Gå til innhold

Venus Fly Trap - hvordan stelle den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte en Venus Fly Trap i sommer, men den ser ut til å visne bort, dessverre. Så vidt jeg har skjønt, bør denne helst stå i vann hele tiden, og det har jeg prøvd. Har prøvd å gi den regnvann når dette har vært mulig.

Er det noen som har fått til slike planter, og har noen gode tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en sånn for mange herrens år siden, og tror jeg bare hadde den stående i 1 cm med vann hele tiden. Og så stod den i vinduskarmen. Den levde ganske lenge hvis jeg ikke husker helt feil. Mer tips har jeg dessverre ikke!

Skrevet

Den trenger mye lys, og jeg tror den bør ha det varmt og fuktig i lufta også. Såvidt jeg vet er det en tropisk myrplante - som trenger sur jord og som du nevner mye vann.

Den er nok dessverre ingen ideell stueplante, selv om den er veldig morsom. hadde en selv for en del år siden, den levde vel ca et år, men ble mindre og mindre...

Skrevet
Hei!

Jeg kjøpte en Venus Fly Trap i sommer, men den ser ut til å visne bort, dessverre. Så vidt jeg har skjønt, bør denne helst stå i vann hele tiden, og det har jeg prøvd. Har prøvd å gi den regnvann når dette har vært mulig.

Er det noen som har fått til slike planter, og har noen gode tips å komme med?

Hvilke plante er det? Har du bilde?

Skrevet

De skal stå svært kjølig om vinteren. Det greier stort sett ikke norske boliger å tilby, derfor dør de.

Generellt tips: Ikke kjøp dyre planter som ikke de i blomsterforretningen kan forklare nøye stell på!

Spesielt på Plantasjen har de masse spennende planter, men mange tåler ikke tørr/varm stueluft om vinteren, og derfor har du små sjanser til å få dem til å overleve selv.

Hilsen x-gartner som har dummet seg ut på dette mange ganger selv.

Skrevet

Måtte kaste planten i dag, det var ikke håp lenger. Får se om jeg finner en ny neste gang jeg drar på Plantasjen, og om de som jobber der kan fortelle meg hemmeligheten. :)

Kanskje jeg skal prøve meg på en orkidè i stedet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...