Suffragette Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 (endret) Så jeg har kjøpt leilighet (hurra!) og jeg elsker de som har sånn crazy vakker tapet. Typ den med dyr, papegøyer, blomster i masse farger osv. Som Ingrid Vik Lysne, om det er en referanse. Det bare er så statement og pent og beroligende. Føler også det har en fin gammeldager-følelse, min farmors hus er full av tapet med rare farger og mønstre, typ 60, 70, 80-tallet. MEN. En venn av meg sa at de som velger sånne tapeter angrer i ettertid og at man blir «lei». Først tenkte jeg det var overdrevent, men så tenkte jeg… Kanskje det blir litt mye å se på det hver dag? Får man en annen følelse enn når man ser de fine bildene på Pinterest? Eller elsker man det likevel? Dere som har sånn tapet, angrer dere? Og dere som ikke har sånn tapet, hva tror dere? Endret 21. januar 2022 av Suffragette Klargjøring 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Svigers har en slik tapet, på en vegg, siden de bygde huset i 1982 og fortsatt nå 😅 Vi spøker om at den er så retro at den er definitivt "inn" igjen. Men nei, de har altså ikke angret. 🤷😅 Anonymkode: e2ccd...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Vel... Jeg hadde en fargerik tapet på en vegg på soverommet i en bolig jeg eide. Syntes ikke den var like stas da jeg solgte igjen noen år senere, for å si det sånn Men man blir lei av alt, så hvis du har dreisen på å tapetsere så kan du jo bare bytte tapet? 🤷♀️ Anonymkode: 0e62e...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Elsker fortsatt min crazy tapet på kjøkkenet, 13 år etter vi bygde huset😊 Får fortsatt høre "wow, så stilig". Men husk at det går an å tapetsere over igjen om du blir lei! Anonymkode: f0426...d75 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har planer om å tapetsere det bittelille dorommet mitt med crazy tapet. 😁 Men ville nok trodd det er større sjanse for å angre hvis tapetet tar opp mye veggplass i et rom. Personlig ville jeg ikke hatt det i stua eller kjøkkenet. Men det er bare min mening. Anonymkode: b244e...b38 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 Hvis man angrer kan man jo bare ta den ned. Kjør på, gjør det hvis du har funnet en du liker! Det er såpass billig at det egentlig ikke er noe å tenke på imo. Anonymkode: e68d5...1d5 4
sommermor Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 På soverommet mitt er det en nydelig blomstrete tapet på ene veggen. Hvis jeg maler rommet, tar jeg ikke ned den tapeten.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Det er 0 stress å bytte tapet på én vegg. Vi har kjøpt en crazy tapet som vi elsker nå, det kostet oss i underkant av 1500 kr., alt inkludert, og en kvelds arbeid. Om vi hater den om 5 år så tenker jeg det er vel verd det❤️ Anonymkode: eb521...3a8 2
nisselue Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Selv hadde jeg en hvit vegg i stua jeg syntes var for kjedelig. Da lånte jeg en projektor av en kollega og fant et bilde på Internet. Pekte prosjektoren på veggen med bildet og tegnet omrissene rundt. Så malte jeg hele greia. Blir jeg lei av det noen gang er det bare å male over. Jeg vurderer et tilsvarende projekt på et av barnerommene i et Minecraft tema. Man kan jo alltids male over om det ikke blir fint. 1
Leo Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Jeg elsker slike tapeter, men jeg har ikke en eneste vegg som er tapetsert. Årsaken til det er at jeg synes det blir vanskelig å f.eks. henge opp bilder og andre ting fordi inntrykket da fort blir rotete. Men på soverommet ville det nok ha gått greit for der er man ikke avhengig av å ha så mye annet. Jeg ville imidlertid ha hatt den på motsatt vegg av hodeenden fordi jeg sikkert hadde kost meg med å ligge og se på den når jeg våkner Tapet er jo ikke så veldig vanskelig å bytte ut så hvis du nøyer deg med en vegg eller et lite rom (Kan kanskje bli litt mye i hele rommet...) så er det jo bare å kjøre på! 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Jeg valgte en fondvegg som er tapetsert. Ikke veldig crazy, men en JEG virkelig likte. Og jeg elsker den fortsatt 11 år etter. Anonymkode: 17954...911 2
