Gå til innhold

Fronter Ikeakjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Noremax? Eller Superfront?

Anonymkode: f252c...aaf

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen som har erfaring med Noremax? Eller Superfront?

har Noremaxfronter med møbellinoleum på.Veldig fornøyd. Solid kvalitet.

Anonymkode: 39b09...4f7

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde noremax i forrige bolig. Vil ikke ha igjen. Frontene var i mdf i modell med innebygde håndtak. Mulig det skyldtes fargen (matt mellommørk), men veldig mye merker og var sårbar for hakk og merker. Etter under to år hadde den betydelig med bruksmerker som ikke var lett å rette opp. 

Anonymkode: 7f3c1...683

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi hadde noremax i forrige bolig. Vil ikke ha igjen. Frontene var i mdf i modell med innebygde håndtak. Mulig det skyldtes fargen (matt mellommørk), men veldig mye merker og var sårbar for hakk og merker. Etter under to år hadde den betydelig med bruksmerker som ikke var lett å rette opp. 

Matt mørk maling rett på mdf? Det høres ut som disse problemene skyldes at du gjorde et dårlig valg av overflatebehandling - det har ikke sånn sett noe med kvaliteten på Noremax sine fronter å gjøre. Jeg har hatt mdf-fronter i 20 år, men de har jo vært dekket av noe, først melamin, og nå altså møbellinoleum, og har ikke opplevd disse problemene du beskriver.

Skrevet

Vel da bør de 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Matt mørk maling rett på mdf? Det høres ut som disse problemene skyldes at du gjorde et dårlig valg av overflatebehandling - det har ikke sånn sett noe med kvaliteten på Noremax sine fronter å gjøre. Jeg har hatt mdf-fronter i 20 år, men de har jo vært dekket av noe, først melamin, og nå altså møbellinoleum, og har ikke opplevd disse problemene du beskriver.

vel da bør de ikke selge slike da hvis resultatet blir dårlig??  eller advare mot matt mellomfarger.. de fleste frontene, bortsett fra noe i bambus, var jo i malt mdf da jeg bestilte, det var jo hele businessen deres. Hvis du har i linoleum, så må det være mindre enn 2 år gammelt. Så du vet egentlig ikke hvordan kvalitet er over tid.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel da bør de 

vel da bør de ikke selge slike da hvis resultatet blir dårlig??  eller advare mot matt mellomfarger.. de fleste frontene, bortsett fra noe i bambus, var jo i malt mdf da jeg bestilte, det var jo hele businessen deres. Hvis du har i linoleum, så må det være mindre enn 2 år gammelt. Så du vet egentlig ikke hvordan kvalitet er over tid.

Og forressten, de var ikke matt, de var silkematt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vel da bør de 

møbellinoleumen er fra Forbo, som ble grunnlagt i 1928, så jeg vil jo si at kvaliteten deres er kjent.

Nå det gjelder selve dørene er de tunge og solide, og forseggjorte - langt mer enn Marbodalkjøkkenet jeg skiftet ut, som og hadde helt ok kvalitet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har skapdører fra noremax til mitt pax skap. De holder seg veldig fint. God levering og. 

Anonymkode: 028c2...380

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

På kjøkken bruker man blank oljemaling til alle overflater man skal ta på. Fin glans og lett å vaske.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vel da bør de 

det er jo helt vanlig at produsenter har flere pris- og kvalitetsnivåer. Du konkluderer med at Noremax har dårlig kvalitet, men jeg tenker at det er malt mdf som har dårlig kvalitet - uansett hvem produsenten av døra er. Når du ser bort fra den overflatebehandlingen du valgte: Er du enig i at dørene i seg selv var tunge og solide? var håndverket godt? 

• Liker 1
Skrevet

Igjen, det var eneste overflatebehandling de hadde da jeg bestilte. Jeg var innom showrommet deres og snakka med de. Valgte en finish som var det vanligste de solgte og de hadde utstilt. hvis det var et så dårlig valg burde de advart meg. Bortsett fra farge, så fikk jeg også flere skjemmende hakk i løpet av 1,5 års normalt familiebruk. Dette har jeg ikke opplevd på kjøkkenfronter jeg har hatt tidligere (ikea, sigdal). Så nei er ikke fornøyd. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal angripe meg med valgene jeg tok. Jobber du der eller?? Jeg opplevde produktet som dårlig, og det er produsent sin skyld ikke min. De bør ikke selge dårlige produkter.

Sjekket nettsiden nå, frontene med linoleum koster jo 4 ganger så mye som ikeafronter, så de bør jo være bra..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igjen, det var eneste overflatebehandling de hadde da jeg bestilte. Jeg var innom showrommet deres og snakka med de. Valgte en finish som var det vanligste de solgte og de hadde utstilt. hvis det var et så dårlig valg burde de advart meg. Bortsett fra farge, så fikk jeg også flere skjemmende hakk i løpet av 1,5 års normalt familiebruk. Dette har jeg ikke opplevd på kjøkkenfronter jeg har hatt tidligere (ikea, sigdal). Så nei er ikke fornøyd. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal angripe meg med valgene jeg tok. Jobber du der eller?? Jeg opplevde produktet som dårlig, og det er produsent sin skyld ikke min. De bør ikke selge dårlige produkter.

Sjekket nettsiden nå, frontene med linoleum koster jo 4 ganger så mye som ikeafronter, så de bør jo være bra..

nei, jeg jobber ikke der. Men jeg er opptatt av miljøvern, og synes det er et fantastisk konsept hvis det kan få folk fra å kaste hele kjøkkenet sitt når det kanskje bare er frontene de er lei. Så jeg blir litt opptatt av å analysere hva det egentlig er du er misfornøyd med. Jeg liker ikke at du slår fast som en alminnelig sannhet at Noremax har dårlig kvalitet, når det egentlig bare er den finishen du valgte som ikke fungerte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte 40 000 kr på fronter som etter 1,5 år var merkbart styggere. Det er min ærlige erfaring. Jeg hadde høye forventninger til produktet, og ble skuffet over kvaliteten. Kunne kjøpt fronter fra ikea til halve prisen som ville holdt seg bedre. Da vil jeg ikke si at det er så miljøvennlig egentlig..

du kjøpte fronter med stykkpris det dobbelte av mine. Du er fornøyd. Men da kan vi vel konkludere med at en er fornøyd og en ikke er fornøyd. Så får ts bruke det som hun vil. 

ps- det finnes mange andre selskaper som også lager fronter til ikea. Hvis jeg var ts ville jeg sjekket ut de også. Jeg har kjøpt fronter til en bestå skjenk fra superfront, også de i mdf (matt mørk blå). De er etter 5 år uten hakk og holder seg langt bedre. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg brukte 40 000 kr på fronter som etter 1,5 år var merkbart styggere. Det er min ærlige erfaring. Jeg hadde høye forventninger til produktet, og ble skuffet over kvaliteten. Kunne kjøpt fronter fra ikea til halve prisen som ville holdt seg bedre. Da vil jeg ikke si at det er så miljøvennlig egentlig..

du kjøpte fronter med stykkpris det dobbelte av mine. Du er fornøyd. Men da kan vi vel konkludere med at en er fornøyd og en ikke er fornøyd. Så får ts bruke det som hun vil. 

ps- det finnes mange andre selskaper som også lager fronter til ikea. Hvis jeg var ts ville jeg sjekket ut de også. Jeg har kjøpt fronter til en bestå skjenk fra superfront, også de i mdf (matt mørk blå). De er etter 5 år uten hakk og holder seg langt bedre. 

Takk for svar. Pris er jo også viktig. Hvilke andre enn Noremax og Superfront selger fronter?

Skrevet

Studio10, &shufl, reform, Helsingö er noen jeg kommer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...