klapper deg på ryggen og syntes du har vært flink for å stå på til du har blitt utbrent og fått dårlig helse. I slike tilfeller tenker jeg sykemelding er på sin plass, da kan du bruke tid på å finne tilbake til litt overskudd, jobbe med prioriteringer evt få tilrettelagt litt på jobb. Jobbe deg heller sakte tilbake igjen. Du fortjener å ha det bra med deg selv. Lykke til! Vært der selv🥴

Anonymkode: a4c00...0a1

Helt enig. Det er fint og flott å være lojal og stille opp og sånn, men du må tenke på deg selv. Ingen som takker deg for å kjøre deg i grøfta! Husk det der med å ta på deg oksygenmasken selv først. Først da kan du hjelpe andre på med deres. Høres ut som om du brenner lyset i begge ender, dette går ikke i lengden.

Start med en time til legen din! Kommer sikkert til å ta noen blodprøver og blabla, fint det. Men erstatter ikke TID ALENE til å hente deg inn litt.

Anonymkode: 2ce19...46c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Omsorgstretthet/utbrent? Nå må du tenke på deg selv og be om sykemelding. Kan bli verre og mer vanskelig hvis du holde ut for lenge.. Det er sjefens problem det med barnehage. Du kommer nr 1 her 🌸 syns du i hvertfall skal prate med legen så ser legen nok hva det er. Sjekke blodprøver og hvis du ikke allerede har gjort det. God bedring 🌸 

Anonymkode: eeae7...2cc

Har aldri hørt ordet omsorgstretthet før, men det var et meget godt beskrivende ord. Det er akkurat slik jeg føler meg. 
Helt mettet. 
Når en står i en litt vanskelig livssituasjon samtidig som man skal være profesjonell i et omsorgsyrke tærer dette veldig på i lengden. 

• Liker 2
Skrevet

Det er bedre å be om sykmelding enn at du brenner deg fullstendig ut. Slik du beskriver det, er det dit du er på vei. Tro meg, dit vil du ikke. Stopp opp før det er for sent. 

Anonymkode: 34438...7fe

• Liker 1
Skrevet

Det du beskriver høres veldig ut som utbrenthet. Jeg var der du var for noen år siden. Jeg lot det gå alt for langt og endte opp med å være sykemeldt i 9 mnd og måtte bytte jobb for å komme meg igjen. Ta den turen til legen, ta noen blodprøver, snakk om situasjonen din. Det virker til at du trenger en pause💕

Anonymkode: a71d0...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...