Lea Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har lyst til å ta en crazy tapet her jeg bor. Men bare på en vegg eller ett lite rom som feks. Doen.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Man kan jo bare male over. Kjør på! Anonymkode: 66b2f...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Jeg fantaserer litt om å tapetsere en vegg eller to med crazy tapet. Surfer en del på Spoonflower hvor man kan velge og vrake i det uendelig med designs både til tapet og annet interiør. De selger sånn "Stick and Peel" (eller noe sånt) tapet som fungere som et gigantisk klistremerke så man lett kan fjerne det igjen om man blir lei. Da kan man jo kline til med denne tapeten! Mulig man vil angre etter fem minutter, men du kan være sikker på at det ikke er noen andre som har lignende 😂 https://www.spoonflower.com/en/products/12177608?product=wallpaper Anonymkode: 96d5c...e2a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Ta en sjanse. Det er bare tapet. Hva så om man angrer om 5 minutter eller 15 år? Anonymkode: 6bf92...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Suffragette skrev (På 21.1.2022 den 21.14): Så jeg har kjøpt leilighet (hurra!) og jeg elsker de som har sånn crazy vakker tapet. Typ den med dyr, papegøyer, blomster i masse farger osv. Som Ingrid Vik Lysne, om det er en referanse. Det bare er så statement og pent og beroligende. Føler også det har en fin gammeldager-følelse, min farmors hus er full av tapet med rare farger og mønstre, typ 60, 70, 80-tallet. MEN. En venn av meg sa at de som velger sånne tapeter angrer i ettertid og at man blir «lei». Først tenkte jeg det var overdrevent, men så tenkte jeg… Kanskje det blir litt mye å se på det hver dag? Får man en annen følelse enn når man ser de fine bildene på Pinterest? Eller elsker man det likevel? Dere som har sånn tapet, angrer dere? Og dere som ikke har sånn tapet, hva tror dere? Du lan jo for eksempel kun ha 1 eller 2 vegger i rommet med tapet og de to (eller tre) andre veggene med noe nøytralt. Syns det er fint med sånne tapeter selv men man kan kanskje gå litt lei om alle fire veggene er dekket med en blomster tapet for eksempel. Men det kommer jo helt an på hvordan tapeten ser ut og hvor stort/lite rommet er osv. Anonymkode: 8747f...afd
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Vanlig tapet er jo bare å fjerne eller tapetsere over, om man går lei. Jeg skulle ønske flere hadde tenkt gjennom dette før man klistret opp glassfiberstrie overalt på 80- og 90-tallet, det er et større og dyrere problem å fikse 😬 Anonymkode: c88c5...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Hvordan angrer man? Når man går lei? Kjør på da vel! Gjør det du vil og kos deg med det. Så skift ut når du er moden for det. Ikkje verre enn da... Anonymkode: c87c7...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 Har det i flere rom som jeg ikke oppholder meg i over lengre tid (kjøkken, toalett, gjesterom og gang). Da blir det ikke slitsomt og man blir ikke lei 😊 Anonymkode: fb9f0...66b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 Vet ikke om det jeg har gått forr går under det dere kaller crazytapet. Men angrer ikke, er fototapet av natur, fjell/tåke/skog/solnedgang/vann elsker det. Får rommet til å se større ut og virker på avstand som det ikke er noe vegg bare en utsikt. Tror ikke jeg blir å angre, men viss jeg gjør det er det enkelt å fikse 🙂. Anonymkode: 0f267...0b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå